Ο τεράστιος αντίκτυπος του διαγωνισμού της Eurovision!

Πηγή: eurovisionfam.com

Σας είχαμε ενημερώσει σε προηγούμενο άρθρο για τα νούμερα τηλεθέασης της Eurovision 2022. Ο αντίκτυπος του μεγαλύτερου ετήσιου διαγωνισμού μουσικής δεν αποτυπώνεται μόνο σε αυτά.

Η EBU εξέδωσε σήμερα μια λίστα με όλες τις επιπτώσεις σε κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό και φυσικά μουσικό επίπεδο που έχει ο αντίκτυπος του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision.

Σύμφωνα με την έκθεσή αυτή, τη μεγαλύτερο ζωντανό τηλεοπτικό και διαδικτυακό σόου στον κόσμο, παρακολούθησαν 161 εκατομμύρια θεατές. Επιπλέον, 75 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές από 232 περιοχές παρακολούθησαν υλικό στο επίσημο κανάλι της Eurovision στο YouTube.

Επίσης, σύμφωνα με μετρήσεις, το 57% των τουριστών που επισκέφθηκαν το Τορίνο τις εβδομάδες του διαγωνισμού ήταν φίλοι του διαγωνισμού της Eurovision, ενώ δημιουργήθηκαν έσοδα περισσότερα από 702 εκατομμύρια που προήλθαν από διαφημίσεις μέσω των 119.000 και πλέον άρθρων που γράφτηκαν σχετικά.

Πολιτιστικός αντίκτυπος

Πολιτιστικά, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού είχε επίσης τεράστιο αντίκτυπο. Τα 40 τραγούδια που διαγωνίστηκαν έχουν μεταδοθεί πάνω από 544 εκατομμύρια φορές. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το 40% των συμμετοχών του 2022 περιλάμβαναν στίχους σε γλώσσα διαφορετική από την αγγλική, με 16 διαφορετικές γλώσσες να χρησιμοποιούνται συνολικά.

Συνολικά streams μέχρι τον Μεγάλο Τελικό

  • Brividi – Mahmood & BLANCO – 169 εκατομμύρια streams
  • Stefania – Kalush Orchestra – 58 εκατομμύρια streams
  • SloMo – Chanel – 36 εκατομμύρια streams

Οι συμμετοχές που «Billboard Global 200 (εκτός ΗΠΑ)» που σημείωσαν επιτυχία μετά τον Μεγάλο Τελικό

  • SPACE MAN – Sam Ryder – 37η θέση
  • Stefania – Kalush Orchestra – 39η θέση
  • SloMo – Chanel – 79η θέση
  • Hold Me Closer – Cornelia Jakobs – 132η θέση
  • Give That Wolf A Banana – Subwoolfer – 165η θέση
  • Brividi – Mahmood & BLANCO – 194η θέση

Τεράστια ήταν και η επιτυχία που σημείωσε το “Snap” της Rosa Linn την περίοδο μετά το διαγωνισμό, με το TikTok να συμβάλλει καθοριστικά σε αυτή την επιτυχία.

Τεράστιο το ενδιαφέρον στο Νεανικό κοινό

Τεράστιο ήταν το ενδιαφέρον που επέδειξαν οι νεαρές ηλικίες (15-24) για τον διαγωνισμό της Eurovision με τα νούμερα τηλεθέασης που σημειώθηκαν στις εκάστοτε χώρες να είναι έως και 4 φορές μεγαλύτερα από τα συνηθισμένα.

Ποσοστό τηλεθέασης του Νεανικού κοινού (15-24) κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Τελικού

  • Κίεβο 2017 – 42,9%
  • Λισαβόνα 2018 – 43,1%
  • Τελ Αβίβ 2019 – 45,3%
  • Ρότερνταμ 2021– 52,8%
  • Τορίνο 2022 – 56,7%

Αλληλεπίδραση μέσω των social media

Τα social media έχουν μπει για τα καλά στη ζωή και την καθημερινότητα όλων μας και ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός. Εκατομμύρια χρήστες αλληλοεπίδρασαν με υλικό που αναρτήθηκε στους επίσημους λογαριασμούς της Eurovision με το TikTok να κατέχει τα πρωτεία με διαφορά.

  • TikTok – 9,2 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις
  • Instagram – 6 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις
  • Twitter – 2 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις
  • Facebook – 1,7 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις

Η διαφορετικότητα μέσω της Eurovision

Στην ιστορία της Eurovision, οι γυναικείες ερμηνεύτριες κατέχουν τη μερίδα του λέοντος αναφορικά με την επιτυχία σε αυτόν. Φέτος, η αναλογία των φύλων των καλλιτεχνών ήταν σχεδόν απόλυτα ισορροπημένη: 17 ήταν εξολοκλήρου γυναικείες συμμετοχές, 18 αντρικές ενώ οι υπόλοιπες ΄ήταν συμμετοχές με άτομα και των δύο φύλων. Δεν έλλειψαν βέβαια και οι συμμετοχές εξωγήινων λύκων απροσδιόριστου φύλου.

Φέτος, η συμμετοχή της Ισλανδίας με τις Systur πρόβαλε μέσω του διαγωνισμού θέματα που αφορούν την LGBTQ+ κοινότητα. Οι πολλοί LGBTQ+ συμμετέχοντες που λαμβάνουν μέρος στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision συμβάλλουν από τη μεριά τους ώστε αυτός να συνεχίσει να αποτελεί σύμβολο μιας ανοιχτόμυαλης, και ενωμένης Ευρώπης που σέβεται τα δικαιώματα όλων.

[Πηγή άρθρου: ebu.ch]

Κωνσταντίνος Παππάς
Κωνσταντίνος Παππάς
Γεννήθηκε ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιουνίου. Ξεκίνησε να διαβάζει πριν πάει σχολείο από συμπόνοια. Έμαθε να γράφει εξίσου γρήγορα, αλλά πλέον ο γραφικός του χαρακτήρας και η ασθενής του μνήμη τον προδίδουν. Πολυσχιδής προσωπικότητα, προσπαθεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον στα ενδιαφέροντα του. Πάθος του η Eurovision για την οποία αρθρογραφεί ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2018 μέσα από το αγαπημένο του σωματείο, τον OGAE Greece. Στην καθημερινότητα του ομιλεί οικονομικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ