Οι 10 συμμετοχές που “αδικήθηκαν” περισσότερο από τους τηλεθεατές της Eurovision από το 2009 ως σήμερα!

Το αφιέρωμα του OGAE Greece στα στατιστικά της γιουρο-ψηφοφορίας συνεχίζεται και αυτή την εβδομάδα! Σειρά έχει η άμεση σύγκριση κοινού και επιτροπής και πως ο συνδυασμός αυτών άλλοτε ευνόησε κάποιες συμμετοχές και άλλοτε τις οδήγησε στις τελευταίες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα. Πιο συγκεκριμένα σήμερα θα δούμε τα τραγούδια που ψηφίστηκαν με περισσότερους βαθμούς από τις επιτροπές σε σύγκριση με το κοινό. Το σύστημα ψηφοφορίας 50% επιτροπή – 50% κοινό χρησιμοποιήθηκε από το 2009 και έπειτα σε συντριπτική πλειοψηφία χωρών, γι’αυτό η αναζήτησή μας ξεκινάει από τότε.

Για να γίνει πιο αντιληπτή και δίκαιη η σύγκριση, η βαθμολογία του κοινού αφαιρείται από αυτή της επιτροπής και η διαφορά που προκύπτει, σε συνάρτηση με το μεγαλύτερο βαθμολογικά σκορ που θα μπορούσε να λάβει η χώρα, αποτελεί το ποσοστό της. Για παράδειγμα σε μια χρονιά με 40 συμμετοχές, ένας υποψήφιος συγκεντρώνει 100 βαθμούς από το televoting και 200 από τις επιτροπές. Η διαφορά είναι 100 βαθμοί από τους 480 που θα μπορούσε να ήταν η μέγιστη (0 στο κοινό και 480 από τις επιτροπές) και το ποσοστό 20,83%. Από την κατάταξη εξαιρείται το 2013 καθώς δεν ανακοινώθηκαν ξεχωριστά οι βαθμοί κοινού και επιτροπής παρά μόνο κατά μέσο όρο η θέση που κατέλαβε η κάθε χώρα.

 

Νο 10. Βέλγιο 2010 – Tom Dice – Me And My Guitar

Televote: 76 βαθμοί – Επιτροπή: 185 βαθμοί – Διαφορά: 109 βαθμοί – Ποσοστό: 23,90%

Νο 9. Ηνωμένο Βασίλειο 2009 – Jade Ewen – It’s My Time

Televote: 105 βαθμοί – Επιτροπή: 223 βαθμοί – Διαφορά: 118 βαθμοί – Ποσοστό: 23,98%

Νο 8. Σλοβενία 2011 – Maja Keuc – No One

Televote: 39 βαθμοί – Επιτροπή: 160 βαθμοί – Διαφορά: 121 βαθμοί – Ποσοστό: 24,01%

Νο 7. Ολλανδία 2017 – OG3NE – Lights and Shadows

Televote: 15 βαθμοί – Επιτροπή: 135 βαθμοί – Διαφορά: 120 βαθμοί – Ποσοστό: 24,39%

Νο 6. Μάλτα 2016 – Ira Losco – Walk On Water

Televote: 16 βαθμοί – Επιτροπή: 137 βαθμοί – Διαφορά: 121 βαθμοί – Ποσοστό: 24,59%

Νο 5. Νορβηγία 2015 – Mørland & Debrah Scarlett – A Monster Like Me

Televote: 43 βαθμοί – Επιτροπή: 163 βαθμοί – Διαφορά: 120 βαθμοί – Ποσοστό: 25,64%

Νο 4. Αυστραλία 2016 – Dami Im – Sound Of Silence

Televote: 191 βαθμοί – Επιτροπή: 320 βαθμοί – Διαφορά: 129 βαθμοί – Ποσοστό: 26.22%

Νο 3. Ιταλία 2011 – Raphael Gualazzi – Madness Of Love 

Televote: 99 βαθμοί – Επιτροπή: 251 βαθμοί – Διαφορά: 152 βαθμοί – Ποσοστό: 30,16%

Νο 2. Λετονία 2015 – Aminata Love Injected

Televote: 100 βαθμοί – Επιτροπή: 249 βαθμοί – Διαφορά: 149 βαθμοί – Ποσοστό: 31,84%

Νο 1. Αυστραλία 2017 – Isaiah – Don’t Come Easy

Televote: 2 βαθμοί – Επιτροπή: 171 βαθμοί – Διαφορά: 169 βαθμοί – Ποσοστό: 34,35%

Παρατηρώντας το top 10 βλέπουμε πως η Αυστραλία με μόλις 3 συμμετοχές στον διαγωνισμό καταλαμβάνει 2 θέσεις στην δεκάδα. Η Ανατολική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και η Σκανδιναβία, με ελάχιστες εξαιρέσεις είναι όλοι απόντες. Αντιθέτως η Δυτική Ευρώπη βρίσκεται στις περισσότερες θέσεις. Από τις παραπάνω συμμετοχές οι, Ιταλία 2011 και Αυστραλία 2016 κέρδισαν την ψήφο των επιτροπών, καταλαμβάνοντας αμφότερες την δεύτερη θέση στο σύνολο.

Στα επόμενα αφιερώματα θα δούμε τα τραγούδια που “αδικήθηκαν” περισσότερο από τις επιτροπές, αλλά και τους νικητές που διαχρονικά συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων!

Θεωρείτε πως οι παραπάνω συμμετοχές “ευνοήθηκαν” από τις επιτροπές, “αδικήθηκαν” από το κοινό ή τελικά κατέληξαν στη θέση που έπρεπε;

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε τα 50 πιο “αδικημένα” τραγούδια του τηλεοπτικού κοινού!

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το κοινο υπηρξε δικαιοτατο-για εμενα-με τη θεση που εδωσε στην αυστραλια το 2016 και φετος στο υπερεκτιμημενο απο τις επιτροπες”walk on water” και ισως στη συμμετοχη της ολλανδιας φετος και φυσικα στη συμμετοχη της ιταλιας που ηταν μεν αξιολογη αλλα καπως υπερεκτιμημενη απο τις επιτροπες…
    Οι αλλες χωρες παντως αδικηθηκαν απο το ευρωπαικο κοινο…(περισσοτερο ολων η συμμετοχη της σλοβενια για εμενα)

    • Η Μάλτα ευνοείται ειδικά τα τελευταία χρόνια από τις επιτροπές, οπότε η 4η θέση στις επιτροπές με αηδίασε αλλά δε με εξέπληξε ιδιαίτερα.
      Προσωπικά τα πιο αδικημένα απ’αυτή τη λίστα είναι το “No One” και περισσότερο το “Me and my guitar”

  2. Το κοινό ψηφίζει πιο αντικειμενικά από τις επιτροπές και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα. Πχ Μάλτα 2016 δικαίως πάτωσε στο televoting, Αυστραλία 2017 ομοίως… Και οι 2 βαθμοί πολλοί ήταν για ένα τραγούδι που δε καταλάβαινες που είναι το ρεφρέν. Όμως δε το λες και αδικία ότι η Dami Im βγήκε 4η στο televoting….μια χαρά θέση είναι
    Τέλος οφείλω να ομολογήσω ότι κάθε χρόνο που βλέπω τη βαθμολογία κοινού και επιτροπών με πιάνει νευρικό γέλιο εξαιτίας των πολύ μεγάλων αποστάσεων μεταξύ τους.. Έχει πλάκα χάχα

  3. Μάλλον ανήκω στη μειοψηφία που κάθε χρονιά κατά κύριο λόγο συμφωνώ με τις επιτροπές, πολύ περισσότερο απ’ ότι με το κοινό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Aminata, την οποία το κοινό την “πέρασε στο ντούκου”, ενώ ήταν τραγουδάρα. Και η Μάλτα 2016 τέλειο τραγούδι, απλά η Ira Losco ήταν σε προχωρημένη εγκυμοσύνη και δεν μπορούσε να το υποστηρίξει πλήρως επί σκηνής.(Μα μόνο 16 televotes? Έλεος)
    Τώρα για Αυστραλία συμφωνώ με το κοινό, ειδικά το φετινό δεν άξιζε καν τελικό. Είναι φανερό ότι Σουηδία και Αυστραλία πριμοδοτούνται έντονα απ τις επιτροπές, ενώ η Πολωνία θα έλεγα οτι αδικείται(2014 ειδικά)

    • Πραγματικά πίστεψες ότι το show της Πολωνίας το 2014 θα είχε κάτι να πει στις επιτροπές; Με μάτι τέτοια μόνο το κοινο τσιμπάει και αυτό αποδεικνύεται από τη 5η θέση που πήραν στο televoting

  4. Ε μαι είναι κοροϊδία αυτό το πράγμα…..αντικειμενικά το τραγούδι δεν άξιζε μια και μου το έβαλαν οι επιτροπές 5άδα;;;; jesus……. για μένα θα άξιζε η Αυστραλία την κουλούρα και η Αυστρία να έπαιρνε τους 2 βαθμούς αλλα τελος παντων

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ