Δευτέρα σήμερα και η ένταση στη Malmö Arena ανεβαίνει, καθώς στην τρίτη ημέρα των προβών θα πάρουμε μια πρώτη γεύση από την ελληνική συμμετοχή – αλλά και από τη συμμετοχή της Ελβετίας που μέχρι αυτή την ώρα βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα των στοιχημάτων.
Όσοι μας έχετε διαβάσει τις προηγούμενες ημέρες γνωρίζετε ότι η πρώτη ματιά σε αυτές τις πρώτες τεχνικές πρόβες γίνεται με πολλές επιφυλάξεις λόγω του περιορισμένου υλικού που έχουμε στη διάθεσή μας (δείτε ΕΔΩ την 1η ημέρα και ΕΔΩ τη 2η ημέρα προβών). Μια πολύ όμορφη οπτικά συμμετοχή μπορεί να δώσει ένα βαρετό τρίλεπτο – και το αντίθετο. Τονίζοντας λοιπόν ότι η έμφαση είναι στα οπτικά στοιχεία και στη γενική αισθητική και όχι στον ήχο (που δεν ακούμε παρά ελάχιστα και σε κακή ποιότητα), ας πάμε να δούμε τις 8 χώρες του πρώτου μισού του 2ου ημιτελικού που έκαναν σήμερα την πρόβα τους:
Την ημέρα ξεκίνησε η Μάλτα, η οποία θα ξεκινήσει και τον 2ο ημιτελικό την Πέμπτη 9 Μαΐου. Η Sarah Bonnici κάνει πάρα πολύ καλά αυτό που καλείται να κάνει, δηλαδή να τραγουδήσει και να εκτελέσει μια απαιτητική χορογραφία ταυτόχρονα. Το τραγούδι είναι απλά η αφορμή για να γίνει όλο αυτό το σόου στη σκηνή, με στοιχεία από εμφανίσεις της Beyoncé. Τα θέματα της συμμετοχής αυτής είναι ότι το τραγούδι ουσιαστικά είναι ανύπαρκτο και ότι όλο το στήσιμο, όπως και το ρούχο της Sarah, δεν το λες και σύγχρονο. Δεν πείθει ακόμα ότι διεκδικεί με αξιώσεις την πρόκριση.
Ακολουθεί η Αλβανία με τον ‘Τιτάνα’ της Besa. Κάνοντας κοντράστ με την περσινή συμμετοχή της χώρας, οι Αλβανοί δεν έφεραν κανένα έθνικ στοιχείο στο τραγούδι αυτό. Η Besa θυμίζει σούπερ ηρωίδα με το κοστούμι της και η φωνή της ακούγεται δυνατή και σταθερή όπως πάντα. Οι συντελεστές που επιμελήθηκαν το revamp του τραγουδιού έχουν ξεπατικώσει τη Sia, κατά κάποιον περίεργο τρόπο όμως αυτό λειτουργεί όμορφα σε συνδυασμό με τη χροιά της φωνής της Besa. Το χορευτικό είτε είναι εκεί είτε δεν είναι δεν το προσέχεις. Γενικά η αίσθηση μεγαλείου που προσπάθησαν να δώσουν με το staging οι Αλβανοί θέλει κάτι ακόμα για να λειτουργήσει και όλα όσα βλέπουμε και ακούμε τα έχουμε ξαναδεί και ξανακούσει. Παρ’ όλα αυτά ο τελικός δεν είναι άπιαστο όνειρο.
Υπάρχει τεράστιος ενθουσιασμός για τα όσα μικρά αποσπάσματα και φωτογραφίες είδαμε από το τραγούδι της Ελλάδας. Φαίνεται ότι όλα έχουν πάει εξαιρετικά καλά με τη φετινή συμμετοχή μας και αναμένουμε με αγωνία την Πέμπτη το βράδυ να κλείσει και τυπικά το εισιτήριο για τον τελικό του Σαββάτου. Πολλά έχουν λεχθεί για το μονοπλάνο που θα δούμε στην τηλεοπτική μετάδοση, επομένως είναι άδικο να κρίνουμε το τελικό αποτέλεσμα από τις εικόνες που είδαμε αφού δεν έχουν σχέση με την τελική τηλεοπτική εντύπωση. Παρ’ όλα αυτά μπορούμε να διακρίνουμε ρυθμό, συνοχή, σημερινή (επιτέλους) χορογραφία και σιγουριά. Είναι υπέρ της εμφάνισής μας το λιτό background και σκηνικό, αφού ο ήχος είναι τέρμα πληθωρικός από μόνος του. Μαρίνα, φαίνεται ότι τα κατάφερες κορίτσι μας!
Η Ελβετία που ακολουθεί, έχει σχεδιάσει ένα staging με ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Το Nemo θα βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση, με επίκεντρο τη μεγάλη κυκλική πλατφόρμα που ισορροπεί στον άξονά της και ταλαντεύεται ανάλογα με την κίνηση του performer. Διαστημικά τα φωνητικά του, όπως έχει αποδείξει στα πολλά live του και διαστημική συνολικά η εμφάνιση αφού παίζει διαρκώς με τη βαρύτητα. Καταλαβαίνουμε ότι ο στόχος είναι να επιτευχθεί η αέναη κίνηση με τον τρόπο που δινόταν στο βίντεο κλιπ με το τρένο. Θα πάει σφαίρα στον τελικό; Αδιαμφισβήτητα. Θα νικήσει; Κανείς δεν μπορεί να πει αυτή τη στιγμή. Το ρούχο μάλλον δεν λειτουργεί υπέρ, εκτός κι αν το δούμε ως χνουδωτό άλιεν στο κόνσεπτ της διαστημικής εξερεύνησης.
Ακολουθεί η Τσεχία, με την ΑΙΚΟ να παίζει με την αισθητική της ροκ περισσότερο, σε μαύρο χρώμα με πινελιές κόκκινου. Η χορογραφία υποστηρίζει την επιθετικότητα του τραγουδιού. Η φωνή της ΑΙΚΟ πάλι είναι παραπάνω επιθετική και ακατέργαστη από ότι θα τη βοηθούσε. Συνολικά αυτό που βλέπουμε και ακούμε έχει Mei Feingold vibes (Ισραήλ 2014). Η Mei θυμίζουμε ότι το 2014 ήταν fan favourite, αλλά αποκλείστηκε. Η κριτική που της έγινε ήταν ότι το staging ήταν υπερβολικά σκοτεινό και επιθετικό. Κάπως σαν το Pedestal, το οποίο όχι fan favourite δεν είναι, δεν έχει ξεκολλήσει καν από την τελευταία δεκάδα στα στοιχήματα.
Άλλο ένα κορίτσι έχουμε μετά, περνώντας στη συμμετοχή της Αυστρίας. Η Kaleen είναι ο καλλιτέχνης της Eurovision 2024 που θεωρητικά μπορεί να προσφέρει το συναρπαστικότερο dance break φέτος. Αν και το φόρτε της είναι η κίνηση, η Αυστριακή με το δίμετρο κορμί δεν απογοητεύει και με τη φωνή της, χωρίς να εντυπωσιάζει κιόλας. Το όλο staging ακολουθεί την πεπατημένη και βλέπουμε ότι θα αναμέναμε να δούμε από ένα τέτοιο τραγούδι. Έχει επιλεγεί το μαύρο και ασημί (συν τα Swarowski που φορά η Kaleen από πάνω ως κάτω), έτσι δημιουργείται περισσότερο μια αίσθηση ακριβού πριβέ κλαμπ παρά ξέφρενου κεφιού σε κάποιο ρέιβ πάρτι. Η Αυστρία δεν πρωτοτυπεί. Παρ’ όλα αυτά έχει ένα απίστευτα catchy τραγούδι και επαγγελματικό στήσιμο και perfomance. Από όλο αυτό όμως λείπει η ψυχή. Για να δούμε αν τα θετικά θα υπερισχύσουν και θα δούμε την Αυστρία στον τελικό.
Τρίτο κορίτσι στη σειρά η SABA για τη Δανία. Είναι φανερό ότι η φετινή συμμετοχή της Δανίας έχει επηρεαστεί από τη μεγάλη επιτυχία των γειτόνων τους, ‘Tattoo’. To τραγούδι ακολουθεί παρόμοιο μουσικό μονοπάτι, τα χρώματα που έχουν επιλεγεί, το βάθρο-κύβος και η ατμόσφαιρα Dune, όλα θυμίζουν το περσινό νικητήριο. Το staging συνολικά δείχνει classy και περιλαμβάνει δύο ευρήματα σε σχέση με τον εθνικό τελικό: το κόκκινο φως που ‘παίζει’ με τη SABA και το ομοίωμα της SABA στη μεγάλη LED οθόνη που παίζει με την άμμο. Είναι μια πετυχημένη εξέλιξη του τραγουδιού αυτή και πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα λάθος σε αυτή τη συμμετοχή. Αυτό που ίσως λείπει είναι το ενδιαφέρον, το οποίο κάποια στιγμή χανόταν στο τρίλεπτο όσες φορές το ακούγαμε. Ίσως αυτό το upgrade στη σκηνική παρουσία το κρατήσει αμείωτο;
Το πρώτο μισό του 2ου ημιτελικού (αλλά και η σημερινή ημέρα) τελειώνει με την Αρμενία. Μια συναυλία έστησαν επί σκηνής οι Ladaniva για να παρουσιάσουν το τραγούδι τους. Με ένα ξέσπασμα χρωμάτων και αισιοδοξίας θα επιχειρήσουν να ξεσηκώσουν τους τηλεθεατές και να στείλουν την Αρμενία στον τελικό. Οι πιθανότητες είναι υπέρ τους. Είναι αυθεντικοί, διαθέτουν σιγουριά και η Jaklin έχει απίστευτο χάρισμα. Ο stage director τους είναι και ο σκηνοθέτης του πολύ έξυπνου βίντεο κλίπ του τραγουδιού. Καταφέρνει να μεταφέρει ακριβώς αυτή την αίσθηση στη σκηνή του Μάλμε. Στα συν το πολύ κολλητικό ριφ της τρομπέτας. Στα μείον του το ότι ίσως παραείναι έθνικ για τα γούστα των Ευρωπαίων.
Αυτή ήταν η τρίτη ημέρα προβών, αναμένουμε αύριο την τέταρτη, με την οποία θα ολοκληρωθεί και ο 2ος ημιτελικός. Θα είμαστε εκεί κοντά για να σας μεταφέρουμε όλα όσα θα συμβούν.
Αφού τονίσουμε για άλλη μια φορά ότι ο σχολιασμός έγινε με βάση το υλικό που μας διέθεσαν οι διοργανωτές και με κάθε επιφύλαξη (αφού η ολοκληρωμένη τρίλεπτη παρουσίαση είναι και ο μόνος δίκαιος τρόπος να κριθούν οι συμμετοχές), σας καλούμε να κάνετε κι εσείς το ίδιο και να ψηφίσετε στο παρακάτω poll ποια θεωρείτε ότι ήταν η καλύτερη πρόβα της ημέρας.
Μείνετε συντονισμένοι στον ogaegreece.com για όλη τη δράση από την 3η ημέρα των προβών!
Ακολουθήστε μας στο Facebook, Instagram, TikTok, Twitter και YouTube για να μαθαίνετε τι συμβαίνει στον κόσμο της Eurovision!
Σταματηστε την προβοκατορικη σταση για την συμμετοχη της Ελβετιας. Ειναι τραγικο , απλα πειτε το και μην γραφετε αερολογιες τυπου “Θα πάει σφαίρα στον τελικό; Αδιαμφισβήτητα. Θα νικήσει; Κανείς δεν μπορεί να πει αυτή τη στιγμή. Το ρούχο μάλλον δεν λειτουργεί υπέρ, εκτός κι αν το δούμε ως χνουδωτό άλιεν στο κόνσεπτ της διαστημικής εξερεύνησης.”
Έχουμε και λέμε, για μένα κερδισμένες σήμερα (και αυτό μόνο και μόνο με βάση το τι μπορεί να περιμέναμε) είναι η Μάλτα και η Αρμενία. Η Μάλτα μια χαρά τραγούδι έχει και το dance break είναι πολύ καλό, ξεκάθαρα ένα δυνατό opening act το οποίο όμως, όντας η Μάλτα, μακάρι να προκριθεί αν και ραλιστικά είναι δύσκολο… Η Αλβανία για μένα είναι απογοητευτική με βάση αυτά που είδαμε, καλή φωνή αλλά δε δείχνει να έχει κάτι ιδιαίτερο το staging, εκτός αν κρύβουν άσσους στα μανίκια τους οι Αλβανοί και θέλουν να μας εκπλήξουν. Πολύ καλή η πρόβα της Μαρίνας, μου αρέσει πολύ το σκηνικό από πίσω και τα χορευτικά είναι όλα πολύ ωραία και μεταφέρουν το όλο κλίμα και το vibe του music video. Η Μαρίνα εκπληκτική φωνητικά ωστόσο έχω περιέργεια να δω πώς θα γράφει το μονόπλανο, αν και είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος. Η πρόκριση είναι σίγουρη, αυτό δε χωράει αμφιβολία. Παρά τον τίτλο του φαβορί, η Ελβετία δε με πείθει από αυτό το λίγο αλλά ας μη λέμε και ό,τι θέλουμε, είναι σα να μην είδαμε τίποτα. Αυτή η δήθεν “αισθητική” του συγκεκριμένου ρούχου καπελώνει τα πάντα για μένα, αλλά η όλη ιδέα με τα σωστά σκηνοθετικά πλάνα θα δείχνει εντυπωσιακή θεωρώ και έχει ενδιαφέρον. Τσεχία και Δανία είναι λίγο ούτε ζέστη ούτε κρύο, δεν μπόρεσα να καταλάβω και πολλά από όσα είδα. Τη Δανία την έβλεπα οριακά εντός τελικού με ένα καλό staging αλλά εφόσον το κράτησαν όπως στον εθνικό τελικό (πάντα σε μια πιο επιβλητική εκδοχή βέβαια λόγω της διαφορετική σκηνής) πλέον δεν είμαι και πολύ σίγουρος (αν και θα τους ήθελα εντός)… Η Αυστρία αν και πολύ καλή στο studio, δυστυχώς έπαθε αυτό που φοβόμουν. Η Kaleen μου είναι συμπαθής αλλά μου δείχνει πολύ άχαρη ρε παιδί μου, δηλαδή χίλιες φορές καλύτερη η Sarah από τη Μάλτα. Βέβαια έχει δυνατή χορεογραφία, φαίνεται πως παίζει έξυπνα με το φωτισμό και το τραγούδι είναι πολύ ανεβαστικό άρα δεν τη φοβάμαι, αλλά για πρωτιά στον ημιτελικό, δεν υπάρχει περίπτωση… Πολύ ευχάριστη έκπληξη η Αρμενία που θα κερδίσει από το πόσο ανεβαστικό είναι το κομμάτι, με μια μελωδία πολύ πιασάρικη που σου μένει και τα χαρούμενα χρώματα θα τη βοηθήσουν να κάνει και τον πιο αυστηρό τηλεθεατή να χαμογελάσει και να περάσει όμορφα.
Και τέλος μια “παρατήρηση”, με όλο το σεβασμό πάντα προς όλη την ομάδα η οποία κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να μας μεταφέρει στο Malmö – λέτε “[…] είναι άδικο να κρίνουμε το τελικό αποτέλεσμα από τις εικόνες που είδαμε αφού δεν έχουν σχέση με την τελική τηλεοπτική εντύπωση.”. Καλό θα ήταν αυτό να το λέτε και για άλλες χώρες που μέχρι τώρα τις έχετε σχολιάσει ολίγον τι “δυσμενώς”, γιατί πραγματικά αυτές οι πρώτες πρόβες δε μας λένε και ιδιαίτερα πράγματα, ούτε υπάρχουν δημοσιογράφοι στο press centre για να μπορούν να μας πουν περισσότερες λεπτομέρεις που δεν μπορούμε να δούμε. Πάντα με όλο το σεβασμό και την ευγνωμοσύνη προς την ομάδα του OGAE Greece φυσικά!