Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η τηλεθέαση της Eurovision παγκοσμίως – Πού στράφηκε το ενδιαφέρον!

📸 Corinne Cumming / EBU

Ήταν η Eurovision της δεκαετίας, όμως η τηλεθέαση του διαγωνισμού της Eurovision παγκοσμίως κυμάνθηκε τα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Συγκεκριμένα, 162 εκατομμύρια τηλεθεατές συντονίστηκαν στους τηλεοπτικούς τους δέκτες στις 9, 11 και 13 Μαΐου για να παρακολουθήσουν τα τρία ζωντανά σόου του 67ου διαγωνισμού, όπως καταγράφηκε σε 38 αγορές.

Το μερίδιο τηλεθέασης του μεγάλου τελικού το Σάββατο 13 Μαΐου ήταν 40,9%, το οποίο παραμένει υπερδιπλάσιο του μέσου όρου των καναλιών μετάδοσης (17,4%).

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη χώρα που φιλοξένησε φέτος τον διαγωνισμό καταγράφτηκε η μεγαλύτερη τηλεθέαση όλων των εποχών με 9,9 εκατομμύρια τηλεθεατές (ποσοστό 63%) να παρακολουθούν κατά μέσο όρο τον Μεγάλο Τελικό στο BBC One, ένα ποσοστό 12% μεγαλύτερο από εκείνο του 2022.

Στην Ουκρανία, τη νικήτρια χώρα της Eurovision 2022 το ποσοστό τηλεθέασης ανήλθε σε 19,7%. Αυξητικές τάσεις ως προς τα ποσοστά τηλεθέασης εμφάνισαν η Γερμανία και η Γαλλία. Στη Γερμανία κατά μέσο όρο 7,4 εκατομμύρια θεατές (αύξηση 14% σε σχέση με το 2022) παρακολούθησαν τον μεγάλο τελικό, το οποίο ήταν και το δεύτερο μεγαλύτερο απόλυτο νούμερο ανάμεσα στις χώρες που μετέδωσαν τον διαγωνισμό. Στη Γαλλία το αντίστοιχο νούμερο ήταν κατά μέσο όρο 3,5 εκατομμύρια θεατές (αύξηση 14% σε σχέση με το 2022).

Η Σουηδία, η οποία έγραψε ιστορία κερδίζοντας τον Διαγωνισμό για 7η φορά, συγκέντρωσε μέσο όρο τηλεθέασης 2,3 εκατομμύρια τηλεθεατές, ποσοστό 82,3% επί του συνόλου των τηλεθεατών της χώρας) Η Φινλανδία, που ήρθε δεύτερη στο διαγωνισμό, σημείωσε την καλύτερη τηλεθέαση από το 2007, με 1,7 εκατομμύρια τηλεθεατές, ποσοστό αυξημένο κατά 71% σε σχέση με το 2022.

Η Ισλανδία είχε το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέασης μεταξύ όλων των χωρών με το νούμερο να αγγίζει το 98,7%, ενώ στη γειτονική Νορβηγία το ποσοστό τηλεθέασης έφτασε το 87.8%.

Σε Αρμενία, Βέλγιο, Κύπρο, Κροατία, Εσθονία, Ισραήλ, Λιθουανία και Σλοβενία το ποσοστό τηλεθέασης ξεπέρασε το 50%. Ακόμα στην Αυστρία το ποσοστό τηλεθέασης ήταν το καλύτερο από το 2015.

Στην Ελλάδα ο Μεγάλος Τελικός της Eurovision 2023 σημείωσε στο γενικό σύνολο κατά μέσο όρο τηλεθέαση σε ποσοστό 35,2%, με τα ποσοστά να ανεβαίνουν στο 48,9% στο μισάωρο (01:30 – 02:00). Αντίστοιχα στο δυναμικό κοινό το ποσοστό ανήλθε σε 36,8%, με το υψηλότερο ποσοστό (46,5%) να καταγράφεται στο ίδιο μισάωρο (01:30 – 02:00

Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision απέδειξε, για άλλη μια φορά, ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν τη δύναμη να ενώνουν τον κόσμο μέσω της μουσικής σε παγκόσμια εμβέλεια για την οποία είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι. Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε ότι κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ανακαλύπτουν αυτό το ξεχωριστό γεγονός και ότι προσφέρει ένα τεράστιο εφαλτήριο για νέα μουσική.

Εξαιρετικές οι επιδόσεις της Eurovision στο διαδίκτυο

Μπορεί στο σύνολό τους, τα παραδοσιακά κανάλια να μην είδαν ουσιαστική διαφορά στην τηλεθέαση της Eurovision, το διαδίκτυο, όμως, παρουσίασε τρομακτική αύξηση.

7,6 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν ζωντανά τον Μεγάλο Τελικό στο YouTube, ενώ πάνω από 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν ζωντανά τους Ημιτελικούς.

Στο TikTok, τον επίσημο συνεργάτη ψυχαγωγίας του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, τα 3 ζωντανά σόου είχαν 4,8 εκατομμύρια προβολές.

Εξαιρετικά δημοφιλής εμφανίστηκε για μια ακόμα φορά η Eurovision στο νεανικό κοινό που παρακολουθεί δημόσια τηλεόραση. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 15-24 ετών, το μερίδιο τηλεθέασης του μεγάλου τελικού ήταν 53,5%, ποσοστό τέσσερις φορές υψηλότερο από το μέσο όρο των ραδιοτηλεοπτικών καναλιών (13,8%).

Αλληλεπίδραση στο διαδίκτυο

Στο διαδίκτυο, οι ψηφιακές πλατφόρμες του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision σημείωσαν ρεκόρ συμμετοχής.

Κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων της εκδήλωσης, το TikTok προσέγγισε 105 εκατομμύρια μοναδικούς λογαριασμούς. Συνολικά υπήρξαν 315 εκατομμύρια προβολές βίντεο στον επίσημο λογαριασμό της Eurovision, ποσοστό αυξημένο 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ακόμα, σημειώθηκαν 53 εκατομμύρια προβολές άλλου περιεχομένου τις ημέρες που ακολούθησαν τον Μεγάλο Τελικό.

25 εκατομμύρια ενέργειες αλληλεπίδρασης (όπως like, comment κ.λ.π.) πραγματοποιήθηκαν στο TikTok τις εβδομάδες του Διαγωνισμού και ο λογαριασμός της Eurovision απέκτησε 644.000 νέους followers. Τα βίντεο στην πλατφόρμα που χρησιμοποιούν το hashtag #Eurovision2023 έχουν προβληθεί 4,8 δισεκατομμύρια φορές.

45 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές σε 232 χώρες παρακολούθησαν περιεχόμενο στο επίσημο κανάλι της Eurovision στο YouTube κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των ζωντανών εκπομπών – αύξηση 2,7 εκατομμύρια σε σχέση με το 2022. Το 63% αυτών που παρακολούθησαν στο YouTube ήταν ηλικίας 16-34 ετών.

Στο Instagram προσεγγίστηκαν 32 εκατομμύρια μοναδικοί λογαριασμοί – αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με το 2022. Τα βίντεο στην πλατφόρμα είχαν 181 εκατομμύρια προβολές, ενώ το περιεχόμενο της σελίδας του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision στο Facebook είδαν 29 εκατομμύρια άνθρωποι κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων της διοργάνωσης – 5 εκατομμύρια περισσότεροι από ό,τι το 2022.

4 εκατομμύρια tweets με τη λέξη “Eurovision” στάλθηκαν στο Twitter μεταξύ του πρώτου ημιτελικού και του μεγάλου τελικού και τα tweets από τον επίσημο λογαριασμό είχαν πάνω από 113 εκατομμύρια προβολές μεταξύ 30 Απριλίου και 15 Μαΐου.

Συνολικά, τα βίντεο στα 4 κοινωνικά κανάλια παρακολουθήθηκαν σχεδόν 540 εκατομμύρια φορές κατά τη διάρκεια των εβδομάδων της εκδήλωσης – σχεδόν διπλάσιος αριθμός σε σχέση με το 2022.

Μουσική επιτυχία της Eurovision

Η επίσημη λίστα αναπαραγωγής του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision 2023 στο Spotify ήταν η λίστα αναπαραγωγής του Spotify με τη μεγαλύτερη ροή παγκοσμίως την Κυριακή 14 Μαΐου. Στο Global chart της πλατφόρμας για όλες τις ροές σε όλο τον κόσμο, 5 συμμετοχές από το 2023 μπήκαν επίσης στο Top 200 την ίδια ημέρα.

Το νικητήριο τραγούδι ‘Tattoo” συγκέντρωσε περισσότερες από 4,2 εκατομμύρια αναπαραγωγές την επομένη του μεγάλου τελικού, ξεπερνώντας το προηγούμενο υψηλότερο σύνολο που είχε σημειώσει ο νικητής του 2021 “Zitti E Buoni” των Måneskin. Ο αριθμός των αναπαραγωγών δημιούργησε επίσης ένα ακόμη ρεκόρ για τη Loreen, η οποία έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε δύο φορές τον Διαγωνισμό Τραγουδιού. Έχει πλέον τον υψηλότερο αριθμό ροών που έχει επιτευχθεί ποτέ σε μία μόνο ημέρα από Σουηδή καλλιτέχνιδα.

Το “Cha Cha Cha” του Käärijä, που κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο διαγωνισμό, σημείωσε τις περισσότερες ημερήσιες ροές στο Spotify όλων των εποχών στη Φινλανδία, με τους Φινλανδούς ακροατές να πατάνε το “play” για το πάρτι της Eurovision 469.000 φορές την επομένη του μεγάλου τελικού. Το “Cha Cha Cha” έκλεισε την εβδομάδα με 2,5 εκατομμύρια ακροάσεις μόνο στο Spotify Φινλανδίας – που είναι ο υψηλότερος εβδομαδιαίος αριθμός ροών που έχει σημειωθεί ποτέ στη γενέτειρα της Käärijä στη Φινλανδία.

Κάλυψη της Eurovision από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Περισσότεροι από 1.100 δημοσιογράφοι από περισσότερες από 50 χώρες ήταν διαπιστευμένοι για να καλύψουν την εκδήλωση στο Λίβερπουλ – από αυτούς περίπου 180 προέρχονταν από fan community media. Περίπου 550 δημοσιογράφοι πιστοποιήθηκαν για να καλύψουν την εκδήλωση στο διαδίκτυο, εκ των οποίων περίπου 230 από fan community media.

Η κάλυψη της εκδήλωσης αυξήθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση με πάνω από 150.000 άρθρα που γράφτηκαν για τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision μόνο τον Μάιο.

Ενώ ο πλήρης οικονομικός και κοινωνικός αντίκτυπος της φιλοξενίας της εκδήλωσης στο Λίβερπουλ δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί, τα πρώτα στοιχεία και στοιχεία από την αστυνομία του Merseyside δείχνουν ότι επιπλέον 500.000 επισκέπτες ήρθαν στην πόλη κατά τις δύο εβδομάδες πριν από τον Διαγωνισμό.

Ψηφοφορία

Για πρώτη φορά φέτος, οι τηλεθεατές που παρακολουθούσαν σε χώρες που δεν συμμετείχαν στο διαγωνισμό μπορούσαν επίσης να ψηφίσουν διαδικτυακά τα αγαπημένα τους τραγούδια. Οι ψήφοι ελήφθησαν συνολικά από 144 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των 37 χωρών που έλαβαν μέρος.

Εκτός των συμμετεχουσών χωρών, οι τηλεθεατές στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, το Κόσοβο, το Λουξεμβούργο, τη Νέα Ζηλανδία, το Μεξικό, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Τουρκία και τη Χιλή έδωσαν τις περισσότερες ψήφους online.

[Πηγή: eurovision.tv]

Κωνσταντίνος Παππάς
Κωνσταντίνος Παππάς
Γεννήθηκε ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιουνίου. Ξεκίνησε να διαβάζει πριν πάει σχολείο από συμπόνοια. Έμαθε να γράφει εξίσου γρήγορα, αλλά πλέον ο γραφικός του χαρακτήρας και η ασθενής του μνήμη τον προδίδουν. Πολυσχιδής προσωπικότητα, προσπαθεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον στα ενδιαφέροντα του. Πάθος του η Eurovision για την οποία αρθρογραφεί ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2018 μέσα από το αγαπημένο του σωματείο, τον OGAE Greece. Στην καθημερινότητα του ομιλεί οικονομικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ