ΕΛΛΑΔΑ: Η Μαρία Κοζάκου για την διαδικασία επιλογής της ελληνικής συμμετοχής στην Eurovision 2023!

Είναι η φωνή που έχουμε συνδυάσει με την περιγραφή του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision από το 2013 και εφεξής, με μοναδικό διάλειμμα το 2018. Άλλοτε μόνη, άλλοτε μαζί με τον Γιώργο Καπουτζίδη μας μεταφέρει τον παλμό της διοργάνωσης και του εκάστοτε σόου με τον μοναδικό της τρόπο.

Η Μαρία Κοζάκου ήταν καλεσμένη σήμερα στην μεσημεριανή εκπομπή της ΕΡΤ 1 “Πρωίαν σε είδον”, την οποία παρουσιάζουν ο Φώτης Σεργουλόπουλος και η Τζένη Μελιτά και μίλησε, όπως ήταν επόμενο, για τον διαγωνισμό της Eurovision.

Πώς έγινε η επιλογή του τραγουδιού για τη φετινή Eurovision

Η Μαρία Κοζάκου αποτέλεσε και φέτος μέλος της κριτικής επιτροπής της ΕΡΤ για την επιλογή της συμμετοχής της Ελλάδας στον διαγωνισμό της Eurovision. Χαιρετίζει την πρωτοβουλία ύπαρξης επιτροπής κοινού, η οποία -κατά την γνώμη της- θα έπρεπε να έχει πιο μαζικό χαρακτήρα, ενώ τώρα είχε πιο “eurofan χαρακτήρα“.

Το τραγούδι που θα μας εκπροσωπήσει ήταν πολύ ψηλά και στις προτιμήσεις της κριτικής επιτροπής και στις προτιμήσεις των 70(σ.σ. επιτροπή κοινού)

Δεν δίστασε να αναφερθεί και σε όσα έχουν γραφτεί κατά καιρούς από διάφορα μέσα περί της διαδικασίας. Υπερβαίνοντας τα όρια του θεσμικού της ρόλου, και κατανοώντας την ανάγκη των φίλων του διαγωνισμού να μάθουν σχετικά από τα δικά της χείλη, λόγω και της ζεστής σχέσης, σεβασμού και αγάπης που έχουν αναπτύξει μαζί της όλα αυτά τα χρόνια, τοποθετήθηκε επ’ αυτών.

Τα πράγματα έγιναν ακριβώς όπως είπε η ΕΡΤ εξαρχής. Θέλω να το τονίσω αυτό.[…] Ουδείς είπε ποτέ, σε κανένα σημείο της διαδικασίας, ότι αυτό (το τραγούδι) που θα ψηφίσουν οι φανς, το κοινό στην προκειμένη περίπτωση θα πήγαινε (στην Eurovision). Γίνεται ένας συμψηφισμός. Υπάρχει και η επιτροπή της ΕΡΤ, η οποία επέλεξε και το περσινό τραγούδι και το προπέρσινο.

Το κριτήριο της επιτροπής της ΕΡΤ ήταν πολύ απλό, να επιλεγεί το καλύτερο τραγούδι που θα πάει καλύτερα στην Eurovision. Φέτος, εκτός από το τραγούδι, δόθηκε έμφαση και στο υπόλοιπο πακέτο. Νέος άνθρωπος, τραγουδοποιός, ο οποίος έχει γράψει μόνος του όλα τα τραγούδια, φέρνει τα νιάτα και είναι έτοιμος να εκτεθεί σε ένα κοινό εκατομμυρίων ανθρώπων.

Ειδική μνεία, έκανε η Μαρία Κοζάκου στο τραγούδι “Liar” της Melissa Mantzoukis, η οποία έχει καταθέσει ένσταση επί της διαδικασίας προβάλλοντας ως ένα από τα επιχειρήματά της ότι δεν συγκέντρωσε από την κριτική επιτροπή της ΕΡΤ εφτά οχτάρια.

Όταν βαθμολογήσαμε εμείς (η κριτική επιτροπή) μετά την επιτροπή κοινού […] έπρεπε και εμείς να έχουμε στην διάθεση μας τους αντίστοιχους πόντους… οι οποίοι σταθμίστηκαν με την επιτροπή των 70. […] Αν, λοιπόν, στην τελευταία βαθμολογία της επιτροπής, η επιτροπή έδινε μόνο 12, 10 και 8, αυτό σημαίνει ότι προσθέτουμε καρπούζια με πορτοκάλια. Δεν θα μπορούσε να σταθμιστεί η επιλογή.

Θυμίζουμε ότι την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει στον 67ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision ο 16χρονος Victor Vernicos με το τραγούδι “What They Say“.

Μείνετε συντονισμένοι στο ogaegreece.com για όλα τα νέα της Ελληνικής συμμετοχής στη Eurovision 2023!

Για να μαθαίνετε ό,τι συμβαίνει στη Eurovision ακολουθήστε μας στο Facebook, στο Instagram, στο TikTok, στο Twitter και στο YouTube.

Κωνσταντίνος Παππάς
Κωνσταντίνος Παππάς
Γεννήθηκε ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιουνίου. Ξεκίνησε να διαβάζει πριν πάει σχολείο από συμπόνοια. Έμαθε να γράφει εξίσου γρήγορα, αλλά πλέον ο γραφικός του χαρακτήρας και η ασθενής του μνήμη τον προδίδουν. Πολυσχιδής προσωπικότητα, προσπαθεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον στα ενδιαφέροντα του. Πάθος του η Eurovision για την οποία αρθρογραφεί ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2018 μέσα από το αγαπημένο του σωματείο, τον OGAE Greece. Στην καθημερινότητα του ομιλεί οικονομικά.

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μετά από αυτή τη δήλωση νομίζω φαίνεται ότι η ΕΡΤ φάσκει και αντιφάσκει. Εν τέλει φάνηκε ότι δεν τηρήθηκε σχεδόν τίποτα από όσα είχαν οριστεί στη διαδικασία και έτσι όπως είχαν προσυμφωνηθει…

  2. Το τραγούδι της Ελλάδας θα προκύψει από συνδυασμό των δύο αποτελεσμάτων, τόσο της Επιτροπής Κοινού όσο και της 7μελούς Επιτροπής της ΕΡΤ, με συντελεστή βαρύτητας 50,6% στην ψήφο της Επιτροπής Κοινού, έναντι 49,4% της ψήφου της Επιτροπής της ΕΡΤ. Δηλαδή ακριβώς όπως θα προκύψει το νικητήριο τραγούδι στον Τελικό της Εurovision 2023, ύστερα από την πρόσφατη αλλαγή στους κανόνες ψηφοφορίας.

    Και μετά έγιναν συναντήσεις με τους καλλιτέχνες, και μετά αποφάσισε μόνη η επιτροπή γιατί δεν φαίνεται πουθενά η ψήφος του κοινού.

    Αθάνατο Ελληνικό δημόσιο

  3. Να ξεκαθαρίσω ότι ειλικρινά δεν πιστεύω πως υπήρχε από πλευράς ΕΡΤ κάποια πρόθεση να στήσουν την εσωτερική επιλογή και να βγάλουν ένα μιλημένο αποτέλεσμά. Αλλά αυτό που περιέγραψε η κ. Κοζάκου μου κάνει ότι όντως στο τέλος προσθέσανε καρπούζια με πορτοκάλια. Αρχικά η ΕΡΤ ανακοίνωσε ότι από τα 7 τραγούδια προχωράνε στην επόμενη φάση τα 3 από αυτά. Αυτά τα 3 φαίνεται ότι δεν ΄ήταν το Top3 του κοινού. Επομένως, το συμπέρασμα είναι ότι η επιτροπή ψήφισε 2 φορές (μια στη φάση των 7 και άλλη μία στη φάση των 3), ενώ το κοινό μια (στη φάση των 7). Προσπερνώ το γεγονός ότι είναι εύκολο κανείς να αφήσει υπόνοιες ότι τη δεύτερη φορά η Επιτροπή ψήφισε γνωρίζοντας ακριβώς τι έχει βαθμολογήσει το κοινό και άρα μπορούσε να επηρεάσει κατά το δοκούν το αποτέλεσμα (άντε μετά να προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας). Το θέμα είναι ότι ουσιαστικά στο τέλος η Επιτροπή βαθμολόγησε 3 συμμετοχές χρησιμοποιώντας μια εφταβάθμια κλίμακα με όσα αυτό συνεπάγεται, ενώ το κοινό κατέταξε 7 τραγούδια. Ίσως εγώ να μην το αντιλαμβάνομαι πως δουλεύει (και εγώ θεωρητική δέσμη ήμουν) αλλά δε μου βγάζει πολύ νόημα.
    Επιμένω ότι δε πιστεύω πως στήθηκε το αποτέλεσμα. Εικάζω ότι στην ΕΡΤ χάθηκαν κάπου στην προσπάθεια τους να παντρέψουν πολλά στοιχεία σε μια διαδικασία (επιτροπή κοινού, βαθμολογία επιτροπής, συνεντεύξεις με τους καλλιτέχνες, βαρύτητα βαθμολογιών). Αντιλαμβάνομαι δε ότι είναι δυσάρεστη η ιστορία με Μελίσσα που ουσιαστικά καταγγέλλει τη διαδικασία αλλά η διαχείριση από πλευράς ΕΡΤ της έδωσε πολλά περιθώρια να το κάνει. Ίσως αυτό να είναι και ένα “μάθημα” για την ΕΡΤ μελλοντικά: αν θέλεις να προσελκύσεις επαγγελματίες του χώρου, πρέπει να κινείσαι ανάλογα και στις διαδικασίες σου. Οι επαγγελματίες δε θα προσπεράσουν έτσι απλά την οποιαδήποτε ασυνέπεια.

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ