22 εκατομμύρια λιγότεροι τηλεθεατές παρακολούθησαν τον διαγωνισμό φέτος!

161 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο συντονίστηκαν τις τρεις βραδιές της 10ης, 12ης και 14η Μαΐου για να παρακολουθήσουν τον 66ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Αυτή είναι η μέτρηση που κατεγράφη σε 34 αγορές.

Αν και σε απόλυτα νούμερα καταγράφεται πτώση της τάξεως του 12%, εντούτοις δεν πρέπει να λησμονούμε πως ο διαγωνισμός δεν μεταδόθηκε στη Ρωσία μετά την αποβολή της χώρας από αυτόν, αλλά και στην Ουκρανία δεν κατέστη εφικτή η μέτρηση της τηλεθέασης λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Οι δύο αυτές οι χώρες άθροισαν πέρσι 29 εκατομμύρια τηλεθεατές, οι οποίοι αν ληφθούν υπόψη (χωρίς καμία προσαύξηση) την φετινή χρονιά δίνουν μια αύξηση σε νούμερα της τάξεως των 7 εκατομμύριων τηλεθεατών.

Το μερίδιο τηλεθέασης για τον Μεγάλο Τελικό του Σαββάτου της 14ης Μαΐου αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2021 στο 43,3% και παραμένει υπερδιπλάσιο από τον μέσο όρο των καναλιών που μετέδωσαν τον τελικό (18,2%).

Ο Διαγωνισμός για άλλη μια φορά αποδείχθηκε εξαιρετικά δημοφιλής στο νεότερο κοινό. Μεταξύ των νέων ηλικίας 15–24 ετών, το μερίδιο τηλεθέασης του Μεγάλου Τελικού αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2021 στο 56,2%, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο των καναλιών που τον μετέδωσαν (14,0%).

Αύξηση της τηλεθέασης πανευρωπαϊκά

Αυξημένα ήταν τα ποσοστά τηλεθέασης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

  • Το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέασης καταγράφηκε στην Ισλανδία (96,4%)
  • Ακολούθησαν οι: Νορβηγία (89.1%), Σουηδία (81.4%) και Φινλανδία (72.1%)
  • Ακόμα ποσοστό τηλεθέασης μεγαλύτερο του 50% κατέγραψαν οι: Αρμενία, Βέλγιο, Δανία, Εσθονία, Ελλάδα, Λιθουανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο
  • Στην διοργανώτρια Ιταλία σημειώθηκε τεράστια αύξηση της τηλεθέασης σε σχέση με το 2021 της τάξεως του 53%, με το ποσοστό τηλεθέασης την βραδιά του τελικού να ανέρχεται σε 41,9%
  • Τεράστια αύξηση της τηλεθέασης σε σχέση με το 2021 είχαμε επίσης τόσο στην Ισπανία (86%) όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο (20%)

Διαδικτυακή επιτυχία

Το TikTok έγινε ο Επίσημος Συνεργάτης Ψυχαγωγίας του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision το 2022 με τις 3 Ζωντανές Εκπομπές να μεταδίδονται στην πλατφόρμα για πρώτη φορά. Συνολικά είχαμε 189 εκατομμύρια προβολές βίντεο στον επίσημο λογαριασμό της Eurovision στοTikTok κατά τις δύο εβδομάδες πριν από τον Μεγάλο Τελικό.

3,3 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές παρακολούθησαν τον Μεγάλο Τελικό ζωντανά στην πλατφόρμα με 5,1 ζωντανές ροές συνολικά. Οι Ημιτελικοί προβλήθηκαν σχεδόν 4 εκατομμύρια φορές. Ακόμα, 9,2 εκατομμύρια ενέργειες αλληλεπίδρασης (όπως “like”, σχόλια κ.λπ.) πραγματοποιήθηκαν στο TikTok την εβδομάδα του Διαγωνισμού.

Την ίδια εβδομάδα, 42,3 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές σε 232 χώρες και περιοχές παρακολούθησαν κάποιο βίντεο στο επίσημο κανάλι της Eurovision στο YouTube.

Οι θεατές του Μεγάλου Τελικού στο YouTube αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% σε σχέση με το 2021, με τον αριθμός τους να αγγίζει τους 7,6 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες. Οι περισσότερες προβολές αφορούν τη συμμετοχή της νικήτριας χώρας, της Ουκρανίας με πάνω από 2,2 εκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα.

Το 63% όλων όσων παρακολουθούσαν κάποιο βίντεο στο YouTube ήταν ηλικίας 18–34 ετών.

Πάνω από 8 εκατομμύρια Tweets σχετικά με τον Διαγωνισμό έγιναν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του Διαγωνισμού, διπλασιάζοντας το συνολικό ρεκόρ που σημειώθηκε το 2021.

Συνολικά, τα βίντεο στα 4 κανάλια κοινωνικής δικτύωσης σημείωσαν περισσότερες από 284 εκατομμύρια προβολές κατά την εβδομάδα του Διαγωνισμού.

Επιπλέον, μεταξύ 1ης και 15ης Μαΐου, στους επίσημους λογαριασμούς των κοινωνικών μέσων του Διαγωνισμού έγιναν 22 εκατομμύρια ενέργειες αλληλεπίδρασης σε αναρτήσεις στο Instagram, το Facebook, το Twitter και το TikTok.

Ο Martin Österdahl, εκτελεστικός διευθυντής του διαγωνισμού δήλωσε σχετικά:

Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο χαρούμενοι που βλέπουμε την επιτυχία του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision σε όλα τα κανάλια των μελών μας και στις ψηφιακές μας πλατφόρμες φέτος

Για άλλη μια φορά, είδαμε την τεράστια δημοτικότητα του Διαγωνισμού μεταξύ των νεαρών ακροατών, μερικοί από τους οποίους ανακαλύπτουν το γεγονός για πρώτη φορά. Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision έχει πραγματικά παγκόσμια απήχηση που αποδεικνύεται από τα εκατομμύρια που παρακολουθούν σε κάθε περιοχή της γης και εκατομμύρια ακόμη που αλληλεπιδρούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

[Πηγή: eurovision.tv]

Κωνσταντίνος Παππάς
Κωνσταντίνος Παππάς
Γεννήθηκε ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιουνίου. Ξεκίνησε να διαβάζει πριν πάει σχολείο από συμπόνοια. Έμαθε να γράφει εξίσου γρήγορα, αλλά πλέον ο γραφικός του χαρακτήρας και η ασθενής του μνήμη τον προδίδουν. Πολυσχιδής προσωπικότητα, προσπαθεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον στα ενδιαφέροντα του. Πάθος του η Eurovision για την οποία αρθρογραφεί ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2018 μέσα από το αγαπημένο του σωματείο, τον OGAE Greece. Στην καθημερινότητα του ομιλεί οικονομικά.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Έχουμε μαθει γιατί η ΕΡΤ μπλόκαρε την live μεταδοση του youtube στην Ελλάδα;

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ