#BLOG: ?? Το “Eres tú” των Mocedades η πιο αγαπημένη συμμετοχή των Ισπανών!

Ψηφοφορία σχετικά με τις συμμετοχές της χώρας στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision έθεσε το κρατικό κανάλι της Ισπανίας, RTVE, το οποίο εξελίχθηκε σε έξι φάσεις! Απώτερος σκοπός ήταν να βρεθεί η πιο αγαπημένη συμμετοχή των Ισπανών στη μέχρι τώρα πορεία του θεσμού.

Η διαδικασία είχε διάρκεια πάνω από ένα μήνα, με τους επισκέπτες της RTVE Digital να μπορούν να ψηφίζουν μέσω μιας πλατφόρμας που κοινοποιούταν στον λογαριασμό του Eurovisión TVE στο Twitter. Οι συμμετοχές ήταν χωρισμένες ανά δεκαετίες ξεκινώντας από τα 60’s και καταλήγοντας στο 2019. Από τα δέκα τραγούδια που είχε η κάθε λίστα – εξαιρουμένης της πρώτης που είχε εννιά, μιας και η Ισπανία ξεκίνησε να λαμβάνει μέρος στη Eurovision το 1961 – κάθε χρήστης είχε δικαίωμα να ψηφίζει μόλις το ένα. Ο νικητής της κάθε δεκαετίας, αναμετρήθηκε εκ νέου, σε έναν νέο κύκλο ψηφοφορίας έτσι ώστε να προκύψει το τελικό αποτέλεσμα!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα τρία πρώτα σε ψήφους τραγούδια από τη κάθε δεκαετία, έτσι όπως ψηφίστηκαν από τον κόσμο. Με έντονα γράμματα αναγράφεται η συμμετοχή που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους και που αναμετρήθηκε μετέπειτα εκ νέου, στον μεγάλο τελικό γύρο.

Δεκαετία 1961 – 1969

Για τη δεκαετία του 60, το κοινό δεν θα μπορούσε να μη ψηφίσει τα δύο μοναδικά βραβεία της χώρας του, από τις χρονιές 1968 και 1969. Ωστόσο, ως τη πιο αγαπημένη συμμετοχή, ακόμα και από τα ίδια τα βραβεία, οι Ισπανοί ανέδειξαν τη πρώτη συμμετοχή του Raphael στη Eurovision (1966) με τίτλο “Yo soy aquél”. Η εν λόγω συμμετοχή είχε τερματίσει στην 7η θέση ανάμεσα σε 18 συμμετοχές, ενώ ο Raphael, ο οποίος γνωρίζει τεράστια επιτυχία μέχρι και σήμερα, εκπροσώπησε τη χώρα ξανά την επόμενη χρονιά (1967).

  1. ‘Yo soy aquél’ – Raphael (1966): 574 ψήφοι (31 %).
  2. “La, La, La” – Massiel (1968): 377 ψήφοι (20 %).
  3. “Vivo Cantando” – Salomé (1969): 350 ψήφοι (20 %).

Δεκαετία 1970 – 1979.

Η δεκαετία του 70 ήταν πολύ επιτυχημένη στη Eurovision για την Ισπανία, οπότε το έργο των Ισπανών ήταν αρκετά δύσκολο στη φάση αυτή. Οι τρεις επικρατέστερες επιλογές όμως αφορούσαν τη συμμετοχή της χώρας το 1971 “En un mundo nuevo” με εκπρόσωπο την Karina, τη συμμετοχή της χώρας το 1973 “Eres tú” με εκπροσώπους τους Mocedades και τέλος τη συμμετοχή της χώρας το 1979 “Su Canción” με εκπρόσωπο τη Betty Missiego. Και οι τρεις αυτές συμμετοχές, είχαν τερματίσει στη 2η θέση στον διαγωνισμό! Με 44%, πρώτη εκ των τριών ψηφίστηκε η συμμετοχή “”Eres tú” των Mocedades.

  1. “Eres tú” – Mocedades (1973): 1357 ψήφοι (44 %).
  2. “En Un Mundo Nuevo” – Karina (1971): 701 ψήφοι (23%).
  3. “Su Canción” – Betty Missiego (1979): 423 ψήφοι (14%).

Δεκαετία 1980 – 1989.

Μια δεκαετία, όχι και τόσο επιτυχημένη βαθμολογικά για τις περισσότερες συμμετοχές της χώρας στον διαγωνισμό, όμως δεν θα μπορούσαν από τη πρώτη τριάδα να λείπουν οι δύο πολύ αγαπημένες συμμετοχές των fans: “La fiesta  terminó” (1985) και “Nacida para amar” (1989). Τη τριάδα συμπλήρωσε η συμμετοχή της χώρας το 1984 “Lady, Lady” η οποία είχε κατακτήσει τη 3η θέση στον διαγωνισμό της Eurovision.

  1. La Fiesta Terminó” – Paloma San Basilio (1985): 1162 ψήφοι (28 %).
  2. “Lady, Lady” – Bravo (1984): 941 ψήφοι (23 %).
  3. “Nacida para Amar” – Nina (1989): 906 ψήφοι (21 %).

Δεκαετία 1990 – 1999.

Μέτρια δεκαετία και αυτή του 90 για την Ισπανία στη Eurovision. Χωρίς καμία ιδιαίτερη έκπληξη, στη πρώτη θέση  ψηφίστηκε η συμμετοχή της χώρας το 1995 “Vuelve conmgo” ενώ από την τριάδα δε θα μπορούσε να λείπει η επιβλητική εμφάνιση των Azúcar Morenο από τη Eurovision 1990. Τέλος, στη τριάδα μπαίνει και η συμμετοχή της χώρας το 1991 “Bailar pegados” με ερμηνευτή τον Sergio Dalma, έναν από τους πιο αγαπητούς καλλιτέχνες της Ισπανίας.

  1. “Vuelve Conmigo” – Anabel Conde (1995): 1909 ψήφοι (38 %).
  2. “Bailar Pegados” – Sergio Dalma (1991): 1798 ψήφοι (36%).
  3. “Bandido” – Azúcar Moreno (1990): 913 ψήφοι (18 %).

Δεκαετία 2000 – 2009.

Οι χρονιές 2001, 2002 και 2003 ήταν οι αγαπημένες των Ισπανών, απ’ ότι φαίνεται στα αποτελέσματα της ψηφοφορίας. Τα talent shows έχουν εισβάλει στα κύτταρα των Ισπανών αφού στη πρώτη θέση τερμάτισε η πρώτη νικήτρια ever σε talent show στη χώρα, Rosa López. Άλλωστε, οι Ισπανοί πίστευαν τόσο πολύ στο βραβείο το 2002… Στη 2η θέση ακολουθεί ακόμη μία τραγουδίστρια που έχει προκύψει από talent show, η Beth στη συμμετοχή του 2003 “Dime”, ένα από τα πιο αγαπημένα Ισπανικά τραγούδια γενικά στους fans του διαγωνισμού, ενώ η τριάδα “κλείνει” με το λατινικό “Dile que la quiero” από το 2001. Έκπληξη αποτελεί ίσως η απουσία της συμμετοχής “La noche es para mi” του 2009, που επίσης δείχνει να αγαπιέται ιδιαίτερα στη χώρα.

  1. Europe’s Living a Celebration” – Rosa López (2002): 2209 ψήφοι (32 %).
  2. “Dime” – Beth (ESC 2003): 2088 ψήφοι (31 %).
  3. “Dile Que la Quiero” – David Civera (2001): 1047 ψήφοι (15 %).

Δεκαετία 2010 – 2019.

Με μεγάλη διαφορά βαθμών, η συμμετοχή της χώρας το 2012 “Quédate Conmigo” ψηφίζεται στη πρώτη θέση και φλερτάρει ακόμα και με τη πρωτιά στον τελικό γύρο. Ακολουθεί στη 2η θέση η επίσης μπαλάντα “Dancing in the rain”, η οποία μαζί με το “Quédate Conmigo” αποτελούν τις δύο πιο επιτυχημένες βαθμολογικά συμμετοχές της χώρας στον διαγωνισμό, κατά τη τελευταία δεκαετία. Η τριάδα ολοκληρώνεται από τη τελευταία, μέχρι στιγμής, συμμετοχή της χώρας “La Venda”.

  1. “Quédate Conmigo” – Pastora Soler (2012): 3850 ψήφοι (44 %).
  2. “Dancing in the Rain” – Ruth Lorenzo (2014): 1460 ψήφοι (17 %).
  3. “La Venda” – Miki Núñez (2019): 827 ψήφοι (11 %).

Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΓΥΡΟΣ

Συνολικά 3772 ψήφοι καταγράφηκαν στη τελική φάση με τη συμμετοχή του 1973 “Eres tú” να θριαμβεύει στη πρώτη θέση του πίνακα, με 1016 ψήφους. Ελάχιστες ψήφους πιο κάτω, συγκεκριμένα μόλις 18, στη 2η θέση η συμμετοχή του 2012 “Quédate conmigo” με ερμηνεύτρια την Pastora Soler. Τη πρώτη τριάδα, με αρκετά μεγάλη διαφορά ψήφων από το δεύτερο τραγούδι, έκλεισε προς έκπληξη πολλών η Rosa López με τη συμμετοχή της “Europe’s Living A Celebration” από το 2002. Η αγαπημένη των fans Anabel Conde, η οποία έχει μείνει στην ιστορία για την ερμηνεία της στο απαιτητικό “Vuelve conmigo” από το 1995, τερμάτισε στην 4η θέση με 485 ψήφους ενώ την εξάδα ολοκλήρωσαν ο Raphael από το 1966 και η Paloma San Basilio από το 1985 στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα.

ΘέσηΈτοςΚαλλιτέχνηςΤραγούδιΨήφοι
11973MocedadesEres tú1016
22012Pastora SolerQuédate conmigo988
32002Rosa LópezEurope’s Living A Celebration665
41995Anabel CondeVuelve conmigo485
51966RaphaelYo soy aquel315
61985Paloma San BasilioLa fiesta terminó303
Λίγα λόγια για το “Eres tú”…

Το “Eres tú”, είναι ένα τραγούδι που γράφτηκε από τον  Juan Carlos Calderón. Τόσο το ίδιο το κομμάτι, όσο και οι Mocedades που το ερμηνεύουν, επιλέχθηκαν εσωτερικά από το κρατικό κανάλι της Ισπανίας RTVE να είναι η συμμετοχή της χώρας στον 18ο κατά σειρά διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Η σύνθεση του κομματιού, αρχικά κατηγορήθηκε για αντιγραφή από τη σύνθεση του κομματιού “Brez besed” που είχε εκπροσωπήσει τη Γιουγκοσλαβία στον διαγωνισμό του 1966. Παρατηρήθηκε ωστόσο από τους υπεύθυνους ότι σε ελάχιστες μόνο νότες μοιάζουν μεταξύ τους τα τραγούδια, με αποτέλεσμα η Ισπανική συμμετοχή να λάβει μέρος κανονικά στον διαγωνισμό. Τη βραδιά του τελικού της Eurovision 1973, το “Eres tú” συγκέντρωσε 125 βαθμούς και κατέκτησε τη τιμητική 2η θέση, χάνοντας ωστόσο το πρώτο βραβείο για μόλις τέσσερις ψήφους από το Λουξεμβούργο.

Οι Mocedades ηχογράφησαν και κυκλοφόρησαν το “Eres tú” σε πέντε άλλες γλώσσες, πέραν των Ισπανικών. Οι εκδοχές αυτές ήταν: “Touch the Wind” (Αγγλικά), “Das bist du” (Γερμανικά), “C’est pour toi” (Γαλλικά), “Viva noi” (Ιταλικά) και τέλος, “Zu zara” (Βασκικά). Ωστόσο, άλλοι καλλιτέχνες, διασκεύασαν το τραγούδι και σε άλλες γλώσσες όπως τα Πορτογαλικά, τα Κορεάτικα, τα Αφρικανικά, τα Ολλανδικά, τα Εσθονικά, τα Σουηδικά, τα Τσέχικα, τα Δανικά, τα Νορβηγικά, τα Φινλανδικά και τα Βιετναμέζικα. Επιπλέον, πολλοί καλλιτέχνες διασκεύασαν το ίδιο το “Eres tú”. Ανάμεσα σε αυτούς είναι οι Il Divo, η Ilanit, η Charo, η LuZ Casal αλλά και η δικιά μας Νανά Μούσχουρη ενώ βασισμένο στη κεντρική του μελωδία είναι και το “Tómame O Déjame” της Μεξικανής super star Thalía.

To “Eres tú” των Mocedades έγινε επιτυχία σε πάρα πολλές χώρες, με τον δίσκο να πουλά πολλά αντίτυπα. Ενδεικτικά το κομμάτι κατάφερε να φτάσει στο #9 στο Billboard Hot 100 των Ηνωμένων Πολιτειών, στο #8 στο Ultratop 50 Flanders του Βελγίου, στο #6 στο RPM Top Singles του Καναδά, στο #3 στο Dutch Top 40 της Ολλανδίας αλλά και στο #3 στο Listener της Νέας Ζηλανδίας!

Πως κρίνετε τα αποτελέσματα εσείς; Συμφωνείτε με τη ψηφοφορία των Ισπανών;

Γράψτε στα σχόλια από κάτω, τη δική σας αγαπημένη Ισπανική συμμετοχή όλων των εποχών.

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το Eres Tú είναι μια πολυαγαπημένη συμμετοχή παρόλο που οι ερμηνευτές ήταν παράφωνοι στο live…
    Κάποια στιγμή βέβαια διαπίστωσα ότι είναι παράφωνοι ακόμα και στη studio version (σε κάποια σημεία) ?

    Η Ισπανία είναι για μένα μια περίπτωση love/hate στη γιουροβίζιον. Έχει στείλει πολλά τραγούδια που λατρεύω (1969, 1970, 1973, 1980, 1983, 1985, 1990, 1991, 1995, 1997) και άλλα τόσα που απεχθάνομαι (2002, 2017, 2018 π.χ.).
    Ειδική περίπτωση για μένα αποτελεί η συμμετοχή τους το 1983. Μια συμμετοχή τόσο μπροστά από την εποχή της (συγκλονιστικός συνδυασμός electro με flamenco, με μια ανατριχιαστική ερμηνεία από τη Θεά Remedios Amaya) η οποία ΦΥΣΙΚΑ και αγνοήθηκε σκανδαλωδώς από τις επιτροπές των ειδικών οι οποίες είναι κατά βάσει μουσικά “συντηρητικές” και διαχρονικά έχουν διαπράξει “εγκλήματα” ειδικά εκείνες τις εποχές που είχαν και το μονοπώλιο στην ψηφοφορία. ‘Ισως οι πιο άδικοι nul points στην ιστορία της γιουροβίζιον (κατ’ εμέ πάντα).
    Παρεμπιπτόντως, ασχολίαστο το ότι ψηφίστηκε το “τσίρκουλο” τους από το 2002.

  2. Θρυλικό κομμάτι το Eres Tu, όμως πολύ σωστά το λες: ναι ήταν ολίγον παράφωνοι! Ισως ενδεχομένως για αυτό οι επιτροπές να προτίμησαν ελαφρώς την εξαιρετική ερμηνεία της πολύ καλής Anne-Marie David για του Λουξεμβούργο. Πάντως το “Qui manjeha mi barca” του 1983, θα συμφωνήσω μεν ότι το 0 που πήρε παραήταν άδικο, δε νομίζω όμως ότι αυτός ο συνδυασμός electro (εάν μπορείς να το πεις έτσι- ίσως λίγο η ενορχήστρωση στην εισαγωγή) με φλαμένκο ήταν και ο πιο επιτυχημένος για κάθε αυτί. Επιπλέον η Remedios Amaya μάλλον κάτι απωθητικό μου έβγαζε επί σκηνής. Πάντως μια θέση μεταξύ 10-15 θα έπρεπε να την είχε πάρει.
    Η μεγαλύτερη αδιακία εκείνης της χρονιάς για μένα ήταν η πολύ χαμηλή θέση του Βελγίου (αυτό μάλιστα ήταν electro και μάλιστα πολύ mainstream για τα δεδομένα της εποχής- και ναι ήταν θύμα των συντηρητικών επιτροπών)

    • Θα κρατήσω το… “παραήταν άδικο” από το σχόλιο σου 🙂
      Η Remedios Amaya πάντως θεωρείτε ακόμα και σήμερα διακεκριμένη καλλιτέχνις και εκπρόσωπος του συγκεκριμένου μουσικού είδους στην Ισπανία.
      Και φυσικά θα συμφωνήσω και για το Βέλγιο εκείνη τη χρονιά, το αποτέλεσμα του οποίου επιβεβαιώνει τα περί επιτροπών 😉

    • Παρεμπιπτόντως… τα αγαπημένα μου από το 1973:
      01. Γιουγκοσλαβία
      02. Ισπανία
      03. Λουξεμβούργο (ακόμα περισσότερο μου αρέσει του τραγούδι της Anne-Marie David το 1979).

      • Top 5 1973 γίά μένα, το οποίο θεωρώ ότι είχε αρκετά καλά κομμάτια για την εποχή του:
        1. Ισπανία (Και ας ήταν ολίγον εκτός τόνου)
        2. Λουξεμβούργο (συμφωνώ ομοίως ότι το 1979 ήταν ακόμα καλύτερη ή Anne)
        3. Ισραήλ (αισθαντική ερμηνεία σε μια όμορφη μπαλάντα, ένα “μοντέλο” συμμετοχής που δυστυχώς δεν πολυξαναειδαμε από το Ισραήλ)
        4. Σουηδία (λατρεύω το unplugged folk-pop στοιχείο του τραγουδιού, αρκετά mainstream για τα early 70s)
        5. Γιουγκοσλαβία (φωνάρα ο τύπος)

      • Πως ξέχασα το Ισραήλ;!!!
        Ίσως το καλύτερο ντεμπούτο χώρας ever στη γιουροβίζιον!
        Και, ναι, ο Colic είναι φωνάρα!

  3. Αριστουργηματικό τραγούδι, από τα κορυφαία του διαγωνισμού γενικότερα..

  4. Η αλήθεια είναι ότι το πλέον κορυφαίο ντεμπούτο χώρας το είδαμε αρκετά αργότερα: πιο συγκεκριμένα από την Πολωνία το 1994 που με το to nie ja έφτασε με το καλημέρα στη δεύτερη θέση

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ