Οι 10 συμμετοχές που «αδικήθηκαν» περισσότερο από τις επιτροπές της Eurovision από το 2009 ως σήμερα!

Tο αφιέρωμα του OGAE Greece στα στατιστικά της γιουρο-ψηφοφορίας συνεχίζεται! Σειρά, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα, έχει η άμεση σύγκριση κοινού και επιτροπής και πως ο συνδυασμός αυτών άλλοτε ευνόησε κάποιες συμμετοχές και άλλοτε τις οδήγησε στις τελευταίες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα. Πιο συγκεκριμένα όμως σήμερα θα δούμε τα τραγούδια που ψηφίστηκαν με περισσότερους βαθμούς από τις κοινό σε σύγκριση με τις επιτροπές. Το σύστημα ψηφοφορίας 50% επιτροπή – 50% κοινό χρησιμοποιήθηκε από το 2009 και έπειτα σε συντριπτική πλειοψηφία χωρών, γι’αυτό η αναζήτησή μας ξεκινάει από τότε.

Για να γίνει πιο αντιληπτή και δίκαιη η σύγκριση, η βαθμολογία της επιτροπής αφαιρείται από αυτή του κοινού και η διαφορά που προκύπτει, σε συνάρτηση με το μεγαλύτερο βαθμολογικά σκορ που θα μπορούσε να λάβει η χώρα, αποτελεί το ποσοστό της. Για παράδειγμα σε μια χρονιά με 40 συμμετοχές, ένας υποψήφιος συγκεντρώνει 100 βαθμούς από τις επιτροπές και 200 από το κοινό. Η διαφορά είναι 100 βαθμοί από τους 480 που θα μπορούσε να ήταν η μέγιστη (480 στο κοινό και 0 από τις επιτροπές) και το ποσοστό 20,83%. Από την κατάταξη εξαιρείται το 2013 καθώς δεν ανακοινώθηκαν ξεχωριστά οι βαθμοί κοινού και επιτροπής παρά μόνο κατά μέσο όρο η θέση που κατέλαβε η κάθε χώρα.

 

Νο 10. Γαλλία 2010 – Jessy Matador – Allez Ola Olé

Televote: 151 βαθμοί – Επιτροπή: 34 βαθμοί – Διαφορά: 117 βαθμοί – Ποσοστό: 25,66%

Νο 9. Αζερμπαϊτζάν 2009 – Aysel and Arash – Always

Televote: 253 βαθμοί – Επιτροπή: 112 βαθμοί – Διαφορά: 141 βαθμοί – Ποσοστό: 28,66%

Νο 8. Βέλγιο 2017 – Blanche – City Lights

Televote: 255 βαθμοί – Επιτροπή: 108 βαθμοί – Διαφορά: 147 βαθμοί – Ποσοστό: 29,88%

Νο 7. Μολδαβία 2017 – Sunstroke Project – Hey Mamma

Televote: 264 βαθμοί – Επιτροπή: 110 βαθμοί – Διαφορά: 154 βαθμοί – Ποσοστό: 31,30%

Νο 6. Πολωνία 2017 – Donatan & Cleo – My Słowianie

Televote: 162 βαθμοί – Επιτροπή: 23 βαθμοί – Διαφορά: 139 βαθμοί – Ποσοστό: 32,18%

Νο 5. Ρουμανία 2017 – Ilinca ft. Alex Florea – Yodel It!

Televote: 224 βαθμοί – Επιτροπή: 58 βαθμοί – Διαφορά: 166 βαθμοί – Ποσοστό: 33,74%

Νο 4. Ιταλία 2015 – Il Volo – Grande Amore

Televote: 366 βαθμοί – Επιτροπή: 171 βαθμοί – Διαφορά: 195 βαθμοί – Ποσοστό: 41,67%

Νο 3. Πολωνία 2016 – Michał Szpak – Color Of Your Life

Televote: 222 βαθμοί – Επιτροπή: 7 βαθμοί – Διαφορά: 215 βαθμοί – Ποσοστό: 43,70%

Νο 2. Ρωσία 2016 – Sergey Lazarev – You Are The Only One

Televote: 361 βαθμοί – Επιτροπή: 130 βαθμοί – Διαφορά: 231 βαθμοί – Ποσοστό: 46,95%

Νο 1. Ρωσία 2012 – Buranovskiye Babushki – Party For Everybody

Televote: 332 βαθμοί – Επιτροπή: 94 βαθμοί – Διαφορά: 238 βαθμοί – Ποσοστό: 48,37%

Παρατηρώντας το top 10 βλέπουμε πως 7 από τις 10 θέσεις ανήκουν σε χώρες τις Ανατολικής Ευρώπης με την Ρωσία και την Πολωνία να μετρούν από 2 συμμετοχές. Εύκολα προκύπτει το συμπέρασμα ότι η Ρωσία είναι η πιο αδικημένη χώρα από τις επιτροπές ή αντίστοιχα μία από τις πιο ευνοημένες στην τηλεψηφοφορία. Το 2016 κατακτά την πρώτη θέση στο κοινό και την πέμπτη στις επιτροπές, ενώ το 2012 τερματίζει στη δεύτερη θέση του κοινού (με μόλις 11 βαθμούς διαφορά από την Loreen και το Euphoria) και στην ενδέκατη των επιτροπών. Εντύπωση επίσης προκαλεί το χάσμα 22 θέσεων στη συμμετοχή της Πολωνίας το 2016 (τρίτη θέση στο κοινό και εικοστή πέμπτη στις επιτροπές) που αποτελεί μέχρι σήμερα την μεγαλύτερη διαφορά θέσεων μίας συμμετοχής με το παρόν σύστημα ψηφοφορίας.

Η Ελλάδα που έχει να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα της ψηφοφορίας των κριτών σε τελικό από το 1993 (!) και συνήθως συγκεντρώνει περισσότερους βαθμούς στο televoting, δεν είχε ποτέ μέχρι σήμερα αρκετά μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις δύο βαθμολογίες για να καταφέρει να μπει στο top-10.

Στο επόμενο και τελευταίο “στατιστικό αφιέρωμα” θα δούμε τους νικητές που διαχρονικά συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων, ανεξαρτήτου συστήματος βαθμολογίας.

Θεωρείτε πως οι παραπάνω συμμετοχές «αδικήθηκαν» από τις επιτροπές, «ευνοήθηκαν» από το κοινό ή τελικά κατέληξαν στη θέση που έπρεπε; Η μεγάλη διασπορά ορισμένων χωρών παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση την βαθμολογίας του κοινού;

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε τα 50 πιο «αδικημένα» τραγούδια των κριτικών επιτροπών!

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Από τις παραπάνω χώρες μόνο η Γαλλία το 2010 θεωρώ πως δεν αδικήθηκε στις επιτροπές…. Το τραγούδι έτσι κι έτσι… Η χορογραφία ειλικρινά ήταν άθλια

  2. Και η Φινλανδία το 2010 αδικήθηκε από τις επιτροπές, με το televoting περνούσε τελικό. Όπως και η Εσθονία φέτος.

  3. Κρατάω Πολωνία14 Ιταλία15 ως τις πιο αδικημένες. Και το Αζερμπαϊτζάν09 ήταν πολύ ωραίο, όμως σε μια τόσο δυνατή χρονιά δεν το “έβλαψαν” οι επιτροπές και τόσο πολύ…σε όλα τα υπόλοιπα ευτυχώς που βρέθηκαν οι επιτροπές να μετριάσουν τις υπερβολικά υψηλές βαθμολογίες από το κοινό.
    Υ.Γ. Είναι βέβαιο οτι έστω το 2001, 2005,2006 θα ήμασταν σε υψηλή θέση αν ψήφιζαν επιτροπές, οπότε αυτό που γράφει στο άρθρο για δεκάδα που έχουμε να δούμε απ’το ’93 το θεωρώ υπερβολή.

    • Επίσης, το 2011 η Ελλάδα στη βαθμολογία κοινού και επιτροπής είχε αρκετή διαφορά (3η και 11η θέση αντίστοιχα) … αν ίσχυε από τότε το νέο σύστημα ψηφοφορίας θα ήμασταν στη 5άδα και όχι 7οι…. ευτυχώς όμως το κοινό αναγνώρισε τη δυνατή ερμηνεία του Λούκα παρότι οι επιτροπές τον “έκαψαν”
      Υ.Γ. Αν δε μες απατά η μνήμη μου ότι ήρθαμε 11οι στις επιτροπές πάντα χαχα

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ