https://ogaegreece.com/category/%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b5%cf%82/%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1/

Ποιες χώρες έχουν προβάδισμα πρόκρισης στον τελικό με βάση τη σειρά εμφάνισης στους ημιτελικούς!

📷 BBC / James Stack

Η EBU έδωσε πριν από λίγο στην δημοσιότητα τη σειρά εμφάνισης των δύο ημιτελικών της Eurovision 2023. Σύμφωνα με την επίσημη, σημερινή ανακοίνωση της EBU, αυτή έχει ως εξής:

Α’ Ημιτελικός

  1. Νορβηγία
  2. Μάλτα
  3. Σερβία
  4. Λετονία
  5. Πορτογαλία
  6. Ιρλανδία
  7. Κροατία
  8. Ελβετία
  9. Ισραήλ
  10. Μολδαβία
  11. Σουηδία
  12. Αζερμπαϊτζάν
  13. Τσεχία
  14. Ολλανδία
  15. Φινλανδία

Β’ Ημιτελικός

  1. Δανία
  2. Αρμενία
  3. Ρουμανία
  4. Εσθονία
  5. Βέλγιο
  6. Κύπρος
  7. Ισλανδία
  8. Ελλάδα
  9. Πολωνία
  10. Σλοβενία
  11. Γεωργία
  12. Άγιος Μαρίνος
  13. Αυστρία
  14. Αλβανία
  15. Λιθουανία
  16. Αυστραλία

Ας δούμε τι κρύβει βάσει στατιστικών η σειρά εμφάνισης των χωρών που συμμετέχουν στους 2 ημιτελικούς.

1η Θέση- Νορβηγία (Α’ Ημιτελικός) & Δανία (Β’ Ημιτελικός)

Τον 67ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision ανοίγει η Alessandra για λογαριασμό της Νορβηγίας, ενώ αντίστοιχα πρώτη στον δεύτερο ημιτελικό εμφανίζεται ο Reiley για τη Δανία. Η πρώτη σειρά εμφάνισης στον ημιτελικό έχει θετικό πρόσημο ως προς τις πιθανότητες πρόκρισης στον τελικό με ποσοστό επιτυχίας 53,57%. Στα επιπλέον θετικά, η μία νίκη με τη δεύτερη συμμετοχή του Alexander Rybak το 2018 με το “That’s How You Write a Song”.

2η Θέση- Μάλτα (Α’ Ημιτελικός) & Αρμενία (Β’ Ημιτελικός)

Μια εκ των τριών χειρότερων θέσεων στη σειρά εμφάνισης στους ημιτελικούς είναι αναμφισβήτητα η δεύτερη με ποσοστό πρόκρισης μόλις 39,29%. Κόντρα στα στατιστικά καλούνται να πάνε οι The Busker για τη Μάλτα από τον πρώτο ημιτελικό και η Brunette για την Αρμενία από τον δεύτερο.

3η Θέση- Σερβία (Α’ Ημιτελικός) & Ρουμανία (Β’ Ημιτελικός)

Η δεύτερη εξίσου άσχημη θέση με ακριβώς το ίδιο ποσοστό αποκλεισμών (60,71%), όπως και η δεύτερη, είναι η τρίτη. Αν και πέρσι και οι δύο συμμετέχουσες από αυτή τη θέση προκρίθηκαν στο μεγάλο τελικό, τα πράγματα φέτος δεν είναι ενθαρρυντικά για τον Luke Black από τη Σερβία και τον Theodor Andrei από τη Ρουμανία από τον πρώτο και δεύτερο ημιτελικό αντίστοιχα.

4η Θέση- Λετονία (Α’ Ημιτελικός) & Εσθονία (Β’ Ημιτελικός)

Σίγουρα καλύτερα είναι τα πράγματα για το ποσοστό πρόκρισης από την τέταρτη σειρά εμφάνισης. Με ποσοστό που αγγίζει το 50%, οι Sudden Lights από τη Λετονία και η Alika από την Εσθονία θα πρέπει να αισθάνονται αισιόδοξοι για την επιτυχή έκβαση στα αποτελέσματα του ημιτελικού. Να σημειώσουμε πως η θέση αυτή έχει δώσει δύο νίκες σε παλαιότερες διοργανώσεις.  Η πρώτη είναι η Ουκρανία με την Ani Lorak και το “Shady” Lady” το 2008, ενώ η δεύτερη το Αζερμπαϊτζάν το 2013 με το Farid Mammadov και το “Hold Me“. Αμφότερες τερμάτισαν στη 2η θέση του τελικού εκείνης της χρονιάς.

5η Θέση- Πορτογαλία (Α’ Ημιτελικός) & Βέλγιο (Β’ Ημιτελικός)

Ελαφρώς χειρότερα είναι τα ποσοστά πρόκρισης από την πέμπτη σειρά εμφάνισης με 12 από τις 28 συμμετοχές να έχουν καταφέρει να βρεθούν στον τελικό όλα αυτά τα χρόνια. Φέτος, η Mimicat για την Πορτογαλία από τον πρώτο ημιτελικό και o Gustaph για το Βέλγιο από το δεύτερο θα επιχειρήσουν να βελτιώσουν αυτό το ποσοστό. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2013 η Emmelie de Forest με το “Only Teardrops” κατόρθωσε όχι μόνο να κερδίσει στον ημιτελικό της από την πέμπτη θέση, αλλά μετέπειτα αναδείχτηκε και νικήτρια της Eurovision.

6η Θέση- Ιρλανδία (Α’ Ημιτελικός) & Κύπρος (Β’ Ημιτελικός)

Οι περσινοί νικητές της Eurovision, οι Kalush Orchestra με το “Stefania“, εμφανίστηκαν στην έκτη θέση, η οποία είναι με διαφορά η καλύτερη θέση στη σειρά εμφάνισης από το πρώτο μισό. Την “τύχη” αυτή έχουν φέτος οι Wild Youth για την Ιρλανδία από τον πρώτο ημιτελικό και ο Andrew Lambrou για την Κύπρο από τον δεύτερο. Στα συν της θέσης, οι δύο επιπλέον νίκες που έχουν σημειωθεί από αυτή τη θέση τόσο στους ημιτελικούς εκείνων των χρονιών. Το μακρινό 2009 ο Alexander Rybak με το “Fairytale” και το 2014 η Conchita Wurst με το “Rise Like a Phoenix” κέρδισαν τόσο τον ημιτελικό τους όσο και τη διοργάνωση των αντίστοιχων χρονιών.

7η Θέση- Κροατία (Α’ Ημιτελικός) & Ισλανδία (Β’ Ημιτελικός)

Όσο πλησιάζουμε στη μέση της σειράς εμφάνισης του ημιτελικού, τα ποσοστά πρόκρισης στον τελικό διατηρούνται σε τιμές άνω του 50%. Φέτος, στην έβδομη θέση συναντούμε τους Let 3 για την Κροατία από τον πρώτο ημιτελικό και την Diljá για την Ισλανδία από το δεύτερο. Αξίζει να αναφέρουμε πως από τη θέση αυτή η Netta με το “Toy” κατόρθωσε να κερδίσει τόσο τον ημιτελικό όσο και μετέπειτα το βράδυ του Σαββάτου εκείνης της χρονιάς.

8η Θέση- Ελβετία (Α’ Ημιτελικός) & Ελλάδα (Β’ Ημιτελικός)

Ποσοστό πρόκρισης άνω του 60% έχει να επιδείξει η όγδοη θέση στη σειρά εμφάνισης. Ο Remo Forrer για την Ελβετία από τον πρώτο ημιτελικό και ο Victor Vernicos, ο εκπρόσωπος της Ελλάδας από τον δεύτερο θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν στα ίδια επίπεδα τα ποσοστά και γιατί όχι να φέρουν τη δεύτερη νίκη σε ημιτελικό από αυτή τη θέση μετά τον με τον Eric Saade και το “Popular“ για λογαριασμό της Σουηδίας το 2011.

9η Θέση- Ισραήλ (Α’ Ημιτελικός) & Πολωνία (Β’ Ημιτελικός)

Ίδιο ακριβώς ποσοστό πρόκρισης (60,71%) με την όγδοη θέση έχει να επιδείξει και η ένατη. Στη θέση αυτή συναντούμε φέτος την Noa Kirel από το Ισραήλ στον πρώτο ημιτελικό και την Blanka από την Πολωνία στον δεύτερο. Δύο νικητές έχουν εμφανιστεί σε αυτή τη σειρά εμφάνισης. Συγκεκριμένα, το 2016 ο “You are the only one” Sergey Lazarev για λογαριασμό της Ρωσίας και το 2017 ο κάτοχος του ρεκόρ συγκομιδής βαθμών στο διαγωνισμό Salvador Sobral με το “Amar pelos dois” στη μοναδική νίκη της Πορτογαλίας, κατέκτησαν την πρώτη θέση στον ημιτελικό τους.

10η Θέση- Μολδαβία (Α’ Ημιτελικός) & Σλοβενία (Β’ Ημιτελικός)

Από τα ψηλά στα χαμηλά ή περίπου χαμηλά, καθώς η δέκατη θέση στη σειρά εμφάνισης, αν και έχει ποσοστό πρόκρισης 53,57% αυτό είναι μόλις το δεύτερο χαμηλότερο για τις χώρες που διαγωνίζονται από το δεύτερο μισό. Σε αυτή τη θέση συναντούμε φέτος τον Pasha Parfeni για τη Μολδαβία από τον πρώτο ημιτελικό και τους Joker Out για τη Σλοβενία από τον δεύτερο. Το 2010 ο Tom Dice με το “Me and my guitar” κατέκτησε την πρώτη θέση στον ημιτελικό του, ενώ αντίστοιχη επίδοση είχε το 2016 η Dami Im με το “Sound of silence“.

11η Θέση- Σουηδία (Α’ Ημιτελικός) & Γεωργία (Β’ Ημιτελικός)

Και από τα χαμηλά, στα τάρταρα. Η 11η θέση στη σειρά εμφάνισης, αν και βρίσκεται στο δεύτερο μισό του ημιτελικού έχει μαζί με την δεύτερη και την τρίτη θέση το χειρότερο ποσοστό πρόκρισης στον τελικό. Σε αυτή την κακή θέση θα βρεθούν φέτος η Loreen για τη Σουηδία από τον πρώτο ημιτελικό και η Iru από τη Γεωργία από τον δεύτερο. Παρόλα αυτά, η Loreen με το “Euphoria” εμφανίστηκε σε αυτή τη θέση το 2012 και όχι μόνο κέρδισε τον ημιτελικό της, αλλά και ολόκληρο τον διαγωνισμό εκείνη τη χρονιά.

12η Θέση- Αζερμπαϊτζάν (Α’ Ημιτελικός) & Άγιος Μαρίνος (Β’ Ημιτελικός)

Η 12η θέση στη σειρά εμφάνισης αποτελεί μια πολύ καλή θέση για τους διαγωνιζόμενους. Τρεις συμμετέχοντες έχουν κερδίσει αντίστοιχους ημιτελικούς διαγωνιζόμενοι από τη δωδέκατη θέση. Το 2009 η Yohanna με το “Is it true“, το 2015 η Polina Gagarina με το “A million voices” και το 2019 η Kate Miller-Heidke με το “Zero Gravity” κέρδισαν στους αντίστοιχους ημιτελικούς. Αυτή την παράδοση θέλουν να συνεχίσουν φέτος οι TuralTuranX από το Αζερμπαϊτζάν από τον πρώτο ημιτελικό και οι Picked Jacks από τον Άγιο Μαρίνο από τον δεύτερο.

13η Θέση- Τσεχία (Α’ Ημιτελικός) & Αυστρία (Β’ Ημιτελικός)

Ελαφρώς χειρότερα είναι τα ποσοστά πρόκρισης στον τελικό από την 13η θέση, η οποία αν και για πολλούς μπορεί να θεωρείται γρουσούζικη, εντούτοις έχει χαρίσει μία νίκη το 2015 του Måns Zelmerlöw με το “Heroes“. Με αυτή ως πυξίδα χαράσσουν φέτος πορεία για τον τελικό οι εκπρόσωποι της Τσεχία, Vesna από τον πρώτο ημιτελικό και το ντουέτο της Αυστρίας, Teya & Salena από τον δεύτερο.

14η Θέση- Ολλανδία (Α’ Ημιτελικός) & Αλβανία (Β’ Ημιτελικός)

Η καλύτερη θέση (από τις φετινές) που θα μπορούσε να ζητήσει μια χώρα είναι η 14η. Με ποσοστό που αγγίζει το 78,57% οι Mia Nicolai & Dion Cooper για λογαριασμό της Ολλανδίας από τον πρώτο ημιτελικό και οι Albina & Familja Kelmendi της Αλβανίας από τον δεύτερο θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ για να αποκλειστούν από τον τελικό του Σαββάτου. Δύο συμμετοχές έχουν κερδίσει εμφανιζόμενες σε αυτή τη θέση. Οι συμπαθέστατες γιαγιάδες του 2012 Buranovskiye Babushki με το “Party for everybody” και οι The Common Linnets με το “Calm After The Storm” το 2014, συμμετοχές που αμφότερες κέρδισαν στον ημιτελικό αλλά τερμάτισαν στη δεύτερη θέση του τελικού. 

15η Θέση- Φινλανδία (Α’ Ημιτελικός) & Λιθουανία (Β’ Ημιτελικός)

Ελαφρώς χειρότερα είναι τα ποσοστά της 15ης θέση στη σειρά εμφάνισης των ημιτελικών. Οι 18 από τις 28 συμμετοχές που εμφανίστηκαν σε αυτή τη θέση προκρίθηκαν στον τελικό. Ο Käärijä για τη Φινλανδία από τον πρώτο ημιτελικό και η Monika Linkytė για τη Λιθουανία από τον δεύτερο ημιτελικό θέλουν να γίνουν το νούμερο 19 και 20 αντίστοιχα. Στα θετικά της θέσης αυτής ακόμα η νίκη του Kristian Kostov με το “Beautiful Mess” το 2017.

16η Θέση- Αυστραλία (Β’ Ημιτελικός)

Στην τελευταία θέση, την 16η, του δεύτερου ημιτελικού συναντούμε την μακρινή Αυστραλία. Μόλις 11 συμμετοχές σε σύνολο 27 έχουν αποκλειστεί από αυτή τη θέση και σίγουρα οι Voyager δεν σκέφτονται καν αυτό το ενδεχόμενο. Τρεις νικητές έχουν εμφανιστεί σε αυτή τη θέση. Το 2019 ο Duncan Laurence με το “Arcade“, αλλά και το 2021 η Destiny με το “Je Me Casse” και ο Gjon’s Tears με το “Tout l’Univers“.


Από το 2008 μέχρι και φέτος που έχουμε δύο ημιτελικούς, οι ημιτελικοί δεν είχαν τον ίδιο αριθμό συμμετοχών. Υπήρχαν ημιτελικοί με 19 συμμετοχές (πχ. 2008), αλλά και ημιτελικοί με 15 συμμετοχές (2014). Ας αναφέρουμε επομένως ξεχωριστά τα ποσοστά για τις 2 τελευταίες θέσεις στην προσπάθειά μας να διαψεύσουμε το ρητό πως τα νούμερα είναι ο καλύτερος τρόπος για πεις ψέματα.

Προτελευταία θέση- Ολλανδία (Α’ Ημιτελικός) & Λιθουανία (Β’ Ημιτελικός)

Όπως είναι λογικό, οι τελευταίες θέσεις στη σειρά εμφάνισης είναι οι ευνοημένες για την πρόκριση των συμμετοχών στον τελικό. Σε σύνολο 28 συμμετοχών, οι 22 που εμφανίστηκαν προτελευταίες προκρίθηκαν στον μεγάλο τελικό. Από την προτελευταία θέση, νίκη έχει πετύχει το 2021 ο Gjon’s Tears με το “Tout l’Univers” και η Cornelia Jakobs με το “Hold Me Closer” πέρσι.

Τελευταία θέση- Φινλανδία (Α’ Ημιτελικός) & Αυστραλία (Β’ Ημιτελικός)

Σκοπός κάθε διοργάνωσης είναι να έχει μια αξιομνημόνευτη συμμετοχή στο κλείσιμο των σόου των ημιτελικών. Μόλις τέσσερις συμμετοχές που εμφανίστηκαν τελευταίες στους ημιτελικούς τους δεν κατάφεραν να προκριθούν στον τελικό εκείνης της χρονιάς. Επομένως, η τελευταία θέση φαντάζει ιδανική. Άλλωστε από αυτή τη θέση έχουν κερδίσει η Καλομοίρα το 2008 με το “Secret combination“, οι οι maNga με το “We Could Be The Same”το 2010, ο Λούκας Γιώρκας με τον Stereo Mike και το “Watch my dance” το 2011 και η η Destiny με το “Je Me Casse” το 2021.

* Τα έτη 2008 και 2009 η χώρα που προκρίθηκε στη 10η θέση καθορίστηκε αποκλειστικά και μόνο από την άποψη των κριτικών επιτροπών. Καθώς, το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι η πρόκριση, προσμετρήθηκαν και αυτά τα δύο έτη κανονικά στους υπολογισμούς.

Πόσο ρόλο παίζει τελικά η σειρά εμφάνισης;

Σε ένα διαγωνισμό τραγουδιού τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο τον έχει το τραγούδι και ο ερμηνευτής. Σίγουρα, τα στατιστικά είναι ήσσονος σημασίας, αλλά από τη στιγμή που οι αποστολές έχουν καταθέσει τα σχέδια τους για τη σκηνική εμφάνιση στο Λίβερπουλ και πλέον υπάρχουν τόσα εργαλεία απήχησης μιας συμμετοχής, οι διοργανωτές θέλουν να προσφέρουν σε κάθε συμμετοχή την καλύτερη δυνατή σειρά εμφάνισης. Επομένως, έχουμε ήδη μια πρώτη εικόνα τι να περιμένουμε τον ερχόμενο Μάιο στον 67ο διαγωνισμό της Eurovision.

Η σειρά εμφάνισης Ελλάδας και Κύπρου

Τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος εμφανίζονται στον δεύτερο ημιτελικό και δη στο πρώτο μισό. Όπως είδαμε και παραπάνω ο Victor Vernicos με το “What They Say” ξεκινάει το ταξίδι του από την όγδοη θέση του δεύτερου ημιτελικού, μια θέση που δίνει 60,71% ποσοστό πρόκρισης. Πριν από εμάς εμφανίζεται η Ισλανδία, ενώ η Πολωνία βρίσκεται ακριβώς μετά από εμα΄ς. Η χώρα μας δεν έχει ξαναεμφανιστεί στην όγδοη θέση του ημιτελικού.

Από την άλλη, η Κύπρος με τον Andrew Lambrou και το “Break A Broken Heart” εμφανίζεται στην έκτη θέση του δεύτερου ημιτελικού, μια θέση που δίνει επίσης 60,71% ποσοστό πρόκρισης. Πριν από την Κύπρο εμφανίζεται το Βέλγιο και ακολουθεί η Ισλανδία. Η Κύπρος δεν έχει ξαναεμφανιστεί στην έκτη θέση του ημιτελικού.

Θεωρείτε πως η σειρά εμφάνισης των συμμετοχών παίζει ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα;

Για όλα τα νέα της Eurovision 2023 καθώς και για αφιερώματα σχετικά με τον αγαπημένο μας διαγωνισμό μείνετε σταθερά στον OGAE Greece!

Κωνσταντίνος Παππάς
Κωνσταντίνος Παππάς
Γεννήθηκε ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιουνίου. Ξεκίνησε να διαβάζει πριν πάει σχολείο από συμπόνοια. Έμαθε να γράφει εξίσου γρήγορα, αλλά πλέον ο γραφικός του χαρακτήρας και η ασθενής του μνήμη τον προδίδουν. Πολυσχιδής προσωπικότητα, προσπαθεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον στα ενδιαφέροντα του. Πάθος του η Eurovision για την οποία αρθρογραφεί ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2018 μέσα από το αγαπημένο του σωματείο, τον OGAE Greece. Στην καθημερινότητα του ομιλεί οικονομικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ