Eurovision 2023: Κάνουμε ταμείο!

📸 EBU / Corinne Cumming

Η Eurovision 2023 αποτελεί, εδώ και δύο μήνες, κομμάτι της ιστορίας και πλέον βρισκόμαστε σε καλοκαιρινό “πυρετό” αναφορικά με τις προετοιμασίες της επόμενης διοργάνωσης στη Σουηδία.

Μέχρι τότε, όμως, η EBU αποφάσισε να δώσει στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση προς τα μέλη της σχετικά με την απήχηση του 67ου διαγωνισμού τραγουδιού που διεξήχθη τον περασμένο Μάϊο στο Λίβερπουλ. Στην συγκεκριμένη έκθεση περιλαμβάνονται στοιχεία που αφορούν τον κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό αλλά και τον μουσικό αντίκτυπο που άφησε η φετινή χρονιά.

📸 EBU / eurovision.tv

Η EUROVISION ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Η έκθεση ξεκινά με ένα μεγάλο επίτευγμα το οποίο δεν είναι άλλο από τη καθιέρωση του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision σαν το πιο διαδομένο μη-αθλητικό γεγονός στον κόσμο. Μόνο οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου βρίσκονται ψηλότερα στη σχετική λίστα.

Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Η Eurovision 2023 έγραψε ιστορία και στον τομέα της οικονομίας. Υπολογίζεται πως προήλθαν έσοδα της τάξεως των 795 εκατομμυρίων ευρώ μόνο μέσω των διαφημίσεων που υπήρξαν στα 152.196 διαδικτυακά άρθρα τα οποία και γράφτηκαν σχετικά με τον διαγωνισμό. Ο αντίστοιχος αριθμός άρθρων για το 2022 ανήλθε στα 119.000.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Οι 37 φετινές συμμετοχές αναπαράχθηκαν συνολικά 808 εκατομμύρια φορές. Πέντε από αυτά (Σουηδία, Φινλανδία, Ισραήλ, Νορβηγία και Ιταλία) κατάφεραν να μπουν, το χρονικό διάστημα 12 με 18 Μάϊου, στα Billboard Global Charts των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πιο αναλυτικά, οι συμμετοχές με τα περισσότερα streams, σε όλες τις πλατφόρμες (30/12/22 – 25/5/23), είναι οι εξής:

  • Loreen – Tattoo 144 εκ.
  • Marco Mengoni – Due Vite 139 εκ.
  • Alessandra – Queen of Kings 114 εκ.
  • Kaarija – Cha Cha Cha 79 εκ.
  • Blanka – Solo 46 εκ.
  • Noa Kirer – Unicorn 31 εκ.
  • Mae Muller – I Wrote A Song 24 εκ.
  • La Zarra – Evidemment 24 εκ.

Τέλος, το επίσημο playlist του διαγωνισμού στο Spotify ήταν αυτό με τις περισσότερες μεταδόσεις παγκοσμίως την Κυριακή 14 Μάϊου, μία μέρα μετά τον μεγάλο τελικό.

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, 500.000 επισκέπτες φιλοξένησε η πόλη του Λίβερπουλ κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων του διαγωνισμού. Έτσι, ξεπεράστηκαν κατά πολύ οι αρχικές φιλοδοξίες των ντόπιων, που υπολόγιζαν στο 1/5 του τελικού αριθμού των επισκεπτών.

Επίσης, το εμπορικό κέντρο της πόλης Liverpool One αποτέλεσε πόλο έλξης για τους fans καθώς το 64% εκείνων που βρέθηκαν στην αρένα επισκέφθηκαν στη συνέχεια το εμπορικό αυτό συγκρότημα. Δημιουργήθηκαν έσοδα 20 εκατομμυρίων λιρών ενώ παρατηρήθηκε αύξηση 78% στις πωλήσεις των εστιατορίων.

ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • 162 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν τον φετινό διαγωνισμό, γεγονός το οποίο αντιστοιχεί σε 291 ώρες παρακολούθησης με μέση διάρκεια τηλεθέασης 1 ώρα και 48 λεπτά.
  • Ποσοστό 53,5 % της ηλικιακής ζώνης 15-24 ετών παρακολούθησαν το σόου ζωντανά
  • Στη Eurovision 2023 έλαβαν μέρος αντρικές συμμετοχές σε ποσοστό 51%, γυναικείες σε ποσοστό 41% ενώ οι μεικτές συμμετοχές κινήθηκαν στο επίπεδο του 8%.
  • Τραγούδια σε 18 γλώσσες υπήρξαν φέτος
  • Ποσοστό 46% των φετινών τραγουδιών περιελάμβανε τουλάχιστον μια γλώσσα διαφορετική από την αγγλική
  • 5.330 άτομα εργάστηκαν για την παραγωγή ή γύρω από αυτή
  • 802 άτομα εκπροσώπησαν τις 37 εθνικές αποστολές, 161 από αυτούς ήταν ερμηνευτές.
  • 1.472 on-site και online media, σε ποσοστό 63% και 37% αντιστοίχως.

Πηγή: [Eurovision.tv]

Ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramTikTokTwitter και YouTube για να μαθαίνετε τι συμβαίνει στον κόσμο της Eurovision!

Παναγιώτης Νάρης
Παναγιώτης Νάρης
Απόφοιτος τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής. Βάση του η εξωτική Λάρισα. Αγαπημένη ενασχόληση, στον ελεύθερο του χρόνο, είναι η Eurovision την οποία και παρακολουθεί ανελλιπώς από το 2005.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ