Στο κατάμεστο Friends Arena της Στοκχόλμης, το Melodifestivalen 2023 ολοκληρώθηκε απόψε σε ένα άκρως γιορτινό κλίμα! Μεγάλη νικήτρια αναδείχθηκε η Loreen η οποία επιβαβαιώνοντας όλα τα προγνωστικά κατάφερε να επικρατήσει στη κορυφή του βαθμολογικού πίνακα και να είναι αυτή που θα ταξιδέψει τον Μάη στο Λίβερπουλ εκπροσωπώντας τη Σουηδία με το “Tattoo”.
Η βραδιά ξεκίνησε στις 21:00 ακριβώς ώρα Ελλάδος. Μέσω video οι δύο παρουσιαστές ανακοίνωσαν πως μέσω των εσόδων θα ενισχυθούν θύματα του πολέμου στην Ουκρανία. Αμέσως μετά το εναρκτήριο σήμα του show, ακολούθησε η παρέλαση των διαγωνιζομένων υπό… Βαλκανικούς ήχους σε στυλ Bregović. Στη διαδικασία συμμετείχαν οι μουσικοί Mimmi Anterot, Niklas Barnö, Gustav Rådström, Lars Åhlund, Agnes Daarelid, Love Meyerson και Martin Lopez. Μεταξύ του ηχητικού ακούστηκαν μέρη του ύμνου της Eurovision “Te Deum”, καθώς και απόσπασμα από το “Stefania” των Kalush Orchestra, την Ουκρανική νικήτρια συμμετοχή στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision της προηγούμενης χρονιάς. Την ανακοίνωση των ονομάτων των υποψηφίων έκανε ο Sami Rekik ο οποίος είχε τερματίσει 3ος στο Melodifestivalen 2022. Μέσω της παρέλασης έκαναν και την εμφάνισή τους οι δύο παρουσιαστές του show Jesper Rönndahl και Farah Abadi.
Το διαγωνιστικό μέρος ξεκίνησε χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις. Με τη σειρά που εμφανίστηκαν, οι δώδεκα συμμετοχές που διαγωνίστηκαν απόψε ήταν οι:
01. “Where You Are (Sávežan)” – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods
02. “Rhythm of my show” – Tone Sekelius
03. “One day” – Mariette
04. “Air” – Marcus & Martinus
05. “On my way” – Panetoz
06. “Never give up” – Maria Sur
07. “Six feet under” – Smash Into Pieces
08. “Where did you go” – Kiana
09. “Släpp alla sorger” – Nordman
10. “Tattοo” – Loreen
11. “Mer av dig” – Theoz
12. “Royals” – Paul Rey
Interval act [Διάλεμμα] / Αποτελέσματα
Επίσημοι καλεσμένοι για το διάλειμμα του τελικού ήταν οι Friends και ο Danny. Οι Friends εκπροσώπησαν τη Σουηδία στη Eurovision 2001 κατακτώντας τη 5η θέση. Η συμμετοχή τους “Listen to your heartbeat” παραμένει μέχρι και σήμερα μία από τις πιο αγαπημένες των φίλων του θεσμού. Στον αποψινό τελικό ερμήνευσαν τη Σουηδική εκδοχή του τραγουδιού “Lyssna till ditt hjärta” με την οποία έιχαν κερδίσει και το Melodifestivalen 2001.
Ιδιαίτερα δημοφιλής και αγαπητός, ο Danny δεν είναι άγνωστος στο Melodifestivalen. 3η θέση στον τελικό του 2009 με τη σύνθεση “Baby Goodbye” ως μέλος των Ε.M.D., δύο δεύτερες θέσεις με τις συμμετοχές “In the club” και “Amazing” τις χρονιές 2011 και 2012 αντίστοιχα ενώ το 2016 συμμετείχε ως συνθέτης του “Youniverse” της Molly Sandén (6η θέση). Τέλος, το 2013 παρουσίασε το show μαζί με την Gina Dirawi. Ο Danny με αφορμή την ένταξή του στο Hall of Fame του Melodifestivalen εμφανίστηκε στη σκηνή ερμηνεύοντας τις συμμετοχές του “In the club” και “Amazing”.
Τα αποτελέσματα στον αποψινό Μεγάλο Τελικό καθορίστηκαν τόσο από ψηφοφορία του κοινού μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων όσο και από ψηφοφορία μιας διεθνούς κριτικής επιτροπής τα μέλη της οποίας προήρθαν από το Βέλγιο, την Αυστρία, την Αυστραλία, την Ισπανία, τη Κροατία, τη Λετονία, τη Γερμανία και τη Μάλτα.
Η κριτική επιτροπή κατέταξε τα αγαπημένα της τραγούδια απονέμοντας 1-8, 10 και 12 βαθμούς στο παραδοσιακό στυλ της Eurovision. Νικήτρια της διαδικασίας της ψηφοφορίας της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής ήταν η Loreen η συμμετοχή της οποίας κατάφερε να αποσπάσει επτά από τα οχτώ δωδεκάρια, φτάνοντας τους 92 βαθμούς.
Σην ψηφοφορία της κριτικής επιτροπής προσμετρήθηκε η ψηφοφορία του κοινού. Πρώτη και στη προτίμηση του κοινού ήρθε η Loreen η οποία απέσπασε 85 βαθμούς. Στη 2η θέση οι Marcus & Martinus με 67 βαθμούς (συνολικά 138) ενώ ιδιαίτερη έκπληξη προκάλεσε ο μόλις ένας βαθμός που απέσπασε ο Paul Rey η συμμετοχή του οποίου στη βαθμολογία των επιτροπών είχε τερματίσει στη 3η θέση με 56 βαθμούς.
Συνδυαστικά, στη κορυφή του πίνακα επικράτησε φυσικά η Loreen η οποία συνολικά έφτασε στους 177 βαθμούς.
Ξεκάθαρη νίκη τον Μάιο!!!
Οκ…Νταξει ξεκάθαρη νίκη. Απλα προσωπική μου άποψη είναι ότι είναι πολύ βαρετό να κερδίζουν οι ίδιες χώρες ξανά και ξανά. Εφόσον λοιπόν είναι θα κερδίσει ξανά η Σουηδία φέτος ο λόγος λοιπόν να παρακολουθήσουν τον διαγωνισμό ποιος είναι??
*Pretends to be shocked.* ΟΚ, το ότι θα κέρδιζε το περιμέναμε, αλλά θα μπορούσαν να το κάνουν λιγότερο προφανές… Όλοι οι νικητές των ημιτελικών εμφανίστηκαν στην πρώτη 6άδα και έβαλαν τη Loreen να εμφανιστεί 10η, μετά από 2 συμμετοχές που προκρίθηκαν από τη 2η ευκαιρία και πριν από 1 ακόμη τέτοια συμμετοχή και τον Paul Rey που ήταν ξεκάθαρα ο πιο αδιάφορος φιναλίστ που δεν πέρασε από τη 2η Ευκαιρία (και φάνηκε και από το αποτέλεσμα αυτό). Αφού την πίστευαν τόσο πολύ εκεί στο SVT, γιατί δεν την έβαλαν να εμφανιστεί σε μια άκυρη θέση; Όπως και να’χει, το αποτέλεσμα είχε προκαθοριστεί και ήταν ξεκάθαρο από τη στιγμή που πήρε 92 από τους 96 max βαθμούς που μπορούσε να πάρει από τις επιτροπές. Προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι τρελαίνομαι κιόλας, είναι ένα καλό τραγούδι σίγουρα αλλά το θεωρώ υπερεκτιμημένο απλά και μόνο επειδή είναι η Loreen. Το αν θα κερδίσει το Μάιο δεν ξέρω αν μπορώ να το πω με σιγουριά ακόμα αν και προφανώς οι επιτροπές θα τρελαθούν (όπως κάθε χρόνο συμβαίνει με τη Σουηδία) και αυτή τη φορά θα το κάνουν και με μεγαλύτερη άνεση από τη στιγμή που η πλειοψηφία των Eurofans δε θα τους “σταυρώσει” για αυτό και λογικά θα πάει καλά και στην ψήφο του κόσμου, αλλά εννοείται ακόμα είναι νωρίς για να κάνουμε προβλέψεις – η σκηνική παρουσία μπορεί να αλλάξει πολλά σε ορισμένα κομμάτια και να τα κάνει φαβορί από εκεί που δεν το περιμένουμε…
Δεν ειμαι σιγουρος οτι ειναι ξεκαθαρη η νικη τον Μαιο. Συμφωνω πως ειναι κουραστικο να κερδιζουν οι ιδιες χωρες.
Δεν έχω να πω πολλά για το νικητήριο, η βασίλισσα επέστρεψε στον θρόνο της, μένει να φανεί αν θα υπάρξει εν τέλει θηλυκός Johnny Logan. Πιο ενδιαφέρων θα ήταν ένας σχολιασμός των αποτελεσμάτων απόψε, σε έναν ενδιαφέροντα τελικό, με πολλά μουσικά είδη, που δεν ήταν αδύναμος, παρά το ότι υπήρχαν ουκ ολίγα αδύναμα κομμάτια στα heats. Θα το ξεκινήσω από τον τελευταίο προς τα πάνω.
Τοne Sekelius. Μάλλον θα περίμενε περισσότερα απόψε. Στον (εξαιρετικά αδύναμο) προκριματικό της, προκρίθηκε 2η πίσω από το Where You Are, κερδίζοντας όλα τα ηλικιακά γκρουπ. Οι 5 πόντοι ήταν εξαιρετικά λίγοι, και για εμένα, αν και δεν ήταν το αγαπημένο μου, θεωρώ πως μπορούσε να πάει καλύτερα, μιας που το περσινό έφτασε top 5. Το Rhythm Of My Show το θεωρώ καλύτερο από το My Way.
Nordman. Toυς χαντάκωσαν οι επιτροπές, αλλά περίμενα και στο κοινό να πήγαιναν λίγο καλύτερα. Δυστυχώς βέβαια δεν μπόρεσαν να φτάσουν την μαγεία του 2008 με εκείνο το επικό κομμάτι. Πάντως και το ότι πήγαν τελικό, νομίζω ότι ήταν ΄΄ηδη μια επιτυχία.
Panetoz. Ειλικρινά τους περίμενα 5άδα, έστω στο κοινό. Τελείως διαφορετικό κομμάτι σε σχέση με τα άλλα και, με διαφορά, το πιο εύθυμο. Δεν θυμάμαι πως τα πήγαν το ’14 και το ’16 αλλά νομίζω πως είναι το χαμηλότερό τους πλασάρισμα, αν και αυτό ήταν το καλύτερό τους κομμάτι μέχρι σήμερα κατ εμέ.
Maria Sur. Αυτό κι αν ήταν σοκ. Δεν λέω ότι είχε επικό κομμάτι, μια συνηθισμένη ποπ μπαλάντα ήταν, αλλά περίμενα μαζικά sympathy vote, τύπου, ακόμα και 2η θέση στο κοινό. Και οι επιτροπές ήταν εξαιρετικά σκληρές, μα 11η θέση; Η 6η θέση του κοινού είναι αξιοπρεπής αλλά την εξαφάνισαν οι επιτροπές.
Μariette. Νομίζω από τους κερδισμένους της βραδιάς. Ναι μεν δεν πήγε direkt till final φέτος, αλλά βελτίωσε το αποτέλεσμά της σε σχέση με την τελευταία της εμφάνιση το ’20. Δεν έχω τα αναλυτικά του κοινού, αλλά παίζει στα “παππούδια” να σάρωσε.
Paul Rey. Τι σκ@τ@ κάνουν αυτές οι επιτροπές; Οκ ίσως δεν είμαι τελείως αντικειμενικός, υπό την έννοια ότι συμφωνώ απόλυτα με το σκορ του κοινού, αλλά και 3η θέση; Υπερβολή! Ας του έδιναν μια 5η έστω. Λόγω αυτής της θέσης των επιτροπών έμειναν πιο πίσω σαφώς καλύτερα κομμάτια. Πάντως, μιας που έλαβε μόλις 1 πόντο, απορώ πως κατάφερε στο heat του να πάει απευθείας τελικό. Άβυσσος η ψυχή των Σουηδών ψηφοφόρων.
Kiana. Για εμένα έκπληξη. Φάνηκε ότι είχε ρεύμα αλλά και τόσο ψηλά δεν την περίμενα. Υπολόγιζα γύρω στην 8η θέση στο σύνολο. Ειδικά στο κοινό σάρωσε, μιας που βγήκε 5η και μπροστά της είχε μόνο μεγάλα ονόματα, όλους τους άλλους τους άφησε πίσω.
Theoz. Το ανερχόμενο αστέρι της σουηδικής pop κατά πως φαίνεται. Ίσως με καλύτερο κομμάτι να κερδίσει κάποια μέρα. Εμένα πάντως δεν μου άρεσε καθόλου το φετινό του, περίμενα όμως πως θα πάει καλά. Βέβαια το ότι πήγε καλύτερα με τις επιτροπές παρά με το κοινό είναι μια άλλη υπόθεση.
Jon Henrik Fjallgren κ.α. Αν και έπρεπε να το ψυλλιαστώ ότι θα τα πάει καλά με το κοινό, εδώ τα είχε πάει καλά το ’19 με το αδιάφορο Norrsken, εξεπλάγην το ότι για άλλη μια φορά τα πήγε τόσο καλά. Ο Βορράς ψήφισε σύσσωμος και ακύρωσε την 8η θέση των επιτροπών, που για να είμαι ειλικρινής την θεωρώ πιο δίκαια. Αλλά σε εθνικούς τελικούς, το όνομα μετράει, και στο Melfest το έχουμε δει ουκ ολίγες φορές αυτό. Ας μην ξεχνάμε την πρωτιά του Bagge πέρυσι, ας είναι καλά οι διεθνείς επιτροπές που μας έσωσαν.
Smash Into Pieces. Το έχω πει πολλές φορές, άλλη χρονιά ίσως έκαναν την έκπληξη και κέρδιζαν. Φέτος είχαν να αντιμετωπίσουν 2 θηρία όπως φάνηκε, τη Loreen και τους Marcus & Martinus. Πίστευα πως μπορούσαν να φτάσουν ως και 2οι, αλλά αναντίρρητα η 3η θέση είναι μια εξαιρετική θέση. Τώρα για το ότι οι επιτροπές τους κατέταξαν πίσω από τον Paul Rey, ουδέν σχόλιο.
Marcus & Martinus. Εδώ η μόνη μου απορία είναι γιατί δεν πήγαν με τη Νορβηγία. Οκ, έχουμε την βασίλισσα Alessandra που τα σάρωσε όλα, αλλά αν συμμετείχαν στον Νορβηγικό τελικό δεν θα είχαν αβαντάζ; Δεν ξέρω. Και μου κάνει εντύπωση διότι είναι πανευρωπαϊκά γνωστοί, χωρίς να πάνε Eurovision, αλλά στο Melodi Grand Prix δεν έχουν συμμετάσχει ποτέ. Ασφαλώς θα πρέπει να είναι πολύ ικανοποιημένοι με την τιμητικότατη 2η θέση και μάλιστα και σε κοινό και σε επιτροπές.
Loreen. Εδώ δεν μπορώ να πω κάτι, Περιμένω να δω την ψηφοφορία στα ηλικιακά groups μόνο. Το ότι τα πήγε καλύτερα ο Bagge πέρυσι, με ξεπερνάει.
Καλή επιτυχία Σουηδία!
Προφανώς άξιζε να κερδίσει, αλλά κατά πάσα πιθανότητα τον Μάιο θα μιλάμε για μια από τις πιο βαρετές και αναμενόμενες Eurovision των τελευταίων δεκαετιών.
Παίζει χωρίς ανταγωνισμό η θεότητα. Πράγματι, όταν η Σουηδία θέλει να κερδίσει, στέλνει αυτό που πρέπει. Κι αν κρίνουμε από τις τελευταίες διοργανώσεις, ναι. Ας κερδίζει η Σουηδία ξανά και ξανά…
Μετριότατο τραγούδι, χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση, επαναλαμβανόμενο, βαρετό, απόλυτα υπερεκτιμημένο.
κλεμμενος αχταρμας απο παλιες δεκαετιες αλλα κυριως αυτο που είπες υπερεκτιμημενο
Σταματήστε την γκρίνια πια ημαρτον κάθε χρόνο. Ο τρόπος ψηφοφορίας στη Γιουροβίζιον νομίζω είναι πλέον όσο πιο καλός γίνεται, on balance. Οπότε, όποιος βγαινει αξίζει, και δε μας νοιάζει η γνώμη του κάθε τυχάρπαστου που σχολιάζει εδώ. Εάν κερδίσει η Λορίν, μαγκιά της, κι ας έχει ξανάκερδισει κ η ίδια ναι η Σουηδία. Και, ναι, φαίνεται ικανό να κερδίσει. Εάν δε κερδίσει, πάλι δικαιο. Σταματήστε τη γκρίνια μερικοί κ enjoy τον διαγωνισμό.
Αναμενόμενο το αποτέλεσμα και δικαίως.
Λογικά θα κερδίσει και τον Μάιο αλλά ποτέ δεν ξέρεις, αλλά και να κερδίσει τουλάχιστον θα είναι ένα αξιοπρεπές κομμάτι το νικητήριο.
Πάντως ο,τι και να λέμε για την Σουηδία πρέπει να παραδεχτούμε όλοι πως είναι η μοναδική χώρα που αγαπά τόσο πολύ τον διαγωνισμό και αν της δινόταν η ευκαιρία να διοργανώνει κάθε χρόνο θα το έκανε με χαρά και πάντοτε άρτια, οπότε why not ας κερδίσει και φέτος.
Ξαναζεσταμενο φαγητό.Μου θυμίζει το ίδιο με το 2012.Αν και είχε προσπαθήσει κ άλλη μια φορά κ έμεινε στα προκριματικά.
Καλά η κριτική επιτροπή της ΕΡΤ θα της δώσει το 12.θεωρω ότι ο κόσμος δεν θα τις δώσει το 12.η Σουηδία έχει πάρει καλές θέσεις πολλές φορές που δεν άξιζε,κ ίσως είναι η χώρα με την μεγαλύτερη απόκλιση ψήφων κοινού κ επιτροπών.Θεωρω τη νίκη του 2015 εντελώς ΑΔΙΚΗ.ευχομαι να μην νικήσει.
Αν όλοι θεωρείτε ότι η Loreen θα κέρδιζε ο,τι κι αν γινόταν, εξηγήστε μου γιατί το “Statements” όχι απλά δεν κέρδισε, δεν έφτασε ούτε μέχρι τον τελικό.
Κακά τα ψέματα η Σουηδία είναι μια από τις μεγαλύτερες μουσικές αγορές της Ευρώπης με αμέτρητους καλλιτέχνες που ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας. ABBA, Robyn, Tove Lo, Zara Larsson, Avicii, Lykee Li, Europe κι ένα σωρό ακόμη – η Loreen ανήκει επίσης σε αυτή την ατελείωτη λίστα.
Άρα το ότι μια χώρα που έχει πάει το entertainment, τη μουσική, τα visuals σε άλλο level πιθανότατα θα κερδίσει ξανά μετά από 8 χρόνια γιατί θεωρείται βαρετό και κουραστικό; Το κάνετε να ακούγεται λες και κερδίζει η Σουηδία κάθε δεύτερη χρονιά. Οι Σουηδοί κάνουν απλά αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα, να στήνουν performances με ήχο που σου μένει και έξυπνη/λειτουργική/καινοτόμα παρουσίαση, αυτό είναι όλο. Αν κερδίσουν ξανά, ξέρουμε όλοι ότι θα στήσουν μια άρτια διοργάνωση το ‘24 (σε αντίθεση με τον περσινό αχταρμά με τους κινητούς ακούνητους ήλιους πχ)
Μικρή σημασία έχει και το δικό μου σχόλιο και όλων στο τέλος της μέρας. Καλή επιτυχία στη Σουηδία!
Έλα πάμε για ακόμη έναν περίπατο!!!!!