https://ogaegreece.com/category/%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b5%cf%82/%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1/

EUROVISION 2022: Ανάλυση των στοιχηματικών αποδόσεων για το νικητή!

Απέχουμε ένα μόλις μήνα από τον 66ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 10, 12 και 14 Μάϊου. Εκτός από τους φίλους του διαγωνισμού, και ο απλός κόσμος φέτος, τόσο λόγω του ενδιαφέροντος για την ελληνική συμμετοχή, “Die Together” με την Αμάντα Γεωργιάδη, όσο και λόγω στα πλαίσια αναζήτησης μιας ευχάριστης νότας μέσα στην γκρίζα πραγματικότητα, ασχολείται περισσότερο με το διαγωνισμό.

Σε όλα τα μεγάλα τηλεοπτικά γεγονότα ξεχωριστό ρόλο παίζουν τα στοιχήματα και οι αποδόσεις που δημιουργούνται από τους bookmakers. Η παράδοση της χώρας, οι συμμαχίες αυτής, η δυναμική του τραγουδιού, το εκτόπισμα του καλλιτέχνη, η ομάδα πίσω από τη σκηνική εμφάνιση, οι αντιδράσεις των φανς, τα πονταρίσματα που δέχεται είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση μιας συμμέτοχής.

Δεν είναι λίγες οι φορές που τα προγνωστικά επαληθεύονται και το φαβορί των αποδόσεων επιβεβαιώνεται, ενώ υπάρχουν και χρονιές που τα προγνωστικά πάνε κουβά, όπως χαρακτηριστικά λέγεται στη γλώσσα του στοιχήματος.

Ας δούμε στο άρθρο που έχουμε ετοιμάσει κατά πόσο τα προγνωστικά επιβεβαιώνονται σύμφωνα με τις αποδόσεις που έχουν διαμορφωθεί ένα μήνα πριν το διαγωνισμό. Θα εξετάσουμε λοιπόν τις αποδόσεις, όπως είχαν διαμορφωθεί ένα μήνα πριν το διαγωνισμό τα τελευταία 14 χρόνια.

2007

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
16,00ΕλβετίαDJ Bobo – Vampires Are Alive20η (Ημιτελικός)
28,00ΣουηδίαThe Ark – The Worrying Kind18η
39,00ΣερβίαMarija Šerifović – Molitva
49,00ΛευκορωσίαKoldun – Work Your Magic
512,00ΟυκρανίαVerka Serduchka – Dancing Lasha Tumbai
612,00ΒουλγαρίαElitsa Todorova and Stoyan Yankoulov – Water
713,00ΡωσίαSerebro – Song #1
815,00ΕλλάδαΣαρμπέλ – Yassou Maria
917,00ΡουμανίαTodomondo – Liubi, Liubi, I Love You13η
1017,00ΚύπροςΕυρυδίκη– Comme ci, Comme ça15η(Ημιτελικός)
  • Νικήτρια αναδείχτηκε η συμμετοχή που ήταν στην 3η θέση βάσει προγνωστικών
  • Το πρώτο φαβορί βάσει προγνωστικών τερμάτισε στην 20η θέση του Ημιτελικού
  • Δύο από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 40%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Ο DJ Bobo με το τραγούδι “Vampires Are Alive” για λογαριασμό της Ελβετίας πρέπει να βίωσε τη μεγαλύτερη απογοήτευση της χρονιάς. Το 2007 τα προγνωστικά ως προς την πρώτη θέση έπεσαν εντελώς έξω καθώς ο γνωστός DJ όχι μόνο δεν κατόρθωσε να τερματίσει στην πρώτη θέση, αλλά δεν κατάφερε καν να προκριθεί στον τελικό. Νικήτρια αναδείχτηκε η Σερβία με το “Molitva” της Marija Šerifović που δινόταν σαν τρίτο φαβορί. Καλύτερα ποσοστά επιτυχίας είχαμε στην πρώτη δεκάδα καθώς επιβεβαιώθηκε το 60% των προγνωστικών.

2008

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
14,50ΡωσίαDima Bilan – Believe
25,50ΣερβίαJelena Tomašević feat. Bora Dugić – Oro
36,00ΙρλανδίαDustin The Turkey – Irelande Douze Pointe15η(Ημιτελικός)
46,50ΑρμενίαSirusho – Qele, Qele
58,00ΟυκρανίαAni Lorak – Shady Lady
610,00ΣουηδίαCharlotte Perrelli – Hero18η
719,00ΒουλγαρίαDeep Zone and Balthazar – DJ, Take Me Away11η(Ημιτελικός)
821,00ΕλλάδαΚαλομοίρα– Secret Combination
921,00ΙσπανίαRodolfo Chikilicuatre – Baila El Chiki-Chiki16η
1023,00ΓαλλίαSébastian Tellier – Divine19η
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Πέντε από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 50%)

Σαφής βελτίωση υπήρξε το 2008 στα προγνωστικά. Επιτυχία είχαμε ως προς το νικητή της διοργάνωσης που δεν ήταν άλλος από το Dima Bilan με το “Believe” για λογαριασμό της Ρωσίας. Ακόμα, 3 από τα 5 πρώτα φαβορί κατέληξαν στην πρώτη πεντάδα, ενώ 5 από τα 10 πρώτα στην πρώτη δεκάδα. Η μεγαλύτερη έκπληξη της χρονιάς αφορούσε τη συμμετοχή της Ιρλανδίας “Irelande Douze Pointe” με το Dustin The Turkey, η οποία αν και βρισκόταν στην 3η θέση των προγνωστικών, εν τέλει τερμάτισε στην 15η θέση του ημιτελικού.

2009

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,50ΝορβηγίαAlexander Rybak – Fairytale
25,50ΕλλάδαΣάκης Ρουβάς – This Is Our Night
39,00ΤουρκίαHadise – Düm Tek Tek
49,00ΜαυροβούνιοAndrea Demirović – Just Get Out Of My Life11η(Ημιτελικός)
511,00Αζερμπαϊτζάν    AySel and Arash – Always
613,00ΣουηδίαMalena Ernman – La Voix21η
715,00ΜάλταChiara – What If We?22η
819,00Ην. ΒασίλειοJade Ewen – It’s My Time
926,00ΕσθονίαUrban Symphony – Rändajad
1026,00Βοσνία-ΕρζεγοβίνηRegina – Bistra Voda
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Εφτά από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 70%)

Συνεχίζοντας το καλό σερί, τα προγνωστικά επιβεβαιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό και το 2009. Προέβλεψαν σωστά τον Alexander Rybak με το “Fairytale“,σαν νικητή. Ακόμα, τρία από τα πρώτα πέντε φαβορί τερμάτισαν εντός 5αδας, ενώ και στον τερματισμό εντός πρώτης δεκάδας, το ποσοστό επιτυχίας ήταν 70%.

2010

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
13,50ΓερμανίαLena – Satellite
23,50Αζερμπαϊτζάν    Safura – Drip Drop
39,00ΔανίαChanée & N’evergreen – In A Moment Like This
49,00ΙσραήλHarel Skaat – Milim14η
515,00ΑρμενίαEva Rivas – Apricot Stone
617,00ΚροατίαFeminnem – Lako Je Sve13η(Ημιτελικός)
721,00ΝορβηγίαDidrik Solli-Tangen – My Heart Is Yours20η
823,00ΣουηδίαAnna Bergendahl – This Is My Life11η(Ημιτελικός)
926,00ΙρλανδίαNiamh Kavanagh – It’s For You23η
1029,00ΕλλάδαΓιώργος Αλκαίος και Friends – OPA
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Πέντε από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 50%)

Το 2010 ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που οι bookmakers κατάφεραν να εντοπίσουν το νικητή. Η Lena με το “Satellite“, αν και δεν είχε ξεκάθαρο προβάδισμα έναντι της Safura με το “Drip Drop” βάσει αποδόσεων, εντούτοις κατάφερε να μετατρέψει τον τελικό του 2010 σε περίπατο. Για ακόμα μία φορά τρεις από τις πρώτες πέντε χώρες βάσει αποδόσεων τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα, ενώ μειωμένο (50%) ήταν το ποσοστό των πρώτων δέκα χωρών βάσει αποδόσεων τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα.

2011

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
15,00ΓαλλίαAmaury Vassili – Sognu15η
27,50ΕσθονίαGetter Jaani – Rockefeller Street24η
38,00Ην. ΒασίλειοBlue – I Can11η
49,00ΟυγγαρίαKati Wolf – What About My Dreams?22η
511,00ΣουηδίαEric Saade – Popular
611,00Βοσνία-ΕρζεγοβίνηDino Merlin – Love In Rewind
713,00Αζερμπαϊτζάν   Ell & Nikki – Running Scared
813,00ΝορβηγίαStella Mwangi – Haba Haba17η(Ημιτελικός)
913,00ΓερμανίαLena – Taken By A Stranger10η
1021,00ΡωσίαAlexej Vorobjov – Get You16η
  • Νικήτρια αναδείχτηκε η συμμετοχή που ήταν στην 7η θέση βάσει προγνωστικών
  • Το πρώτο φαβορί βάσει προγνωστικών τερμάτισε στην 15η θέση του τελικού
  • Μία από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 20%)
  • Τέσσερις από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 40%)

Τέλος στο επιτυχημένο σερί των προγνωστικών έδωσε το 2011 και μάλιστα με εκκωφαντικό τρόπο. Το Αζερμπαϊτζάν που αναδείχτηκε νικητής φιγουράριζε στην 7η μόλις θέση πολύ μακριά από την κορυφή, ενώ το πρώτο φαβορί, η Γαλλία με τον Amaury Vassili και το “Sognu” περιορίστηκε στην 15η θέση. Ανάλογα άσχημα πήγε και το δεύτερο φαβορί της βραδιάς, η Εσθονία με την Getter Jaani και το “Rockefeller Street” που τερμάτισε στην 24η θέση. Μόνο Eric Saade με το “Popular” για λογαριασμό της Σουηδίας τερμάτισε εντός πεντάδας ενώ δινόταν οριακά στην 5η θέση, και μόλις τέσσερις από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν εντός δεκάδας.

2012

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
13,25ΣουηδίαLoreen – Euphoria
29,00ΙταλίαNina Zilli – L’amore è femmina (Out Of Love)
311,00ΡωσίαBuranovskiye Babushki – Party For Everybody
412,00ΣερβίαŽeljko Joksimović – Nije Ljubav Stvar
515,00ΔανίαSoluna Samay – Should’ve Known Better23η
615,00Ην. ΒασίλειοEngelbert Humperdinck – Love Will Set You Free25η
717,00ΙρλανδίαJedward – Waterline19η
819,00ΙσπανίαPastora Soler – Quédate Conmigo (Stay With Me)10η
921,00ΓερμανίαRoman Lob – Standing Still
1021,00ΝορβηγίαTooji – Stay26η
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Το 2012 επανερχόμαστε στην “κανονικότητα” με τα προγνωστικά να επαληθεύονται και τη Loreen με το “Euphoria” να σαρώνει τα πάντα στο διάβα της. Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες κατορθώνουν να τερματίσουν στην πρώτη πεντάδα ενώ ίδιο είναι το ποσοστό επιτυχία και στην πρώτη δεκάδα. Τη μεγαλύτερη απόκλιση τη συναντάμε στη συμμετοχή της Δανίας Should’ve Known Better” με τη Soluna Samay, η οποία αν και εμφανιζόταν στην 5η θέση, κατέληξε 23η στον τελικό. Για πρώτη φορά, όλες οι χώρες της πρώτης δεκάδας βάσει προγνωστικών κατορθώνουν να προκριθούν στον τελικό του διαγωνισμού.

2013

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,50ΔανίαEmmelie de Forest – Only Teardrops
29,00ΝορβηγίαMargaret Berger – I Feed You My Love
313,00ΟυκρανίαZlata Ognevich – Gravity
417,00ΡωσίαDina Garipova – What If
517,00ΣουηδίαRobin Stjernberg – You14η
620,00ΟλλανδίαAnouk – Birds
726,00ΓερμανίαCascada – Glorious21η
826,00ΓεωργίαNodi Tatishvili & Sophie Gelovani – Waterfall15η
926,00ΙταλίαMarco Mengoni – L’Essenziale
1034,00ΑζερμπαϊτζάνFarid Mammadov – Hold Me
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Τέσσερις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 80%)
  • Εφτά από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 70%)

Ιδιαίτερα καλή χρονιά ήταν για τα προγνωστικά το 2013. Όχι μόνο κατάφεραν να βρουν το νικητή της χρονιάς, τη νεαρή Emmelie de Forest με το “Only Teardrops”, αλλά πέτυχαν ακόμα τρεις χώρες (συνολικά τέσσερις) από τις πρώτες πέντε που τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα και εφτά συνολικά από την πρώτη δεκάδα.

2014

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,50ΑρμενίαAram MP3 – Not Alone
26,50ΣουηδίαSanna Nielsen – Undo
313,00ΔανίαBasim – Cliché Love Song
413,00ΝορβηγίαCarl Espen – Silent Storm
519,00ΟυγγαρίαAndrás Kállay-Saunders – Running
621,00Ην. ΒασίλειοMolly – Children Of The Universe17η
721,00ΟυκρανίαMariya Yaremchuk – Tick-Tock
821,00Αζερμπαϊτζάν Dilara Kazimova – Start A Fire22η
926,00ΒέλγιοAxel Hirsoux – Mother14η(Ημιτελικός)
1026,00ΡουμανίαPaula Seling & OVI – Miracle12η
  • Νικήτρια αναδείχτηκε η συμμετοχή που ήταν εκτός πρώτης δεκάδας βάσει προγνωστικών
  • Το πρώτο φαβορί βάσει προγνωστικών τερμάτισε στην 4η θέση του τελικού
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Το 2014 επεφύλασσε μια τεράστια έκπληξη σε όσους ασχολούνται με τις αποδόσεις πριν το διαγωνισμό. Η Conchita Wurst ένα μήνα πριν το διαγωνισμό, όχι μόνο δεν λογαριάζονταν για νικήτρια, αλλά βρισκόταν εκτός δεκάδας (και οριακά εκτός δεκαπεντάδας) βάσει προγνωστικών. Παρόλα αυτά κατάφερε να κάνει την ανατροπή κατά τη διάρκεια των προβών και να σκαρφαλώσει στην κορυφή. Το φαβορί βάσει προγνωστικών, η Αρμενία με τον Aram MP3 περιορίστηκε τελικά στην τέταρτη θέση.

2015

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,50ΣουηδίαMåns Zelmerlöw – Heroes
24,50ΙταλίαIl Volo – Grande Amore
36,00ΑυστραλίαGuy Sebastian – Tonight Again
411,00ΕσθονίαElina Born & Stig Rästa – Goodbye To Yesterday
526,00ΦινλανδίαPertti Kurikan Nimipäivät – Aina Mun Pitää16η(Ημιτελικός)
626,00ΡωσίαPolina Gagarina – A Million Voices
726,00ΝορβηγίαMørland & Debrah Scarlett – A Monster Like Me
821,00ΣλοβενίαMaraaya – Here For You14η
934,00Αζερμπαϊτζάν Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf12η
1051,00ΙσλανδίαMaria Olafs – Unbroken15η(Ημιτελικός)
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Μετά την αποτυχία της προηγούμενης χρονιάς, το 2015 τα προγνωστικά έπεσαν μέσα ως προς τον τελικό νικητή. Ο Måns Zelmerlöw με το “Heroes” κατάφερε να υπερασπιστεί τον τίτλο του φαβορί και να φέρει την έκτη νίκη στη Σουηδία. Η μεγαλύτερη απόκλιση είναι αναμφισβήτητα η 16η (τελευταία) θέση στην οποία κατατάχθηκε τελικά η συμμετοχή της Φινλανδίας “Aina Mun Pitää” με τους Pertti Kurikan Nimipäivät, η οποία θεωρούνταν το πέμπτο φαβορί εκείνης της χρονιάς. Αντίστοιχα άσχημα πήγε και η συμμετοχή της Ισλανδίας, “Unbroken” με την Maria Olafs, η οποία από 10η τερμάτισε τελικά στην 15η θέση του ημιτελικού.

2016

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,75ΡωσίαSergey Lazarev – You Are The Only One
27,50ΓαλλίαAmir – J’ai cherché
312,00ΣουηδίαFrans – If I Were Sorry
415,00ΑυστραλίαDami Im – Sound Of Silence
521,00ΜάλταIra Losco – Walk On Water12η
621,00ΟυκρανίαJamala – 1944
723,00ΑρμενίαIveta Mukuchyan – LoveWave
823,00ΛετονίαJusts – Heartbeat15η
926,00ΣερβίαSanja Vučić ZAA – Goodbye (Shelter)18η
1034,00ΙσπανίαBarei – Say Yay!22η
  • Νικήτρια αναδείχτηκε η συμμετοχή που ήταν στην 6η θέση βάσει προγνωστικών
  • Το πρώτο φαβορί βάσει προγνωστικών τερμάτισε στην 3η θέση του τελικού
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Το 2016 τα προγνωστικά δεν επιβεβαιώθηκαν και το μεγάλο φαβορί, ο Sergey Lazarev με το “You Are The Only One” περιορίστηκε στην τρίτη θέση. Νικήτρια αναδείχτηκε η Jamala με το “1944” το οποίο βρισκόταν ένα μήνα πριν τον τελικό στην 6η θέση των προγνωστικών. Παρά την αδυναμία εντοπισμού του νικητή, το ποσοστό επιτυχίας τόσο για τις συμμετοχές που τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα όσο και για αυτές που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα κυμάνθηκε στο 60%.

2017

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,30ΙταλίαFrancesco Gabbani – Occidentali’s Karma
27,50ΒουλγαρίαKristian Kostov – Beautiful Mess
310,00ΣουηδίαRobin Bengtsson – I Can’t Go On
415,00ΠορτογαλίαSalvador Sobral – Amar Pelos Dois
521,00ΒέλγιοBlanche – City Lights
634,00ΑυστραλίαIsaiah – Don’t Come Easy
734,00ΑρμενίαArtsvik – Fly With Me18η
841,00ΓαλλίαAlma – Requiem12η
951,00ΑζερμπαϊτζάνDihaj – Skeletons14η
1051,00ΔανίαAnja – Where I Am20η
  • Νικήτρια αναδείχτηκε η συμμετοχή που ήταν στην 4η θέση βάσει προγνωστικών
  • Το πρώτο φαβορί βάσει προγνωστικών τερμάτισε στην 6η θέση του τελικού
  • Τέσσερις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 80%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Για ακόμα μια χρονιά οι bookmakers αδυνατούν να εντοπίσουν το νικητή. Ο Salvador Sobral με την αισθαντική του ερμηνεία στο “Amar Pelos Dois” καταφέρνει να συγκινήσει κοινό και επιτροπές και κατορθώνει να βρεθεί στην πρώτη θέση. Σε αντίθεση, ο Francesco Gabbani με το “Occidentali’s Karma” περιορίστηκε στην 6η θέση αν και φάνταζε ως το μεγάλο φαβορί. Ιδιαίτερα υψηλό το ποσοστό (80%) επιβεβαίωσης της πρώτης πεντάδας με το μεγάλο φαβορί ουσιαστικά να χαλάει το απόλυτο.

2018

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,75ΙσραήλNetta – TOY
26,50ΒουλγαρίαEQUINOX – Bones14η
37,50ΤσεχίαMikolas Josef – Lie To Me
49,00ΑυστραλίαJessica Mauboy – We Got Love20η
510,00ΕσθονίαElina Nechayeva – La Forza
617,00ΣουηδίαBenjamin Ingrosso – Dance You Off
721,00ΓαλλίαMadame Monsieur – Mercy13η
821,00ΝορβηγίαAlexander Rybak – That’s How You Write A Song15η
926,00ΒέλγιοSennek – A Matter Of Time12η(Ημιτελικός)
1026,00ΙσπανίαAmaia & Alfred – Tu Canción23η
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Μια από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 20%)
  • Τέσσερις από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 40%)

Το 2018, εκτός από το σίφουνα Netta, η οποία με το “Toy” παρέσυρε τα πάντα στο διάβα της, τα προγνωστικά έπεσαν αρκετά έξω. Δεν κατάφεραν να εντοπίσουν καμία από τις υπόλοιπες χώρες που συμπλήρωσαν την πεντάδα, ενώ το ποσοστό επιβεβαίωσης της πρώτης δεκάδας ήταν μόλις 40%.

2019

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
12,50ΟλλανδίαDuncan Laurence – Arcade
25,75ΕλβετίαLuca Hänni – She Got Me
36,00ΡωσίαSergey Lazarev – Scream
47,50ΙταλίαMahmood – Soldi
58,00ΣουηδίαJohn Lundvik – Too Late For Love
613,00ΙσλανδίαHatari – Hatrið mun sigra10η
721,00ΚύπροςTamta – Replay13η
826,00ΝορβηγίαKEiiNO – Spirit In The Sky
926,00ΠορτογαλίαConan Osíris – Telemóveis15η(Ημιτελικός)
1029,00ΕλλάδαKaterine Duska – Better Love21η
  • Νικητής αναδείχτηκε το φαβορί βάσει προγνωστικών
  • Όλες οι πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 100%)
  • Εφτά από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 70%)

Το 2019 είναι αναμφισβήτητα ο διαγωνισμός της Eurovision τον οποίο διάβασαν καλύτερα από όλους οι bookmakers. Εκτός από τη νίκη της Ολλανδίας με τον Duncan Laurence και το “Arcade“, κατάφεραν να προβλέψουν όλες τις χώρες που τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα του τελικού. Μοναδική παραφωνία ο τερματισμός του Conan Osíris με το “Telemóveis” στην 15η θέση του ημιτελικού παρά την 9η θέση που είχε στα προγνωστικά.

2021

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχήΤελική κατάταξη
14,33ΜάλταDestiny – Je Me Casse
25,00ΓαλλίαBarbara Pravi – Voilà
35,50ΕλβετίαGjon’s Tears – Tout l’univers
49,00ΙταλίαMåneskin – Zitti e buoni
512,00ΒουλγαρίαVictoria – Growing Up Is Getting Old11η
613,00ΣουηδίαTusse – Voices14η
717,00ΛιθουανίαThe Roop – Discoteque
819,00ΙσλανδίαDaði & Gagnamagnið – 10 Years
929,00ΝορβηγίαTIX – Fallen Angel18η
1029,00Άγιος ΜαρίνοςSenhit – Adrenalina22η
  • Νικήτρια αναδείχτηκε η συμμετοχή που ήταν στην 4η θέση βάσει προγνωστικών
  • Το πρώτο φαβορί βάσει προγνωστικών τερμάτισε στην 7η θέση του τελικού
  • Τρεις από τις πέντε πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα (ποσοστό 60%)
  • Έξι από τις δέκα πρώτες χώρες βάσει προγνωστικών τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα (ποσοστό 60%)

Στον πιο πρόσφατο διαγωνισμό της Eurovision οι bookmakers κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα ένα μήνα πριν το διαγωνισμό. Δεν κατάφεραν να εντοπίσουν το νικητή, καθώς οι Måneskin με το “Zitti e buoni” λογίζονταν τότε σαν το τέταρτο φαβορί της διοργάνωσης. Αντίθετα η Destiny με το “Je Me Casse” τερμάτισε μόλις στην 7η θέση. Ως προς τις χώρες που τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα, αλλά και στην πρώτη δεκάδα το ποσοστό ανήλθε σε 60%.

Συμπεράσματα

Εξετάσαμε συνοπτικά τα προγνωστικά ένα μην πριν το μεγάλο τελικό για τους 14 τελευταίους διαγωνισμούς της Eurovision. Σίγουρα, ο κάθε διαγωνισμός απρόβλεπτος και αυτό είναι ένα από τα συστατικά στοιχεία που τον κάνουν τόσο συναρπαστικό. Ας δούμε επιγραμματικά τα κυριότερα σημεία.

  • Σωστή πρόβλεψη νικητή: 8 (ποσοστό 57,14%)
  • Μεγαλύτερο σερί επιτυχημένης πρόβλεψης νικητή: 3 (2008-2010)
  • Μεγαλύτερο σερί μη επιτυχημένης πρόβλεψης νικητή: 2 (2016-2017)
  • Τερματισμός χώρας που αναφερόταν στα πρώτα πέντε φαβορί στην 5αδα: 41(Μ.Ο. επιτυχίας 58,57%)
  • Μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στις χώρες που τερμάτισαν στην πρώτη 5αδα: 100% (2019)
  • Μικρότερο ποσοστό επιτυχίας στις χώρες που τερμάτισαν στην πρώτη 5αδα: 20% (2011, 2018)
  • Τερματισμός χώρας που αναφερόταν στα πρώτα δέκα φαβορί στη 10αδα: 81(Μ.Ο. επιτυχίας 57,86%)
  • Μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στις χώρες που τερμάτισαν στην πρώτη 10αδα: 70% (2009,2013,2019)
  • Μικρότερο ποσοστό επιτυχίας στις χώρες που τερμάτισαν στην πρώτη 10αδα: 40% (2011,2018)
  • Χώρα με τις περισσότερες εμφανίσεις στην πρώτη δεκάδα των προγνωστικών: Σουηδία (14 φορές- ποσοστό 100%)

Όπως συμπεραίνουμε, τα στοιχήματα ένα μήνα πριν το διαγωνισμό της Eurovision διαμορφώνουν μία τάση. Υπάρχουν χρονιές που επιβεβαιώνονται πανηγυρικά (2013, 2019), ενώ υπάρχουν και άλλες που πέφτουν αρκετά έξω στις προβλέψεις (2011,2014). Σε κάθε περίπτωση σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να βρουν το νικητή, ενώ κάθε χρόνο πετυχαίνουν σχεδόν 6 στις χώρες που τερματίζουν στην πρώτη πεντάδα ή στην πρώτη δεκάδα.

Ποιες χώρες είναι οι αγαπημένες των αποδόσεων και ποιες όχι

Όλα αυτά τα χρόνια αρκετές χώρες, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Σουηδίας, έχουν μια σχετική εύνοια και εμφανίζονται αρκετά ψηλά στις αποδόσεις. Φυσικά βλέπουμε να συμβαίνει και το αντίθετο με χώρες να απουσιάζουν εντελώς από τις πρώτες δέκα θέσεις, π.χ. Μολδαβία.

Λίγες είναι οι φορές που μια χώρα εκτός της πρώτης τετράδας κατόρθωσε να κερδίσει (3 φορές- 2011,2014,2016). Ακόμα, λίγες είναι και οι χώρες που όντας εκτός πρώτης δεκάδας στα προγνωστικά, κατόρθωσαν να τερματίσουν στις πρώτες τρεις θέσεις (9 χώρες).

Πώς κατανέμονται οι αποδόσεις

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίο μοιράζονται οι αποδόσεις. Με την πάροδο των ετών, παρατηρούμε το πρώτο φαβορί να συγκεντρώνει ολοένα και μικρότερες αποδόσεις σε σχέση με το παρελθόν, καθώς όλο και περισσότεροι ποντάρουν σε αυτό. Οι bookmakers προς διαφύλαξη του κέρδους τους, διατηρούν χαμηλά και τις χώρες μέχρι την 4η θέση, ενώ μετά βλέπουμε μια απότομη αύξηση των αποδόσεων.

2022

ΘέσηΑπόδοσηΧώραΣυμμετοχή
12,25ΟυκρανίαKalush Orchestra – Stefania
24,00ΙταλίαMahmood e Blanco – Brividi
35,00ΣουηδίαCornelia Jakobs – Hold Me Closer
413,00Ηνωμένο ΒασίλειοSam Ryder – Space Man
519,00ΠολωνίαOchman – River
626,00ΕλλάδαΑμάντα Γεωργιάδη – Die Together
726,00ΙσπανίαChanel – SloMo
834,00ΝορβηγίαSubwoolfer – Give That Wolf A Banana
934,00ΟλλανδίαS10 – De Diepte
1051,00ΑυστραλίαSheldon Riley – Not The Same

Οι αποδόσεις μέχρι αυτή τη στιγμή παρουσιάζονται στον παραπάνω πίνακα. Όπως παρατηρούμε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά οι αποδόσεις του πρώτου φαβορί είναι μειωμένες, καθώς η Ουκρανία θεωρείται από πολλούς ήδη η νικήτρια του φετινού διαγωνισμού. Σε μια σχετική απόσταση, εμφανίζονται οι συμμετοχές Ιταλίας και Σουηδίας που καταλαμβάνουν την δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα. Η πληθώρα εθνικών τελικών τη φετινή χρονιά, αλλά και η εμφάνιση των περισσότερων συμμετεχόντων σε κάποιο/κάποια από τα Pre-Eurovision party έχει δώσει και δείγματα γραφής για τις φωνητικές ικανότητες των φετινών διαγωνιζόμενων. Με πτωτικές τάσεις στην τέταρτη θέση φιγουράρει το Ηνωμένο Βασίλειο ενώ από κοντά είναι η Πολωνία στην πέμπτη θέση. Η Ελλάδα, αν και δεν έχει εμφανιστεί σε κάποιο πάρτι, κρατάει την ιδιαίτερα υψηλή έκτη θέση. Στην ίδια απόδοση συναντάμε την Ισπανία που ακολουθεί εντελώς αντίθετη στρατηγική, ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Αυστραλία.

Πιστεύετε θα διαφοροποιηθούν αρκετά οι αποδόσεις μετά την έναρξη των προβών;

Θα καταφέρουν φέτος να επιβεβαιωθούν τα προγνωστικά;

Για όλα τα νέα της Eurovision 2022 καθώς και για αφιερώματα σχετικά με τον αγαπημένο μας διαγωνισμό μείνετε σταθερά στον OGAE Greece!

Κωνσταντίνος Παππάς
Κωνσταντίνος Παππάς
Γεννήθηκε ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιουνίου. Ξεκίνησε να διαβάζει πριν πάει σχολείο από συμπόνοια. Έμαθε να γράφει εξίσου γρήγορα, αλλά πλέον ο γραφικός του χαρακτήρας και η ασθενής του μνήμη τον προδίδουν. Πολυσχιδής προσωπικότητα, προσπαθεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον στα ενδιαφέροντα του. Πάθος του η Eurovision για την οποία αρθρογραφεί ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2018 μέσα από το αγαπημένο του σωματείο, τον OGAE Greece. Στην καθημερινότητα του ομιλεί οικονομικά.

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εγώ θεωρώ πως φέτος, κατά κάποιον τρόπο, θα έχουμε νικητή έκπληξη, υπό την προϋπόθεση βέβαια πως δεν θα νικήσει η Ουκρανία λόγω sympathy vote. Η Ουκρανία με αυτό το κομμάτι οποιαδήποτε άλλη χρονιά θα έπαιρνε μια αξιοπρεπή θέση, κυρίως λόγω televoting, αλλά τίποτε άλλο. Ο όλος ντόρος προφανώς και γίνεται λόγω πολέμου. Και το million dollar question είναι αν θα πρέπει να κερδίσει μια χώρα λόγω “ελεημοσύνης”. Και δεν είναι αντι-ουκρανικό αυτό που λέω. Με το ίδιο σκεπτικό γιατί να μην κερδίσει η Αρμενία που ήταν σε πόλεμο πριν 1,5 χρόνο, το φθινόπωρο του ’20; Ή γιατί να μην είχε κερδίσει η Γεωργία το 2008 ή κάποια πρώην Γιουγκοσλαβική τα 90s; Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία αλλά όσοι ξέρουν λίγη ιστορία, έστω ιστορία Eurovision, ξέρουν πως δεν είναι 1η φορά που χώρα του πλανήτη μπαίνει σε πόλεμο, δυστυχώς! Και το κλείνω εδώ αυτό το θέμα για να μην βγω off topic. Συνεπώς, η Ουκρανία πράγματι μπορεί να κερδίσει λόγω sympathy vote, αλλά κατ εμέ αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να κερδίσει φέτος η Ουκρανία, και ιδίως εάν οι επιτροπές ψηφίσουν πραγματικά αντικειμενικά τότε το βλέπω δύσκολο (αλλά εδώ τίθεται το άλλο ζήτημα, του κατά πόσον είναι αμερόληπτες οι επιτροπές).
    Αν δεν κερδίσει η Ουκρανία, τότε το παιχνίδι ανοίγει παρα πολύ. Εγώ ξεκαθαρίζω από τώρα πως έχω δεδομένο πως η Ιταλία δεν θα κερδίσει. Η Ιταλία πριν το ξέσπασμα του πολέμου ήταν αυτή το νούμερο 1 φαβορί αλλά εγώ το είχα εκλάβει περισσότερο ως απόρροια των εξαιρετικών επιδόσεων συνολικά της χώρας μετά το comeback της. Θα έχει ίσως ένα πολύ καλό πλασάρισμα, πιθανότατα μέσα στη δεκάδα, κάτι που είναι εντυπωσιακό από μόνο του αν δούμε του πως τα πήγαν οι διοργανώτριες χώρες την περασμένη δεκαετία, με κάποιες λίγες εξαιρέσεις (πχ Δανία 2014, Σουηδία 2016, Αζερμπαϊτζάν 2012), καθώς σχεδόν όλες ήταν εκτός 20άδας. Περιμένω λοιπόν για την Ιταλία ένα αποτέλεσμα α λα 2013, εντός 10άδας χαμηλά. Εννοείται πως όλα αυτά είναι θεωρητικά, θα φανεί το πού θα πάει το πράγμα όταν αρχίσουν οι πρόβες, αλλά με τα ως τώρα δεδομένα δεν μπορώ να φανταστώ την Ιταλία νικήτρια με αυτό το κομμάτι. Ίσως θα είναι ένα σενάριο α λα Ελλάδα 2006, δεν ξέρω βέβαια τότε που πλασαριζόταν η Βίσση στα στοιχήματα, αλλά εμείς εδώ στην Ελλάδα θεωρούσαμε δεδομένο πως πάμε για 2η πρωτιά και όταν βγήκαμε 9οι μας φάνηκε τεράστια αποτυχία, ξεχνώντας φυσικά τα αποτελέσματα της χώρας διαχρονικά στον διαγωνισμό και προφανώς εστιάζοντας μόνο στα πλασαρίσματα μας το 2004 και 2005, γιατί και το ’03 αν θυμόμασταν πώς τα πήγαμε δεν θα γκρινιάζαμε, αλλά το κλείνω και αυτό εδώ για να μην φύγω και πάλι από το θέμα.
    Εν ολίγοις, νίκη Ουκρανίας ναι μπορεί να υπάρξει, νίκη Ιταλίας (κατ’εμέ πάντα) ως και αδύνατο. Και πάμε στην άλλη υπερδύναμη της περασμένης 10ετίας, την Σουηδία. Η Σουηδία μπορεί να είναι κατά κάποιο τρόπο η default winner. Δεν είναι το κομμάτι που θα ξεσηκώσει τα πλήθη, δεν έχει δυναμική Euphoria ούτε καν Heroes (που δεν κέρδισε την τηλεψηφοφορία), αλλά αν υπάρξει απόκλιση κοινού και επιτροπών στον νικητή, ίσως έχουμε μια νίκη α λα 2019 ή 2016. Πάντως, δεν θεωρώ ότι θα ακολουθήσει την τύχη του Tusse αλλά θεωρώ πως θα είναι ψηλά (εως πολύ ψηλά) στις επιτροπές και με μια αξιοπρεπή θέση στο κοινό. Ένα αποτέλεσμα α λα Σουηδία 2014 είναι αρκετά πιθανό για μένα, αλλά προς το παρόν τουλάχιστον, θεωρώ πως νίκη η Σουηδία θα δει μόνο λόγω σπόντα φέτος, όπως περιέγραψα.
    Επόμενη χώρα Ηνωμένο Βασίλειο. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ένα αξιοπρεπές κομμάτι. Αλλά αξιοπρεπές κομμάτι είχε και το 2014 (το χαντάκωσαν βέβαια στο staging) και βγήκε 15ο (ή 16ο δεν θυμάμαι), αξιοπρεπές κομμάτι είχε και το ’17 και βγήκε 17ο, αξιοπρεπές κομμάτι είχε και το ’19 και βγήκε τελευταίο, αξιοπρεπές κομμάτι (και το εννοώ) είχε και το 2021 και έφτασε σε νέα επίπεδα πάτου, εκεί που καμιά χώρα δεν είχε φτάσει, με ‘κουλούρι’ ταυτόχρονα από επιτροπές και κοινό. Πολλά θα κριθούν στο staging, αλλά εγώ από το Ηνωμένο Βασίλειο περιμένω (διαχρονικά, όχι μόνο τώρα) κάτι αντάξιο (και γιατί όχι, και καλύτερο) του Euphoria, όχι ένα απλά αξιοπρεπές κομμάτι, γιατί όπως γνωρίζει καλά το ίδιο το Ηνωμένο Βασίλειο με ένα απλά αξιοπρεπές κομμάτι πιο εύκολα πας στον πάτο παρά στην κορυφή. θεωρώ το φετινό κομμάτι καλύτερο από τα περισσότερα των τελευταίων ετών (που εκπροσώπησαν το Ηνωμένο Βασίλειο) αλλά ας μου βρει κάποιος έναν λόγο να σηκώσει το κινητό ένας Ευρωπαίος και να ψηφίσει αυτό το κομμάτι, αντί κάποιου άλλου. ΕΠΙΦΥΛΛΑΣΟΜΑΙ πάντως για το staging, αν κάνουν κάτι πραγματικά καλό θα μπορούσε να δει νίκη, αλλά περισσότερο λόγω σπόντας, όπως είπα πριν και για τη Σουηδία.
    Πολωνία: Θα φανεί λίγο αστείο αλλά καμιά φορά όταν ακούω την γέφυρα του τραγουδιού της Πολωνίας την φαντάζομαι να παίζει ενώ πέφτουν οι τίτλοι τέλους του διαγωνισμού, δηλ ως encore performance, εκτέλεση δηλ του νικητήριου κομματιού. Η Πολωνία προσωπικά θεωρώ πως είναι μια χώρα που μπορεί να κάνει την έκπληξη. Είναι άλλωστε και φανατικά αντιρώσοι, είναι δίπλα κυριολεκτικά στην Πολωνία, οπότε θα υπήρχε και ένα μήνυμα. Προς το παρόν όμως αυτό που είδα στον εθνικό τελικό δεν είναι παρουσίαση νικητηρίου, αλλά ευελπιστώ πως τον Μάη θα δούμε κάτι άλλο. Με καλό staging θεωρώ πως η Πολωνία μπορεί εύκολα να το ‘σηκώσει’ φέτος. Πρέπει άλλωστε κάποτε να ξεπεράσει και την καλύτερή επίδοσή της που τη σκοράρισε το ’94 στο ντεμπούτο της, κοντεύουν 30 χρόνια πια.
    Ελλάδα: Η Ελλάδα φέτος φαίνεται πως αρέσει περισσότερο στους ξένους παρά στους Έλληνες και βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Εγώ κρατάω πολύ μικρό καλάθι για την επίδοσή μας φέτος. Ναι αρέσει το κομμάτι μας, αλλά άρεσε και η Τερζή το ’18 και η Ντούσκα το ’19. Τη συνέχεια όλοι την ξέρουμε. Το staging πιστεύω πως πράγματι μπορεί να είναι καλό, οπότε αυτό είναι πράγματι αβαντάζ, αλλά μόνο με staging δεν πας πουθενά. Θα μας ψηφίσουν οι επιτροπές τόσο πολύ που να είμαστε σε απόσταση βολής από την νίκη; Οι επιτροπές μας έχουν βάλει 5άδα μόλις 2 φορές, το 1977 και το 1992. Για όλα υπάρχει 1η φορά βέβαια θα μου πει κάποιος και για να είμαι δίκαιος, αφού έδωσαν πρωτιά στην Βόρεια Μακεδονία το 2019, με την κόπια του One Last Breath, δικαιούται και η Αμάντα πρωτιά από επιτροπές και με το παραπάνω. Αλλά ας πούμε πώς υλοποιείται το ακραίο σενάριο της πρωτιάς στις επιτροπές. Πόσο ψηλά θα μας κατατάξει το televoting ούτως ώστε να καταφέρουμε να βγούμε 1οι στο σύνολο; Πότε τερμάτισε εξαιρετικά ψηλά ελληνική μπαλάντα (όποιου είδους) στο televoting; Η καλύτερή επίδοσή μας είναι το Everything της Βίσση, ήτοι 9η θέση, που όπως είπα και πριν τότε θεωρήθηκε μεγάλη αποτυχία. Δεν ξέρω ειλικρινά μου φαίνονται υπερβολικά αισιόδοξα τα στοιχήματα φέτος για την Ελλάδα, αλλά ΜΑΚΑΡΙ να διαψευστώ, θα κατέβω 1ος με την Ελληνική σημαία στους δρόμους της Σουηδίας (εδώ μένω πλέον).
    Ισπανία: Η Ισπανία θεωρώ πως για 1η φορά μετά από πολλά χρόνια κατάφερε να ακολουθήσει κάπως το trend της εποχής και να φέρει ένα αξιοπρεπές latin pop. Θεωρώ πολύ πιθανό να είναι το καλύτερό αποτέλεσμά της μετά το 2014 αλλά για νίκη δεν το βλέπω. Είναι ένα κομμάτι που θα μπορούσε να είχε συμμετάσχει και 10 χρόνια πριν, και ούτε τότε θα είχε κερδίσει. Θα τα πάει καλά, αλλά ως εκεί.
    Νορβηγία: Εγώ την Νορβηγία την θεωρούσα νικήτρια για το 2022. Δυστυχώς η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την πανδημία στον πόλεμο της χάλασε τα σχέδια, κανείς δεν θα ενδιαφερθεί για το αλληγορικό της μήνυμα με τον κορωνοϊό και το εμβόλιο. Και είναι κρίμα γιατί είναι ένα καλό κομμάτι που θα έπαιζε και αρκετά στα ευρωπαϊκά ραδιόφωνα, ως κωμικό φυσικά. Ίσως μόνο αν ο κόσμος το δει τον Μάη στις πρόβες κλπ να ενδιαφερθεί περαιτέρω και εννοώ ο ‘απλός’ κόσμος και όχι εμείς οι φαν του διαγωνισμού που το ξέρουμε το κομμάτι εδώ και μήνες. Αν υπάρξει αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για την εν λόγω συμμετοχή θεωρώ πως μπορεί να κερδίσει το televoting, αλλά νίκη μέσα σε τέτοια συγκυρία για ένα τόσο εύθυμο κομμάτι; Δεν ξέρω. Και είναι και ο άγνωστος χ πώς θα το αντιμετωπίσουν οι επιτροπές.
    Ολλανδία: Θέλουν πάλι να διοργανώσουν οι Ολλανδοί, 2 χρόνια μετά την τελευταία τους διοργάνωση που λόγω πανδημίας τους ταλαιπώρησε αλλά και τους κόστισε τόσο; Αν η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ναι, τότε ναι, η Ολλανδία θα μπορούσε να είναι η νικήτρια της Eurovision 2022. Τα ολλανδικα είναι δύσκολη γλώσσα, αλλά για κάποιον λόγο στο εν λόγω κομμάτι δένουν αρμονικά και διαβάζοντας τους στίχους είναι εύκολη και η μετάβαση στα αγγλικά, θέλω να πω πως σε ένα σενάριο νίκης κάνουν και μια αγγλική βερσιόν και παίζει παντού στην Ευρώπη το κομμάτι. επομένως εδώ είναι πιο πολύ οικονομικό το ζήτημα για την Ολλανδία.
    Αυστραλία: Περίμενα να γίνεται περισσότερος ντόρος για την Αυστραλία, το ομολογώ. Ένα current κομμάτι ερμηνευμένο από έναν ομοφυλόφιλο και με σύνδρομο down ; (ή κάποια παρεμφερή πάθηση, δυστυχώς δεν το θυμάμαι με απόλυτη σιγουριά). Υπό άλλες συνθήκες θα φιγουράριζε η Αυστραλία ως νούμερο 1 για την νίκη, αλλά κάτι μάλλον δεν δουλεύει. Ίσως η ατυχής παρουσίαση του κομματιού στον εθνικό τελικό της χώρας αλλά και το γεγονός πως κέρδισε τον εθνικό τελικό από σπόντα αφού ήταν 2ο και σε κοινό και σε επιτροπές αν και στις επιτροπές η διαφορά του με το 1ο ήταν κυριολεκτικά ένας πόντος. Αν προσέξουν πάντως το staging και το παρουσιάσουν πιο έξυπνα οι επιτροπές άνετα το βγάζουν 1ο. Αλλά για το κοινό δεν είμαι και τόσο σίγουρος. Η Αυστραλία δεν έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε υπερδύναμη του televoting αν και είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα το ’15 και το ’16. Αλλά είναι και κάπως λογικό, θέλω να πω, για ποιον λόγο ο μέσος Ευρωπαίος να ψηφίσει μια χώρα που δεν έχει ιδέα και είναι στην άλλη άκρη του κόσμου. Υπό την έννοια, πως για Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Αγγλία, όλοι οι Ευρωπαίοι πάνω κάτω έχουν μια ιδέα για τον πολιτισμό τους, μπορούν να καταλάβουν εύκολα πως ένα κομμάτι είναι γαλλικό ή ιταλικό, αλλά για την Αυστραλία τι ερεθίσματα έχουν; Πιο εύκολα θα ψήφιζαν ΗΠΑ, αν συμμετείχαν, παρά Αυστραλία.
    Αλλά και πάλι μακρηγόρησα, στο διά ταύτα, φέτος δεν έχουμε καθαρό νικητή παρά μόνο αν κερδίσει η Ουκρανία λόγω στήριξης για τον πόλεμο. Ειδάλλως, δύσκολη η πρόγνωση αν και από την παραπάνω δεκάδα θεωρώ πως πιο πολλές πιθανότητες έχει η Πολωνία, αν προσέξουν λίγο το staging. Φυσικά, η Eurovision εξ ορισμού είναι απρόβλεπτος διαγωνισμός, συνεπώς την νίκη μπορεί εν τέλει να την πάρει κάποια χώρα που δεν είναι στην άνωθεν δεκάδα. (Ωστόσο δεν μπορώ πράγματι να σκεφτώ κάποια τε΄τοια, που να κάνει δηλ τόσο αίσθηση χωρίς να είναι σε αυτή τη δεκάδα).
    Τι να πω, καλή επιτυχία εύχομαι σε όλους, ιδίως στην Ελλάδα και την Αμάντα και να δούμε τι μέλλει γενέσθαι!

    • Η Πολωνία έχει άλλα δύο ατού:
      – ισχυρή διασπορά και καλό televoting (θυμηθείτε Szpak)
      – η EBU σπρώχνει χώρες που δεν έχουν κερδίσει, πόσω μάλλον μια μεγάλη

      Επίσης θεωρώ ότι η EBU θα θελήσει να ενθαρρύνει με καλό αποτέλεσμα Ισπανία και Βρετανία για την σοβαρή τους προσπάθεια, η Ισπανία νομίζω μπορεί να κερδίσει, σε μια χρονιά με μπαλάντα τέμπο θα μαζέψει όλο το χρήμα όσων αγαπούν το beat

  2. Οι στοιχηματικες θέλουν να κερδίσουν χρήματα εμφανώς, και η απόδοση της Ουκρανίας σχεδόν στο 2 είναι προφανώς τυράκι για να βγάλουν κέρδη. Εξάλλου το τραγούδι δεν έχει μαζική αποδοχή- επιπέδου νικητή -(ανεξαρτήτως της τρέχουσας κατάστασης του πολέμου).
    Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι η Ιταλία και η Σουηδία (ειδικά η δεύτερη) διεκδικούν τη νίκη και καλές ελπίδες έχει το Η.Β. Ελλάδα και Πολωνία θα εξαρτηθεί πολύ από τη σκηνική παρουσία και το live τους…
    Εκτιμώ ότι ο φετινός νικητής, καθώς είναι μια πολύ αμφίρροπη χρονιά, είτε κρύβεται μεταξύ 2ης ως 6ης θέσης των στοιχημάτων είτε είναι ακόμα και εκτός δεκάδας αυτή τη στιγμή.
    Αν πόνταρα κάτι θα ήταν η Σουηδία, το ΗΒ, η Ιταλία και έπειτα Πολωνία και ίσως και την Ελλάδα(?)Σαν νικητή outsider θα έλεγα τη Σερβία.
    ΥΓ: Κοντος ψαλμός σε λίγες μέρες θα υπάρξουν σημαντικές ανακατατάξεις με την έναρξη των προβών.

  3. Τα προγνωστικά είναι για να ανατρεπονται και πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί και με την χώρα μας καθώς η συμμετοχή μας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτές που προκρίνονται ως φαβορι.

  4. Για να αντιστρέψει το κλίμα που επικρατεί αυτή την στιγμή στην χώρα μας, πιστεύω ότι η κυβέρνηση θα πλήρωνε όσο όσο για να κερδίσουμε τον διαγωνισμό.
    Άλλωστε οι μεγαλύτερες επιτυχίες επί κυβερνήσεων ΝΔ ήρθαν.
    Άρτος και θεάματα

  5. Αν παρουμε ως δεδομένο οτι 2 απο τις 5 πρωτες χωρες ειναι παντα στη 5αδα, φετος θεωρω οτι αυτες ειναι Ιταλια και Σουηδια.
    Αν υπαρξει και τριτη που θα μπει 5αδα, θεωρω πιο πιθανο το Ηνωμένο Βασίλειο.
    Χωρες που μπορει να τσιμπησουν 5αδα θεωρω την Ισπανια και την Νορβηγια που πιστευω θα σκισουν στο televoting.
    Η Ελλαδα θεωρω πως εχει μεγαλο αντιπαλο τη Σουηδια. Μοιάζουν λιγο τα τραγουδια και πιστευω οτι και επιτροπη και κοσμος θα προτιμήσουν Σουηδια. Επισης της Ελλάδας μοιαζει σε στυλ με το περσινό της Βουλγαρίας που πηγε καλα σε επιτροπες και πατωσε στο κοινο, αλλα και στις επιτροπες, οτι γινεται φετος με Ελλαδα.

  6. Ωραίο άρθρο, αλλά σε κάθε περίπτωση εάν δεν ξεκινήσουν οι πρόβες πλήρως σαφείς ενδείξεις δεν μπορούμε να έχουμε. Την Ελλάδα π.χ. δεν την έχουμε δει ακόμα live κατ’ουσίαν. Και να θυμίσω ότι και πέρσι οι Maneskin σκαρφάλωσαν στην κορυφή των στοιχημάτων μόλις 1 εβδομάδα πριν τον τελικό, ενώ η Μάλτα είχε ήδη “εκθρονιστεί” 2 εβδομάδες πριν το διαγωνισμό (για ΄ένα μικρό διάστημα νομίζω παιζόταν πρώτο φαβορί η Γαλλία). Φέτος όπως πολύ σωστά αναφέρατε τουλάχιστον έχουμε κάπως καλύτερες ενδείξεις ως προς τα live ήδη από τώρα. Η Ουκρανία είναι μία χώρα που “και τους καλούς καιρούς” ήταν πάντα δυνατή στο televoting. Θυμίζω ότι πέρσι είχε έρθει δεύτερη στο televoting πίσω από την Ιταλία με ένα μάλιστα τραγούδι που δεν θα το έλεγες και ό,τι πιο εύπεπτο για το μέσο ευρωπαικό αυτί. Νομίζω και φέτος (δεδομένης και της ψήφου συμπάθειας) θα είναι ψηλά στο televoting (είτε πρώτη, είτε δεύτερη). Δεν είμαι όμως σίγουρος για τις επιτροπές (δε νο΄μίζω κανείς στην EBU να θέλει να ρισκάρει το διαγωνισμό του 2023 σε μία μάλλον κατεστραμμένη χώρα) Από εκεί και πέρα προσωπικά θεωρώ ότι ο νικτής θα προέλθει μάλλον “εκ καραμπόλας” (περίπου όπως το 2019 και το 2016). Θα τα δούμε όμως όλα καλύτερα όταν ξεκινήσουν οι πρόβες

  7. Όσο για την Ιταλία, θεωρώ ότι θα πάει καλά και θα είναι στη 10άδα, αλλά μέχρι εκεί!

  8. πιστευω φετος jury winner: sweden και televote winner Νορβιγια σιγουρα και ισπανια θα μπορουσε!!!

  9. Ειλικρινά δεν μπορω να βρω λόγους που είναι τόσο χαμηλά η Φινλανδία, κανένα άλλο δεν έχει τον ρυθμό του τραγουδιού, είναι πολύ “ιδιο” με τα mainstream rock??? δεν καταλαβαίνω

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ