EBU: Καμία αλλαγή στο σύστημα ψηφοφορίας της Eurovision για το 2024

Δεν θα δούμε νέο σύστημα ψηφοφορίας στη Eurovision 2024

Η ισορροπία 50-50 μεταξύ εθνικών επιτροπών και τηλεψηφοφορίας του κοινού θα παραμείνει όπως την ξέρουμε και στη φετινή Eurovision που θα γίνει στο Μάλμε.

Αυτό φανερώνει η επίσημη απάντηση της EBU σε ερώτημα που τους είχε τεθεί από το νορβηγικό μέλος της NRK εδώ και λίγους μήνες. Συγκεκριμένα, η EBU έστειλε email στο Νορβηγικό Πρακτορείο Ειδήσεων NTB και όπως μετέδωσε το μέσο ενημέρωσης Dagsavisen, δήλωσε ότι το σύστημα ψηφοφορίας στη Eurovision 2024 θα παραμείνει το ίδιο με το προηγούμενο έτος.

Υπήρξε έντονη συζήτηση τις τελευταίες εβδομάδες για το αν είναι απαραίτητες κάποιες διορθωτικές αλλαγές στο ισχύον σύστημα βαθμολόγησης. Τελικά όμως η απόφαση που λήφθηκε ήταν ότι καμία αλλαγή δεν θα συμβεί άμεσα.

Έτσι, στο Μάλμε όπως και πέρσι το Λίβερπουλ η ψηφοφορία των εθνικών επιτροπών (που αποτελούνται από επαγγελματίες του χώρου) και η τηλεψηφοφορία θα έχουν την ίδια βαρύτητα στον καθορισμό του νικητή του Μεγάλου Τελικού, με 50% η καθεμία, συν τη δημόσια ψηφοφορία από τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι ημιτελικοί θα παραμείνουν 100% καθορισμένοι από την τηλεψηφοφορία κάθε συμμετέχουσας χώρας, συμπεριλαμβανομένου του ‘Rest of the World’, που από πε΄ρσι μετράει σαν μια επιπλέον χώρα.

Τους τελευταίους μήνες, ο επικεφαλής της νορβηγικής αποστολής (Head of Delegation), Stig Karlsen, ήταν ο πρωτοστάτης της άποψης ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην τηλεψηφοφορία στον Μεγάλο Τελικό. Αρχικά πρότεινε να δοθεί στο κοινό το 70% της ψήφου, αλλά αργότερα εφάρμοσε μια κατανομή 60% τηλεψηφοφορίας – 40% κριτικής επιτροπής στη φετινή νορβηγική προεπιλογή, Melodi Grand Prix.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά το ισχύον σύστημα ψηφοφορίας της Eurovision, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πέρσι στο Λίβερπουλ.

Πολλές αντιδράσεις και συζητήσεις προκάλεσε για το σύστημα που εφαρμόζεται και για το αν θα πρέπει να περιοριστεί ο ρόλος των επιτροπών η νίκη της Loreen το 2023 (Σουηδία), η οποία επικράτησε του Käärijä (Φινλανδία), θριαμβευτή του televoting, χωρίς να πάρει ούτε ένα 12άρι από το κοινό καμίας χώρας.

[Πηγή: Dagsavisen]

Ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramTikTokTwitter και YouTube για να μαθαίνετε τι συμβαίνει στον κόσμο της Eurovision!

Ρήνα Κωνσταντοπούλου
Ρήνα Κωνσταντοπούλου
Μοριακή βιολόγος και παρ' ολίγον μουσικός. Ασχολούμαι με τη Eurovision από παιδάκι και τη λατρεύω τόσο για τη μουσική όσο και για όσα πρεσβεύει ο αγαπημένος μας διαγωνισμός: ειρήνη, αποδοχή, κατανόηση, αγάπη. /////// Studied music, only to become a molecular biologist. I have been involved with Eurovision since I was a child and I love it both for the music and for what our beloved contest stands for: peace, acceptance, understanding, love.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ