Το δημοφιλές talk show “The Late Late Show” φιλοξένησε απόψε στο Studio 4 του RTÉ Television Centre στο Δουβλίνο, τον εθνικό τελικό της χώρας για τη Eurovision υπό τον γενικό τίτλο “Eurosong 2024”. H εκπομπή μεταδόθηκε ζωντανά τόσο τηλεοπτικά όσο και ραδιοφωνικά μέσα από τις συχνότητες του κρατικού καναλιού. Παρουσιαστής της βραδιάς ήταν ο Patrick Kielty, ο οποίος πέρα από το θερμό κοινό είχε παρέα στο studio ένα τετραμελές πάνελ με το οποίο σχολίαζαν τα τραγούδια αλλά και την εξέλιξη της βραδιάς. Μέλος του πάνελ ήταν και η τραγουδίστρια Sonia, η οποία το 1993 είχε εκπροσωπήσει το Ηνωμένο Βασίλειο στη Eurovision!
Έξι τραγούδια διαγωνίστηκαν για το εισιτήριο για το Malmö. Ο νικητής καθορίστηκε από τις συνδυασμένες ψήφους κοινού και επιτροπών (από μια διεθνής και μια εθνική).
Με τη σειρά που διαγωνίστηκαν, οι έξι αυτές συμμετοχές ήταν:
01. “Let Me Be the Fire” – Isabella Kearney
Σύνθεση / Στίχοι: Isabella Kearney-Nurse, Megan Redmond, Mich Hedin Hansen, Rasmus Gregersen
02. “Doomsday Blue” – Bambie Thug
Σύνθεση / Στίχοι: Cuntry Ray Robinson, Olivia Cassy Brooking, Sam Matlock, Tyler Ryder
03. “Judas” – JyellowL ft. Toshin
Σύνθεση / Στίχοι: Gavin Wigglesworth, Jean-Luc Uddoh
04. “Go Tobann” – Ailsha
Σύνθεση / Στίχοι: Ailsha Davey, Peadar Connolly-Davey
05. “Love like us” – Next in Line
Σύνθεση / Στίχοι: Bill Maybury, Conor Davis, Conor O’Farrell, Harry O’Connell, Joe Rubel, Joshua Regala, Neung Kelly
06. “Love me like I Do” – Erica Cody
Σύνθεση / Στίχοι: Aimée Fitzpatrick, Erica-Cody Kennedy Smith, Richey McCourt, Ruth-Anne Cunningham
Διάλειμμα / Αποτελέσματα
Καλεσμένοι του RTÉ στο Eurosong 2024 απόψε ΄ ήταν οι Kalush Orchestra. Το δημοφιλές συγκρότημα από την Ουκρανία, που κατάφερε να κερδ΄ίσει τη πρώτη θέση στη Eurovision 2022, βρέθηκε στη σκηνή του εθνικού τελικού ερμηνεύοντας το “Stefania” μέχρι να ολοκληρωθεί ο χρόνος για τη ψηφοφορία.
Λίγα λεπτά αργότερα, ακολούθησε η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Σε πρώτη φάση ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της διεθνούς κριτικής επιτροπής. Προβάδισμα σε αυτή τη φάση είχε η συμμετοχή «Love like us» των Next in Line.
Στον πίνακα έπειτα προστέθηκαν οι ψήφοι από τη βαθμολογία της εθνικής κριτικής επιτροπής. Η συμμετοχή “Doomsday Blue” πήρε το “12άρι”, σκαρφαλώνοντας έτσι στη κορυφή!
Τέλος, ανακοινώθηκαν οι ψήφοι του κοινού. Την ανακοινωση των συγκεκριμένων έκανε η εκπρόσωπος της Ιρλανδίας στη Eurovision 2022, Brooke Scullion! To “12άρι” και σε αυτή τη φάση κέρδισε η συμμετοχή “Doomsday Blue” η οποία ήταν και ομολογουμένως η συμμετοχή με την μεγαλύτερη αποδοχή στο studio.
Με 32 βαθμούς συνολικά λοιπόν, το εισιτήριο για το Μάλμε κέρδισε η συμμετοχή “Doomsday Blue” σε σύνθεση και στίχους των Cuntry Ray Robinson, Olivia Cassy Brooking, Sam Matlock και Tyler Ryder και σε ερμηνεία του/της Bambie Thug!
O/H Bambie Thug (πραγματικό όνομα Cuntry Ray Robinson) γεννήθηκε στις 6 Μαρτίου 2003 στην Ιρλανδία. Είναι μουσικός με έδρα το Λονδίνο. Έχει επιλέξει να αυτοπροσδιορίζεται χωρίς φύλλο. Έχει ενεργή δισκογραφία από το 2021 με ντεμπούτο single το «Birthday». Από τότε μέχρι και τον ερχομό του δεύτερου single «PMP», δυόμιση χρόνια μετά, το οποίο κινείται σε εντελώς διαφορετικά μουσικά μονοπάτια, ο/η Bambie εξηγεί πως η δισκογραφία συνεχώς διευρύνεται. Έχει παραδεχθεί δημόσια πως έχει δυσλεξία και ότι πάσχει από ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας). Το τελευταίο του/της EP με γενικό τίτλο «Cathexis» περιλαμβάνει επτά νέα κομμάτια (ανάμεσα στα οποία το «Last summer» και το «Love bites») τα οποία βασίζονται σε προσωπικές ιστορίες όπως η στεναχώρια που ένιωσε όταν έμαθε πως ο σύντροφός του/της υπήρξε άπιστος αλλά και το γεγονός ότι οι άνθρωποι πρέπει να είναι δυνατοί χωρίς να αφήνουν τη θλίψη να τους υπερνικήσει.
Πως κρίνετε τα αποτελέσματα;
Η Ιρλανδία στη Eurovision…
- Συνολικές συμμετοχές: 56
- Συμμετοχές σε τελικούς: 45
- Πρώτη συμμετοχή: 1965
- Τελευταία συμμετοχή (μέχρι στιγμής): 2023
- Υψηλότερη θέση: 1η (1970, 1980, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996)
- Χειρότερη θέση: 18η στον Ημιτελικό (2019)
Ακολουθήστε μας στο Facebook, Instagram, TikTok, Twitter και YouTube για να μαθαίνετε τι συμβαίνει στον κόσμο της Eurovision!
Τρισαθλιο..δεν καταλαβα τιωαρεσει. Κανενα ρυθμο..θα παει απατο. Κριμα γιατι θελω η Ιρλανδια να παει εξαιρετικα αλλα αυτο δεν μου αρεσει
Μας τρολάρει το νησί, δεν εξηγείται αλλιώς!
Μπράβο στην Ιρλανδία που αποφάσισε να πάρει το ρίσκο και να στείλει κάτι διαφορετικό. Το τραγούδι έχει πολλές προοπτικές και με μία καλή εμφάνιση, περνάει άνετα τελικό.
Άθλιο εντελώς! Τα θέλει και τα παθαίνει η Ιρλανδία. Κανένα τραγούδι δεν μου αρέσει από όσα γνωρίζουμε ως τώρα.
Άλλη μια απάτη χρόνια για την πολύ κακή Ιρλανδία με τις εξαιρετικές κακές επιλογές της.
Λοιπόν, αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι συμφωνώ με το ότι το τραγούδι είναι άθλιο. Παρ’όλα αυτά, από το συγκεκριμένο εθνικό τελικό ήταν ξεκάθαρο ότι είχαν 2 επιλογές – είτε θα επέλεγαν κάτι τρομερά awkward (όπως το νικητήριο ή το ‘Go tobann’) ή την Erica-Cody. Η δεύτερη περίπτωση είναι η πιο safe επιλογή που αν πήγαινε Eurovision, μπορεί με ένα καλό staging και λίγη τύχη να τρύπωνε στον τελικό (νοουμένου ότι φυσικά δε θα ήταν σε τρομερά δύσκολο ημιτελικό, πράγμα που ακόμα δεν μπορούμε ξέρουμε). Η πρώτη περίπτωση, την οποία και επέλεξαν, όπως και να το κάνουμε είναι ρίσκο. Δυστυχώς ή ευτυχώς, η ψήφος είναι μόνο θετική άρα αν η συμμετοχή έχει πάρα πολλούς φανατικούς θαυμαστές που θα τη στηρίξουν μαζικά, μπορεί να κάνει κάτι. Ο μέσος τηλεθεατής μόλις δει αυτό το πράγμα στη Eurovision θα πει “τι ειν το΄υτο” και θα συνεχίσει να κοροϊδεύει και να κράζει τη Eurovision ακριβώς λόγω τέτοιων συμμετοχών που έχουν ξαναβρεθεί στο διαγωνισμό. Προφανώς λοιπόν είναι ρίσκο αλλά επειδή είναι η Ιρλανδία, δεν μπορώ να τη δω να προκρίνεται. Άντε να ξεκολλήσει από τον πάτο του ημιτελικού, αλλά ως εκεί. Μου θυμίζει περίπτωση Πορτογαλίας 2019 (πολλοί φανς του διαγωνισμού το στήριζαν και δεν πήγε πουθενά εν τέλει). Όπως και να’χει, καλή επιτυχία!
Ένα τερατούργημα, τίποτα άλλο………. Ντροπή στην Ιρλανδία!!!