EUROVISION 2016: Η EBU απαντά στο petition των fans!

Αμέσως μετά το τέλος του διαγωνισμού της Eurovision, οι fans δημιούργησαν ένα αίτημα (petition) στο διαδίκτυο και συγκέντρωσαν 360,000 υπογραφές προσπαθώντας να πείσουν την EBU να ανακαλέσει το φετινό αποτέλεσμα. Παρότι το σύνολο των υπογραφών είναι πραγματικό τεράστιο, το αυτί της EBU ως συνήθως δεν ίδρωσε, αναγκάστηκε όμως να προβεί σε ανακοίνωση καθώς το κύμα δυσαρέσκειας είναι μεγάλο. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

“Ο φετινός διαγωνισμός της Eurovision ήταν ένα εξαιρετικό show και μια απόδειξη της σκληρής δουλειάς πολλών ανθρώπων από πολλές χώρες. Οι τρεις βραδιές ήταν τηλεοπτικό προϊόν παγκόσμιας κλάσης με μία δραματική κλιμάκωση το βράδυ του τελικού.

Καταλαβαίνουμε το πάθος και τα συναισθήματα που εμπλέκονται μέσω του διαγωνισμού. Εξαιτίας αυτών, αντιληφθήκαμε το αίτημά σας και εκτιμήσαμε πως ήταν μια ευκαιρία να απαντήσουμε.

Ο νικητής του φετινού διαγωνισμού ανακηρύχτηκε από επαγγελματίες της μουσικής βιομηχανίας και από το τηλεοπτικό κοινό και κάθε μία από τις δύο συνιστώσες ήταν υπεύθυνη για το 50% του συνολικού αποτελέσματος. Η Jamala από την Ουκρανία ήταν η νικήτρια, με μία πολύ μεγάλη στήριξη και από τις δύο ομάδες που ανέδειξαν το αποτέλεσμα. Το κατάφερε μάλιστα με μία ξεχωριστή εμφάνιση ενός βαθιά συναισθηματικού τραγουδιού, που διηγούνταν μια προσωπική ιστορία.

 Η Αυστραλέζα Dami Im κέρδισε την ψηφοφορία της επιτροπής και ο Ρώσος Sergey Lazarev την τηλεψηφοφορία. Και οι δύο αξίζουν αναγνώριση για τις υπέροχες εμφανίσεις τους, τα πολύ καλά τραγούδια τους και την αντιμετώπιση του αποτελέσματος με επαγγελματισμό. Μπορεί να μην κέρδισαν τον διαγωνισμό αλλά δέχτηκαν το αποτέλεσμα με τη χαρά του νικητή. Τους σεβόμαστε και τους ευγνωμονούμε για αυτό.

Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision είναι μια ανταγωνιστική πλατφόρμα. Μπορεί να αναδείξει μόνο ένα νικητή. Καταλαβαίνουμε πως δεν μπορούν να συμφωνούν όλοι με το αποτέλεσμα, αλλά σ’έναν διαγωνισμό όπου τα αποτελέσματα προκύπτουν από υποκειμενικές και συχνά πολύ προσωπικές γνώμες, πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που δεν συμφωνούν. Ξέχωρα από αυτο, το αποτέλεσμα θεωρείται έγκυρο και είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς που ανακοινώθηκαν πριν τον διαγωνισμό σε κάθε κανάλι που συμμετείχε, κάθε καλλιτέχνη και κάθε fan του διαγωνισμού.

Η Ουκρανία είναι και θα παραμείνει η νικήτρια του διαγωνισμού της Eurovision του 2016. Είτε συμφωνείτε, είτε διαφωνείτε, καλούμε όσους υπέγραψαν το αίτημα να δεχτούν το αποτέλεσμα που είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς και να συνεχίσουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο για την περαιτέρω ενδυνάμωση και βελτίωση του διαγωνισμού.”

Αντώνης Καρατζίκος

84 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ε,φυσικα τι αλλο θα ελεγαν…τελος παντον να δω τι θα γινει τυ χρονου ;; (αν γινει ο διαγωνισμος)

  2. Καλά τους τα είπε η EBU έλεος.. Σιγά μην αλλάξουν και νικητή χωρίς κανένα λόγο. Αυτό το σύστημα εφαρμόσθηκε για την φετινή Eurovision, κέρδισε η Ουκρανία ΤΕΛΟΣ

  3. Ναι μόνο που μπλέκονται κ πολιτικά θέματα..γτ να υπάρχουν επιτροπές;;ο κόσμος δεν έχει κριτήριο;;αν με το televoting υπήρχαν συμμαχίες, τώρα με τις επιτροπές είναι χειρότερα..ανεβάζουν κ κατεβάζουν χώρες με τις οποίες είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν πολιτικά..κ πέρυσι κ φέτος άλλος ήταν ο νικητής..αλλά φυσικά όλα γίνονται για συμφέροντα (βλ.Αυστραλία) κ με συμπάθειες κ αντιπάθειες..πραγματικά αναπολώ την παλιά καλή Eurovision..όταν όλα ήταν πιο αθώα

  4. Επαγγελματίες της μουσικής βιομηχανίας..χαχαχα ωραιο το ανέκδοτο
    να δω πως θα γινει Διαγωνισμός του χρόνου…

  5. Ξεχνά ένα πράγμα η ebu και αυτό είναι ότι εξόφθαλμα οι επιτροπές ψήφισαν με πολιτικά και όχι καλλιτεχνικά κριτήρια. Οπότε έχει τρωθεί βάναυσα η αξιοπιστία του θεσμού. Ήταν εξαιρετικό το τραγούδι της Ουκρανίας αλλά είναι επίσης εξόχως πολιτικό τραγούδι και δεν είχε καμία θέση στον διαγωνισμό.

  6. Σαν τα μούτρα του Jon ola sand έχουν κάνει τον διαγωνισμό..
    Τόσο μεγάλο κύμα δυσαρέσκειας δεν έχει ξανά υπάρξει κάτι λέει αυτό νομίζω…
    Επειγόντως αλλαγές στο σύστημα ψηφοφορίας αλλιώς δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα !!
    Εννοείται ότι υπεγραψα και γω,ισχύς εν τη ενώσει !!!

  7. Πότε θ’ ακούσει η EBU κανα ”ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ” από τις χώρες, να ησυχάσουμε κι εμείς κι αυτή???

  8. νομίζω οτι η ebu επιβάλλεται να μειώσει την ισχυ των επιτροπών…. (πολυ επαγγελματίες της μουσικης βιομηχανίας οταν οι μισοι ειναι παλαιότεροι εκπρόσωποι χωρων με ευτελεις συμμετοχές….) ναι χειρίζονται κι αυτες αλλα οχι στο τελικο ισως στους ημιτελικούς ωστε να βοηθούν τα καλα κομμάτια να προκριθούν (πχ δε μπορω να φανταστώ να εμενε η Τσεχία εκτος και να περνούσε η Βοσνία μεσω “παθητικών”ψήφων λογω televoting)στο τελικο ομως πρεπει να λοιπουν αφου είναι ακρως τηλεοπτικό προϊόν η εστω να χουν ποσοστό 20-30%
    η Ουκρανία άξιζε τη νικη αφου οι στιχοι δεν αναφέρονταν άμεσα στο ξεριζωμό των τατάρων (θα μπορουσε να ναι στιχοι που αναφέρονταν σε καθε αδικία/πόλεμο/απέλαση/γενοκτονία κλπ ανα το κοσμο)επισης δε τεθηκε θεμα απο την ebu για αλλαγη του τιτλου(όντως προκλητικός) αρα δεν υπαρχει θεμα αμφισβήτησης της νικης αφού μαλιστα το αποφάσισε η πλειονότητα (επιτροπων κι κοινού). εξάλλου αυτοι που δε σέβονται το αποτέλεσμα δε φαινεται να σέβονται μια εκ των αρχών της δημοκρατίας(απο την ελεύθερη γνωμη υπερισχύει αυτη των περισσοτέρων) πάντως Συμφωνώ οτι ηebu κανει οτι θελει αλλάζοντας συνεχώς τη ψηφοφορία τα διαδικαστικά μέχρι και στις χωρες εκτός Ευρώπης επέτρεψε να συμμετέχουν βλ.Αυστραλία η και ΗΠΑ στο προσεχές μελλον..

  9. Η ανακοίνωση της EBU είναι ούτε λίγο ούτε πολύ γελοία, αλλά ειλικρινά δεν περίμενα κάτι καλύτερο. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι η υποκρισία του θέματος, η έλλειψη αντικειμενικότητας, η αμεροληψία, ότι οι κανονισμοί δεν ισχύουν πάντα & για όλους & η βάναυση προσβολή της νοημοσύνης μας. Προφανώς αυτό το “Άει στο διάολο” (που ανέφερε ο Αλέξανδρος Ι. Ρούσσος) είναι καιρός να το ακούσει η EBU μια & καλή γιατί το κακό έχει παραγίνει. Για μένα ο Jon Ola Sand & το υπάρχων συμβούλιο είναι από τις μεγαλύτερες μαφίες που πέρασαν από το διαγωνισμό.
    Θα παραθέσω τα σχόλια δύο παιδιών στη συγκεκριμένη ανακοίνωση της EBU, που με καλύπτουν πλήρως.
    Του James Derriman:
    “The EBU doesn’t want to admit the song had a political aim so they changed it to a “personal story”. Personal or not, the song provoked a negative reactions from around Europe. Not just Russia. I can only see hypocrisy in this post. I refuse to embrace something that should have been stopped months ago. The contest needs strict reform if the EBU wants to avoid this fiasco happening again. You want to get us all together under one roof, you make sure the contest is clean of partiality”.
    Και του Carlos Martínez Rey:
    “A song with clear political undertones should have never been accepted. If some countries are allowed to bypass the rules, why are the rules established in the first place? The EBU made Spain change the lyrics for “Baila el chiki-chiki”, banned “We Don’t Wanna Put In” and Armenia changed the title for “Face the Shadow” ahead of possible sanctions. Why has “1944” been accepted, when the singer herself has said that it is also related to the Crimean conflict and the current situation in Ukraine? I don’t understand, and it is a shame that the EBU and the organizers have established a double standard regarding the application of rules”.

  10. Σιγά ρε παιδιά! Πολύ νομίζω το τραβάμε το θέμα με τη eurovision. Δηλαδή τι τραγούδι πρέπει να νικάει στο διαγωνισμό; Ηλιθιο-ποπ κομμάτια που ξεχνιούνται από το τέλος της eurovision;

    Επιτέλους κέρδισε ένα σοβαρό τραγούδι! Επιτέλους!

    • Ενώ αυτό το “τραγούδι” το θυμόμαστε και το σιγοτραγουδάμε! Υπέροχο δεν είναι (κατ’ εμέ) σε καμία περίπτωση, υπέροχη φωνή έχει η τραγουδίστρια. Η 2η ή 3η θέση θα ήταν πιο δίκαιη!…

      • Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την άμεση απάντησή σου και την ανταπόκρισή σου.Είχα βρει νωρίτερα το αίτημα και αναθεώρησα.Δεν υπάρχει λόγος να υπογράψω.Δε θα αλλάξει κάτι.Ας δεχτούμε τη νίκη της Ουκρανίας.Δε θεωρώ ότι είναι το χειρότερο νικητήριο τραγούδι(ειπώθηκε από πολλούς).Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο τόσος ντόρος.Πολλά αρνητικά σχόλια και dislike(πρώτη φορά που νικητήριο τραγούδι έχει περισσότερα dislike απ’ ότι like).Η Jamala ήταν συγκλονιστική και σου μετέφερε τα συναισθήματά της μέσα από το τραγούδι και η φωνή της είναι ίσως η καλύτερη των τελευταίων χρόνων.Εκτιμήθηκε ένα τραγούδι με λιτή παρουσία και αυτό σημαίνει πολλά.

  11. Η αντικειμένικότητα της EBU και κάποιων δεν έχει όρια..
    Αρχικά μην ανησυχείτε πως αν δεν υποστηρίξετε την EBU δεν θα βρείτε εισιτήριο για τον επόμενο διαγωνισμό… θα πάτε όπου και αν γίνει. επίσης μη φοβάστε αν τα ψαλλεται στην EBU πάλι θα κάνει eurovision του χρόνου για να πάτε.. μην ανησυχείτε… θα πατε εσείς….
    Απο την άλλη να συγχαρω την EBU που παραδέχεται την υποκειμενικότητα της η οποία φυσικά μπορεί να αναλυθεί απο τον καθένα διαφορετικα. Φυσικά αδιαφορεί οτι η ξεφτίλα είναι που το τελευταίο τραγούδι των επιτροπων έρχεται 4 στο televoting και οτι το αποτέλεσμα των επιτροπων ήταν να μην κερδίσει η Ρωσία με κανένα τρόπο. Επίσης ας μου εξηγήσει κάποιος αν αυτό το τραγούδι είχε σταλεί από εμάς ή την Κύπρο τι θέση θα είχε πάρει στις επιτροπες και στο κοινό. Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί και να μην ονειροβατούμε.
    Το ουκρανικό τραγούδι ήταν άκρως πολιτικό και εξ αρχής έπρεπε να έχει αποσυρθεί… Το πρώτο πολιτικό τραγούδι στην eurovision ηταν της Ελλάδας το 1976 με τον τουρκό εκτελεστή να σημαδευει την ΚΩΧ η οποία υπέγραψε δήλωση περί αυτού και από τοτε μπήκε ο όρος απαγόρευσης τέτοιων τραγουδιών. Επίσης λόγω οτι η τουρκική τηλεόραση διέκοψε την προβολή του τραγουδιού της ΚΩΧ τιμωρήθηκε με αποκλεισμό.
    Αυτα και μην ανησυχείτε θα γίνει eurovision και του χρόνου και θα πάτε…. δεν θα σταματήσει η EBU από τις 360 χιλιάδες υπογραφές που της ζήτησαν εξηγησεις.
    ΘΑ ΠΑΤΕ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ UROVISION ΘΑ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ Η ΖΩΗ… ΜΗΝ ΑΓΧΩΝΕΣΤΑΙ … ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΠΑΝΤΩΣ Η ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΤΑΤΑΡΟΥΣ Ν ΒΡΟΥΝ ΑΤΟΥΣ ΤΟΥΣ 360 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΛΙΘΟΒΟΛΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ EBU….

    • Επειδή αναφέρεσαι στην Πολωνία, στη ψηφοφορία της κρητικής επιτροπής κατέλαβε την 25η θέση ενώ στη ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού την 3η.

  12. Βρήκα και διάβασα το αίτημα (petition). Δεν ξέρω αν επιτρέπεται να δώσω το link, αλλά μου κάνει εντύπωση γιατί δεν υπήρχε μάζι με τη δημοσίευση αυτού του άρθρου. Δεν πρόκειται απλά για την ανάκληση του φετινού αποτελέσματος, αλλά υπάρχουν & βαρύτατες κατηγορίες (& προφανώς και αποδείξεις).
    “We call on the EBU to follow the general rules of the ESC and respond to what the representative of the Ukrainian song Jamala abuse, section 1.2.2 (h), and this should lead to disqualification. We understand that initially the song Jamala EMU was seen as a personal story and allowed the entry in the ESC. However, the representative of Ukraine recognizes that Jamala song has political overtones (https://www.youtube.com/watch?v=BCMbQ4BBPqw), and refers to the events in the Crimea in 2014. It also publicly confirmed the President of Ukraine Petro Poroshenko (https://www.youtube.com/watch?v=svkmfbMiql0) was the original name of the song “Our Crimea”. In addition, NATO contributes Jamal in social media and with NATO to make a video. Given these facts, we are putting EBU petition for disqualification Jamala songs in accordance with section 1.2.2 (h) the rules of the ESC and the revision of the voting results of the jury. In addition, there is information that violates the rule Jamala song of Eurovision in the fact that she had already performed in May 2015 (https://youtu.be/6xivfN-MCjQ). We also ask you to understand that in 2017 the competition should be held in a country where a civil war and it is a danger to life and health of all participants and guests of the contest. This largely reduces the proceeds of the competition.
    The so-called “professional jury”, which consists of five members, can not decide on 50% of the votes of the country by any means. ESC amateur singing competition and therefore can not be judged as such.”
    Και καταλήγει:
    “Thus, we ask the European Broadcasting Union:
    1. disqualify the Ukrainian party to the violation of the rules of competition.
    2. Review the results of the vote of the jury and select another winner (Australia, Russia or another country)
    3. Change the voting system since 2017 and return to the people the right to make the main selection of the best songs.
    Otherwise Eurovision 2017 can get a boycott by hundreds of thousands of viewers across Europe”.

  13. Νομίζω ότι το televoting μόνο του δεν είναι λύση.Αρνούμαι να πιστέψω ότι το πολωνικό ήταν το τρίτο καλύτερο τραγούδι, όπως φυσικά ότι και το ρώσικο ήταν το καλύτερο όλων(στο televoting δεν παίζουν οι συμμαχίες;).Αφήνοντας έξω τα πολιτικά ,το τραγούδι της Ουκρανίας εξακολουθώ να πιστεύω ότι άξιζε τη νίκη(ως τραγούδι).Ότι το άφησε η EBU να περάσει με αυτούς τους στίχους, είναι όντως περίεργο (βέβαια διάβασα και το απίθανο ότι αν είχε αποσυρθεί το ουκρανικό ,έπρεπε να αποσυρθεί και το ελληνικό).Oτι γεννάται θέμα για του χρόνου είναι δεδομένο ,αλλά σίγουρα κάτι θα γίνει στο τέλος(αλίμονο).Το πολύ-πολύ να ξαναγίνει στη Σουηδία.Και επίσης,δεν άλλαξα τη γνώμη μου για τους ναζί,τους μπολσεβίκους ή τους Τάταρους απ΄το τραγούδι της Jamala,ok;

  14. Χειρότερη Νίκη και από αυτή των Αζέρων του 2011 η φετινή! Απλά ΑΙΣΧΟΣ το ξέπλυμα των Ναζί.

  15. Κάποιοι πρέπει να καταλάβουν επιτέλους πως είτε τους αρέσουν τα αποτελέσματα είτε όχι, αυτά είναι και πρέπει να τα δεχτούν. Η Ουκρανία είναι και θα παραμείνει ο νικητής της φετινής Eurovision και είμαι πολύ χαρούμενος γι’αυτό.

  16. Μάλιστα. Και τώρα διέρευσε ένα βίντεο στο youtube που δίχνει την jamala να τραγουδάει το 1944 ένα χρόνο πρίν σε συναυλία της. Αναρρωτιέμαι πόσο τυχαίες είναι οι συμπτώσεις αυτές. Προσπαθούν να ανατρέψουν την νίκη της Ουκρανίας με κάθε τρόπο.
    Το συγκεκριμένο βίντεο, το οποίο λίγα λεπτά αργότερα εξαφανίστηκε, είναι ο μόνος σοβαρός λόγος που ίσως επανεξεταστεί η νίκη της Jamala…σε αυτή τη περίπτωση δε, θα έχουμε νικήτρια την Αυστραλία (ξερνάω!) και έτσι θα πετύχει η EBU αυτό που πάντα ήθελε.

  17. Ακουσατε το ολοιδιο τραγουδι με αυτο που νικησε της Τζαμαλα που ηταν στα Ουκρανια το 2015
    ?ε λοιπον το κατεβασαν το βιντεο, ηταν ιδιο,απλα δεν νοιαζει την Ebu και το καλυψε:/

    • Ναι ισχύει. Το τραγούδι παρουσιάστηκε το Μάιο του 2015 σε μια συναυλία στο Κίεβο, τουτέστιν παραβιάζει ακόμα έναν κανονισμό. Η EBU αντέδρασε αμέσως & έβγαλε την κατάπτυστη ανακοίνωση:
      ” In the case of Jamala’s “1944” the EBU’s attention has been drawn, after the 2016 Eurovision Song Contest, to a public performance of an earlier version of the song in May 2015. The video of a small concert had only been viewed by a few hundred people before it was discovered in the past few days. The EBU, based on previous decisions in the Reference Group, therefore has concluded that the published video did not give Jamala’s song any unfair advantage in the 2016 Eurovision Song Contest and the song was eligible to compete”.
      Απλά το τερμάτισε. Μιλάμε για την απόλυτη ξεφτίλα.
      Νομίζω πως ο μόνος τρόπος για να αρχίσει να ιδρώνει το αυτί της EBU, να γίνουν δραστικές αλλαγές & να μη ξαναζήσουμε τα περσινά αλλά πιο πολύ τα φετινά καραγκιοζιλίκια, είναι να γίνει κάποια μαζική (πχ 7-8 ή παραπάνω) αποχώρηση χωρών από το διαγωνισμό.
      Αλήθεια, γιάτι όλα τα σωματεία φίλων της Eurovision (Ελλάδα & εξωτερικό) δεν έχουν μέχρι στιγμής πάρει ανοιχτή θέση πάνω στο θέμα; Το θεωρούν ασήμαντο γεγονος; Αυτός είναι ο διαγωνισμός που θέλουμε; Είμαστε οπαδοί & υποστηρικτές μόνο για το σόου & στα υπόλοιπα κάνουμε τους Κινέζους; Πραγματικά θλίβομαι.

      • O συγκεκριμένος χρονικός περιορισμός από την EBU έχει μπει προκειμένου ένα τραγούδι που παρουσιάστηκε στο κοινό πολύ νωρύτερα να μην έχει πλεονέκτημα αναγνωρισιμότητας σε σχέση με κάποιο άλλο που κυκλοφόρησε αργότερα. Το να έχει κυκλοφορήσει ένα τραγούδι πριν από τον Σεπτέμβριο του 2015 μόνο σε ένα video στο youtube το οποίο το είδαν 200 άνθρωποι όλοι και όλοι, προφανώς και δεν μπορεί να θέσει σοβαρό θέμα ακύρωσής του από νικητήριο.

      • Απλά μεταφράζεις την απάντηση της EBU. Τι θα πεί το βίντεο το είδαν μόνο μερικές εκατοντάδες (και όχι 200 άνθρωποι το πολύ όπως γράφεις εσύ θέλοντας να ευτελίσεις το θέμα) & αυτό δεν δίνει αβαντάζ στη Jamala για τη νίκη; Οι κανονισμοί είναι ρητοί. Κανένα είδος αναπαραγωγής του τραγουδιού δημόσια πριν την 1η Σεπτεμβρίου. Απο ‘κει & πέρα μπορούμε να καθόμαστε με τις ώρες & να εφευρίσκουμε δικαιολογίες.

    • Εσυ σε προηγούμενο σχόλιό σου δεν είπες οτι θες νικήτρια ή Ουκρανία ή Αρμενία;

  18. Μάλιστα! A) Η EBU αποκλείει τη Ρουμανία από το διαγωνισμό για χρέη που η ίδια η χώρα δεν πλήρωσε εδώ και 8 ολόκληρα χρόνια. Γιατί δεν την απέκλεισε πιο πριν; (1 λάθος)!!! Β) Η ίδια η EBU ,που ακόμα θεωρεί τη Eurovision ως θεσμό, δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τις συνέπειες μετάδοσης ενός τραγουδιού με πολιτικά μηνύματα (μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε πόλεμο => 2 λάθη) [Συμπέρασμα: Η Eurovision και η EBU δεν αποτελούν ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΘΕΣΜΟ που σέβεται ΟΛΕΣ τις χώρες!!!!!

    • Αν υπάρχουν χώρες που θα κάνουν πόλεμο για ένα τραγούδι, τότε το πρόβλημα των χωρών αυτών είναι πραγματκά βαθύτατο, και φυσικά δεν έχει σχέση με το τραγούδι. Μην γράφερε ότι σας κατεβαίνε στο κεφάλι πια.

  19. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΤΖΙΚΟ.ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΑΝ ΚΛΠ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΜΑΣ!EUROVISION ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝDOVISION!!ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ:
    ΣΤΟ ΕURO ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΑΝ Π.Χ ΜΕΤΑΣΧΕΙ Η ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΝΙΚΗΣΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΕΥΡΩΠΗΣ???ΑΝ ΣΤΟ ΜΙSS EUROPE ΜΕΤΑΣΧΕΙ Π.Χ Η ΜΙSS MEXICO ΚΑΙ ΝΙΚΗΣΕΙ ΘΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΙSS EUROPE??Η EBU ΕΧΕΙ ΛΟΓΩ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΡΕΖΙΛΕΨΕΙ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΠΠΥ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΤΑΤΟΣ!!ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ EUROVISION!! ΠΟΥ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΟΝΑΙ ΜΕΛΗ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΟΣΕΣ ΒΡΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ!!

  20. Το 1976 συμμετέχουμε με ένα πολιτικό τραγούδι ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την εισβολή των Τούρκων στη Κύπρο.
    Το 2017 θα θελα να μην συμμετέχουμε και να παροτρύνουμε κι άλλες χώρες να πράξουν το ίδιο.
    Η EBU μόνο αν χάσει χρήματα θα αλλάξει νοοτροπία… (έστω και προσωρινά) .
    Φέτος καταπατήθηκαν οι βασικότεροι κανονισμοί που έχει θεσπίσει.
    1) Βάπτισε ένα πολιτικό τραγούδι “ιστορικό”.
    2) Αγνόησε ότι το νικητήριο τραγούδι είχε παρουσιαστεί με άλλο τίτλο ένα χρόνο πριν…!!!!
    Δεν γνωρίζω τον λόγο ούτε θα μπω σε σενάρια συνωμοσίας για πιο λόγο ήθελε και θέλει να είναι αυτό το “καλύτερο” τραγούδι για φέτος. Ξέρω ότι πρέπει να υπάρχει εκκωφαντική διαμαρτυρία για τα ανισότητα που θέλει να επιβάλει. Αν δεν συμμετέχουν του χρόνου 1-2 χώρες πιθανόν να την ενοχλήσει, αλλά όλα θα γίνουν όπως “πρέπει”. Αν όμως λείπουν 15 χώρες; Πως θα γίνουν οι ημιτελικοί; Πως θα γίνουν 3 τηλεοπτικές προβολές; Θα χάσουν χρήμα αν αντι για 3 γίνει μόνο 1 (τελικός).
    Τα τελευταία 2 χρόνια οι επιτροπές που αποτελούνται από ανθρώπους της “μουσικής” βιομηχανίας είναι ξεκάθαρο ότι καθορίζουν τον νικητή. (και όχι μόνο)
    Πέρσι με τις διαμαρτυρίες άλλαξε το σύστημα της ψηφοφορίας. Φέτος νομίζω ότι πρέπει να γίνει κάτι πιο ηχηρό!!!
    Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΥΜΜΕΥΟΧΩΝ!

    • Ακριβώς! Η μοναδική λύση είναι η μαζική αποχώρηση χωρών από το διαγωνισμό.

    • Δεν άλλαξε κανένα σύστημα ψηφοφορίας από πέρσι σε φετος,το μόνο που άλλαξε είναι ο τρόπος παρουσίασης των αποτελεσμάτων !
      Κάτι που θα έπρεπε να γίνει!
      Ευελπιστώ σε κάτι τέτοιο και κυρίως σε μείωση του ποσοστού συμμετοχής των επιτροπών στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος!!
      Έλεος δηλαδή τις τελευταίες 2 χρονιες μιλάμε ανοιχτά για στημένο διαγωνισμό γι αυτό άλλωστε και οι τόσες αντιδράσεις!!
      Για να μην υπάρχει κατάπτωση του διαγωνισμού χρειαζονται ριζικες αλλαγες συμπεριλαμβανομενης και της αποχωρησης της αυστραλιας απο τον διαγωνισμο!

      • Πέρυσι παρουσιαζόταν μόνο μια βαθμολογία η οποία είχε προέλθει από συνένωση της βαθμολογίας επιτροπών και κοινού .Φέτος είχαμε δύο ξεχωριστές βαθμολογίες .Φυσικά και άλλαξε ο τρόπος ψηφοφορίας ,διότι με το περσινό σύστημα νικητής θα ήταν η Αυστραλία και η Ελλάδα πχ θα έδινε 12αρι στην Ρωσία και όχι στη Κύπρο

      • Και μετά θα (ξανά)γκρινιάζετε ότι η τουρκική και αρμένικη διασπορά και η “πρώην σοβιετική και γιουγκοσλαβική μαφία” καθορίζουν τα αποτελέσματα. Το ζήσαμε επί πολλά χρόνια το 100% televoting και θυμόμαστε πολύ καλά και τι γινόταν και τι αντιδράσεις υπήρχαν.

      • Οι επιτροπές ξαναμπήκαν για να καθορίζουν αποτελέσματα και να εξυπηρετούν συμφέροντα. Αυτό εγώ προσωπικά το θεωρώ σίγουρο. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλες οι επιτροπές λειτουργούν κατ’ αυτό τον τρόπο.
        Όμως είναι σίγουρο ότι η EBU είτε δεν θέλει είτε δεν μπορεί να τις ελέγχει.
        Και να μειώσει το ποσοστό των επιτροπών που λες, δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα!!!! Αν για παράδειγμα φέτος βγάλανε την Ρωσία 5η, με 21 χώρες να τις δίνουν 0 βαθμούς και το κοινό την έβγαλε 1η, του χρόνου αν η χώρα που έχει την τάση για να βγει στη 1η θέση στο κοινό και οι επιτροπές την βγάλουν 10η, τότε και πάλι δεν θα βγει πρώτη κι ας έχει μικρότερο ποσοστό η επιτροπή.
        Είναι ξεκάθαρο ότι δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα. Αρκεί να η EBU να τηρεί τους κανονισμούς και όχι να επιλέγει πότε και αν θα τους τηρήσει.
        Ένα ακόμα κραυγαλέο παράδειγμα για φέτος είναι κι αυτό:
        Στην Σουηδία, σύμφωνα με δημοσίευμα της μεγαλύτερης Σκανδιναβικής εφημερίδας Aftobladet, η κριτής Lisa Ajax είχε επαγγελματική σχέση με τους δημιουργούς της συμμετοχής του Αζερμπαϊτζάν κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς. Η συγκεκριμένη κριτής έδωσε την πρώτη θέση στο Αζερμπαϊτζάν τόσο στον ημιτελικό όσο και στον τελικό.
        Τι να λέμε λοιπόν για ποσοστά και αλλαγές αν καταπατούνται οι βασικοί κανόνες του διαγωνισμού;
        Για την Αυστραλία συμφωνώ κι εγώ. Αν θέλουν ας αλλάξουν το καταστατικό και από του χρόνου να την λένε Worldvision… και να συμμετέχει και η Ακτή Ελεφαντοστού…

      • Oι επιτροπές μπήκαν για να μειώσουν τις ανταλλαγές ψήφων μεταξύ γειτόνων και φίλων των ανατολικών χωρών, κατόπιν απαίτησης των δυτικών που έβλεπαν πως παρόλο που πλήρωναν τα περισσότερα στην EBU ότι και αν έστελναν ήταν καταδικασμένο να βγαίνει τελευταίο.

    • Gogos Δύσκολο να βγάλουν ένα φαβορί στη δέκατη θέση όταν το televoting το βγάζει στη πρώτη θέση οι αποκλίσεις είναι σχετικά μικρές γι αυτό και θεωρώ δικαιότερο το μειωμένο ποσοστό της Επιτροπής στην τελική διαμόρφωση του αποτελέσματος.
      Τεσπα ο καθένας με την άποψη του κατά τα άλλα συμφωνουμε

      Giorgos8 δεν εννοώ βαθμολογικά κατ ουσίαν θα έβγαινε ο ίδιος νικητής και έχουν πολλοί την ίδια άποψη με μενα απ ότι διαβάζω γενικως.

  21. Απολύτως αντικειμενική άποψη στην αξιολόγηση της τέχνης και γενικά στην ανθρώπινη κρίση δεν μπορεί να υπάρχει.
    Θυμόμαστε πολύ καλά ότι και στις εποχές του 100% televoting οι ψηφοφορίες πάμπολλων χωρών ήταν καταφανώς πολιτικές ή συναισθηματικές.
    Προφανώς και στις επιτροπές μπαίνουν επίσης αυτές οι παράμετροι, αλλά εκεί μπορεί ομοίως να βαρύνει και η επαγγελματική κρίση και να αμβλύνει κάπως την υποκειμενικότητα. Για παράδειγμα, φέτος η νορβηγική επιτροπή δεν έδωσε ούτε ένα βαθμό στο τραγούδι της Σουηδίας, παρόλο που αυτό πήρε την πολύ καλή 5η θέση. Υπήρχε ποτέ περιπτωση να γίνει αυτό με το νορβηγικό televoting; Όχι φυσικά.
    Διαπιστώνω με τα χρόνια ότι τα αποτελέσματα των επιτροπών είναι πιο πλουραλιστικά και πιο απρόβλεπτα από το televoting. Η οπτική των ειδικών επομένων χρειάζεται. Προφανώς όμως πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις (αύξηση των αριθμού τον μέλλον, πιο αυστηρή επιλογή τους, έλεγχος της σοβαρότητας της ψήφους τους).

    • 1. Όντως το γούστο στη μούσική & στην τέχνη γενικότερα είναι υποκειμενική υπόθεση.
      2. Ο κόσμος κρίνει βάση του γούστου του & των συμπαθειών του.
      3. Το μέλος την επιτροπής σαν ειδικός & σαν επαγγελματίας, πέρα του προσωπικού του γούστου, πρέπει πάνω απ όλα βάση των κανονισμών να κρίνει με γνώμονα συγκεκριμένες παραμέτρους (σύνθεση, στίχο, φωνή, ερμηνεία)
      4. Για να κερδίσει κάποιος στο televoting πρέπει να ψηφιστεί απ όλους.
      5. Μπορεί να υπάρχουν κάποια ισχυρά μπλοκ (χώρες πρώην ΕΣΣΔ, σκανδιναβικό, γιουγκοσλαβικό) αλλά αυτά από μόνα τους δεν είναι εγγύηση ότι θα κερδίσεις ή θα μπεις στη 10αδα αν δεν έχεις καλό τραγούδι.
      6. Οι επιτροπές επέστρεψαν το 2009 με το προσχημα να μειώσουν το neighbour & diaspora voting, κάτι που ποτέ δεν έγινε. Ίσα ίσα οι βαθμοί δίνονταν πιο απροκάλυπτα από ποτέ. Άρα η χρήση τους όχι μόνο είναι περιττή αλλά & επιζήμια.
      7. Το 2013 άλλαξε ο τρόπος βαθμολογίας των επιτροπών. Συγκεκριμένα καταττάσουν τα τραγούδια από τη θέση 1 (ως το καλύτερο) ως τη θέση 26 (ως χειρότερο). Η μέθοδος αυτή είναι από μόνη της προβληματική & αναξιόπιστη.
      8. Με τον ισχύων τρόπο βαθμολογίας των επιτροπών δεν υπάρχει το σύστημα 50%-50% εφόσον αυτός είναι ικανός να ακυρώσει το αποτέλεσμα του televoting. Η κατάταξη μέτα το 13-14 μπαίνει εντελώς στην τύχη & δεν έχει καμία βαθμολογική αξία. Απεναντίας αναδεικνύει την έλλειψη αντικειμενικότητας στη κρίση (κοινώς ενθαρρύνει την πολιτική ψήφο).
      9. Είναι ποτε δυνατόν κάποιος που ασχολείται επαγγελματικά με τη μουσική να καταττάξει (ασχέτως του προσωπικού του γούστου) συμμετοχές όπως της Ιταλίας πέρσυ & της Ρωσίας φέτος ώς το πρωτελευταίο χειρότερο ή το χειρότερο απο τα υπόλοιπα τραγούδια του τελικού; Και ω του θαύματος να έχουν την ίδια αντίληψη & άλλοι 2-3 συναδελφοί του (δηλ. μέλη της ίδιας επιτροπής).
      10. Δεν μπορεί ή κρίση μιας επιτροπής 5 μελών να έχει την ίδια βαρύτητα με τις εκατοντάδες χιλιάδες ψήφους του κοινού.
      11. Φετος υπάρχει & ηθικός προβληματισμός. Ανακυρηξαμε νικητή κάποιον που δεν κέρδισε ούτε στις ψήφους του κοινού αλλά ούτε των επιτροπών.
      12. Κανένας άλλον νικητής όπως ο φετινός δεν ήταν τόσο αμφιλεγόμενος. Το ίδιο το τραγούδι φέρεται να παραβιάζει το καταστατικό του διαγωνισμού σε δύο σημεία, συν ότι καθημερινά βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας παραβάσεις των κανονισμών από αρκετές χώρες.

      • 1. Αν δεις τα αποτελέσματα των επιτροπών από το 2009 μέχρι σήμερα θα δεις ότι σαφώς η ψήφος τους είναι πολύ λιγότερο πολιτική από του televoting. Αντίθετα, ο κόσμος συνεχίζει να ψηφίζει μανιωδώς με κριτήρια γειτονίας, φιλίας και συμπάθειας. Καθόλου λοιπόν περιττή δεν αποδείχτηκε η χρήση τους.
        2. Και για να κερδίσει κάποιος στις επιτροπές πρέπει να ψηφίστει από όλους. Εκεί γιατί δε αναγνωρίζεις ομοίως αυτό το ελαφρυντικό της μαζικότητας της ψήφου;
        3. Δεν τεκμηριώνεις σε τίποτα ότι το σύστημα 50-50 ή η κατάταξη όλων των τραγουδιών είναι αναποτελεσματικά. Απλά λες ότι εσένα δεν σου αρέσουν. Από που προκύπτει ότι οι επιτροπές βάζουν τα τραγούδια κάτω από την 13η θέση στην τύχη;.
        4. Το ότι ένα τραγούδι κερδίζει στην ψήφο του κόσμου δεν σημαίνει ότι είναι καλό με καλλιτεχνικά κριτήρια. Πολλοί λέγαμε ότι φέτος το μετριότατο τραγούδι της Ρωσίας θα έχει πρόβλημα στις επιτροπές.
        5. Κανένας ηθικός προβληματισμός δεν υπάρχει όταν υπάρχουν σαφείς κανόνες. Κερδίζει το τραγούδι που πετυχαίνει την καλύτερη κατάταξη στον μέσο όρο επιτρπής-κοινού. Το ότι ο νικητής πρέπει σώνει και καλά να είναι και νικητής του televoting είναι μια δική σου ηθική ερμηνεία.
        6. Για να σου αντιστρέψω το “επιχείρημα”, είναι δυνατόν η μπαναλαρία του ψευδού Πολωνού να βγαίνει 3η στο televoting;
        7. Το αν έχουν καταπατηθεί άλλες διατάξεις του κανονισμού για τον νικητή είναι ένα άλλο θέμα (υπάρχουν και αντίθετες απόψεις) και δεν έχει να κάνει με την νίκη του. Δηλαδή αν η Ουκρανία είχε κερδίσει και στο televoting, ξαφνικά δεν θα υπήρχαν τα θέματα που αναφέρεις;

      • 1. Ή μου κάνεις πλάκα ή βλέπεις άλλο διαγωνισμό. Οι βαθμοί τα τελευταία χρόνια δίνονται πιο απροκάλυπτα από ποτέ. Το παραδέχονται οι πάντες & επίσης οι αριθμοί το αποδεικνύουν.
        2. Μου ζητας να δεχτώ τη βαθμολογία μιας επιτροπής ως έγκυρη τη στιγμή που 4 από τα 5 μέλη της καταττάσουν τραγούδια και ερμηνείες, οπως πχ αυτό της Ιταλίας το 2015, στην 26η θέση (ως το χειρότερο του τελικού). Και υποτίθεται μιλάμε για επαγγελματίες μουσικούς. Που τελικά αυτοί οι επαγγελματίες μουσικοί είναι σταρλέτες που συμμετείχαν σε καποιον εθνικό τελικό. Μαλιστα!
        3. Διάβαζε πιο προσεκτικά τι γράφει ο άλλος & μη βγάζεις δικά σου συμπεράσματα.
        4. Σου δίνουν 10 τραγούδια & σου λένε βαθμολόγησέ τα απο το 1-8, 10 & 12. Σου φαίνεται εύκολο; Αλλά ας το κάνουμε όπως ένα μέλος μιας επιτροπής. Βγαζεις την καλή σου την δεκάδα και κάνεις μια κατάταξη. Στην 1η θέση βάζεις το καλύτερο, για σένα, τραγούδι. Στh θέση Νο 2 το αμέσως λιγότερο αγαπημένο & πάει λέγοντας. Είσαι εσύ σε θέση να κρίνεις μ’ αυτόν τον τρόπο & τα 26 τραγούδια; Κάποια στιγμή τελειώνουν & τα αγαπημένα & τα συμπαθητικά & τα έτσι&έτσι κομμάτια & σου μένουν αυτά που δε σου αρέσουν. Αρα είσαι κάπου στο 14-15. Τι αξία έχει ένα τραγούδι που το κατέτταξες 17ο με ένα που πηρε τη θέση 22; Απολύτως καμία. Άρα ούτε λίγο ούτε πολύ από ένα σημείο & μετά η κατάταξη γίνεται περισσότερο στην τύχη. Όταν όμως βλέπεις κάποιον να έχει βάλει τη Ρωσία 26η & μάλιστα 4 μέλη της Λιθουανικής επιτροπης, λες ” ε κάτσε, κάτι δεν πάει καλα”!
        5. Ναι, υπάρχει ηθικός προβληματισμός & τον έχουν εκφράσει πολλοί ότι υπάρχει ένα 1ο βραβείο που δεν έχει κερδίσει ούτε στο κοινό ούτε στις επιτροπές, αλλά βγήκε από καραμπόλα. Γιατί σου είναι τόσο δύσκολο να το δεχτείς;
        6. Ο Πολωνός ήταν άψογος. Το τραγούδι είχε μεγάλη απήχηση και πριν το διαγωνισμό. Και απ ότι βλέπω, τα πάει πολύ καλά στα charts, οπως η ρωσική συμμετοχή, η βουλγαρική, η γαλλική και η αυστριακή.
        7. Το παραδέχτηκε η ίδια η Jamala σε μια συνέντευξη μετά το διαγωνισμό οτι πρόκειται για ένα πολιτικό τραγούδι ενάντια στη Ρωσία, το οποίο είχε στην αρχή τίτλο “Η Κριμαία μου” & το παρουσίασε σε μια συναυλία το Μάιο του 2015.

  22. https://www.youtube.com/watch?v=PMhLyEZ1_YE
    ΤΣΕΚΑΡΕΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ..ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΝΙΚΗ ΣΕ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ
    ΑΠΟ ΤΟ 3,03 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΠΕΡΣΥ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΡΩΣΙΑΣ !
    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η EBU ΟΕΟ ???

    • Το να συνθέσεις ένα τραγούδι δεν αποτελεί παραβίαση των κανονισμών εκτός και αν το τραγούδι έχει διαρρεύσει πριν την 1η Σεπτεμβρίου που στην προκείμενη περίπτωση, συνέβη.

    • Και βγήκε πάλι νέα ανακοίνωση να μας βγάλει χαζούς για μία ακόμη φορά. Τι & αν το παραδέχεται η ίδια η δημιουργός & ερμηνεύτρεια ότι το ‘γραψε πέρσυ & είναι ένα πολιτικό τραγούδι ενάντια στη Ρωσία. Ασήμαντες λεπτομέρειες!
      Εν το μεταξύ έχω μείνει άφωνος με την ταχύτητα & το ζήλο που αντιδράει η EBU.

  23. Σιγά ρε Άκη ζούμε ιστορικές στιγμες απλά μια άλλη Eurovision τελειωσε κ άντε κ του χρόνου.ακου εκεί ζούμε ιστορικές στιγμές λες κ ζουμε την επανάσταση του 1821 κανετε κ γενικότερα όλοι εδώ μέσα σταματήστε να τρελενεστε επιτέλους ,έχουμε κ σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθούμε!!οκ νίκησε η Ουκρανία τελειωσε πάμε για αλλα τωρα.παντως καλύτερα η Ουκρανία παρα η Αυστραλία κ η Ρωσία.σε λίγους μήνες η εβδομάδες καλύτερα ούτε θα θυμάται κανεις ποιος νίκησε κ με ποιο τραγούδι κ από το Δεκέμβριο θα αρχίσουν να ασχολούνται με τα νέα τραγούδια των χωρών για τον επόμενο διαγωνισμό κ όλα καλά.κ επιτέλους η Αυστραλία καλα θα κάνει να πάει σπιτάκι της κ χαίρομαι που δν κέρδισε ενώ όσο αναφορά τη Ρωσία οκ ωραία τραγούδια στέλνει αλλα δν γίνεται επειδή έχει χρημα κ θεωρεί τον εαυτό της υπερδύναμη να νικαει κάθε χρόνο.υπαρχουν κ χώρες με ωραιότερα τραγούδια δν είναι μόνο η Ρωσία!!κ αντικειμενικά η Ουκρανία είχε κλασεις ανώτερο τραγούδι φέτος κ από Ρωσία κ από Αυστραλία!!όσο για την ψηφοφορία ειμαι περισσότερο υπέρ του αποκλειστικού televoting στη Eurovision.ενώ όσο αναφορά τη Ελλάδα μας ειμαι κατά της απευθείας ανάθεσης ακόμη κ αν ο καλλιτέχνης είναι το πρώτο όνομα του κόσμου κ υπέρ των πολλών συμμετοχών κ φυσικά να επιλεγεί ο κόσμος εκπροσωπο κ τραγούδι.

  24. Πολλά πρέπει ν αλλάξουν. Επρεπε να έχουμε αντιδράσει νωρίτερα. Τι διεύρυνση είναι αυτή της Ευρώπης;; Ποιά είναι επι τέλους τα σύνορά της; Ουδείς γνωρίζει γεωγραφία; Και ΟΚ η Τουρκία, εχει και Ευρωπαϊκό τμήμα. Εκείνo τo Ισραήλ; Οτι να ναι γίνεται και δεν μιλάει κανείς. Οταν ξεκίνησε ο διαγωνισμός ήτανε 3 κι ο κουνουπας και τώρα θα καταντήσει να τελειώνει ο τελικός απο 2 παρα τέταρτο που τελείωσε φέτος (έλεος πρώτη φορά τέτοια χάλια με την αλλαγή του συστήματος αναμετάδοσης των αποτελεσμάνων!), αλλά στις 5 το πρωϊ αμα μπούν άλλες 50 χώρες μέσα, άσχετες με Ευρώπη.

    • Υπενθυμίζω ότι μελη της eurovision είναι και ολες οι χωρες που βρέχονται από τη Μεσογειο.ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΟ.ΚΑΠΟΤΕ ΕΙΧΕ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΟΚΟ.ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕ ΩΡΑΙΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ.ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ 12 ΣΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ.
      ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΡΙΣΕΩΣ,ΑΝ ΤΟ ΑΝΟΣΤΟ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΝΟ ΑΣΜΑ ΝΙΚΟΥΣΕ,ΘΑ ΕΤΡΕΧΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΣΥΔΝΕΥ ΜΕ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΝΗ?ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΩΡΑΣ ΜΕΓΑΛΗ ΚΛΠ
      ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΓΙΑΤΙ ΗΔΗ ΤΟ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΠΛΕΟΝ??ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΡΙΞΟΥΝ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΤΗΝ EBU AΠO TΩΡΑ?

      • Οχι Rudi μου. Ειπώθηκε ότι αν νικούσε η Αυστραλία ο διαγωνισμός θα γινόταν κάπου στην Ευρώπη, είχε ακουστεί η Γερμανία. Περί των άλλων που λες, ναι φυσικά το ξέρω ότι το Ισραήλ βρέχεται απο τη μεσόγειο, αλλά γενικώς θα έπρεπε κατ εμέ, να είναι αυστηρά γεωγραφικά τα κριτήρια. Ευρώπη είναι Ευρώπη. Δε λέω να αποκλειστεί πχ η Τουρκία επειδή δεν είναι στην Ευρωπαϊκή ένωση και στο ευρώ, αλλά να, χώρες που δεν ανήκουν ούτε γεωραφικά;

  25. Πριν νικήσει το τραγουδι αυτο δεν ακούστηκε ουτε ενα παράπονο για τους στίχους ή το νοημα του. Μολις νίκησε και άφησε πισω τη φτηνιάρικη ντεμοντέ αγαπητή ρωσια σας, αρχίζατε να κλαψουρίζετε. Παντα ετσι ξέρατε να κανετε! Καθε χρονο ο νικητής δεν αξιζε και ποσο μαλλον φετος που ειχατε υποτιθεται βάσιμα τεκμήρια για την αποψη σας.
    Ακομη να διευκρινήσω οτι το τραγουδι δεν εχει πολιτικό νοημα αλλα μιλαει για την ιστορια ενος οικογενειακού της προσώπου μια συγκεκριμένη περιοδο. Μου εμαθε και ο “αιλοιναρρας” περι ξεπλύματος των ναζί οταν δεν ξερει στοιχειώδη πραγματα και αναφορές για τη δικη του σύγχρονη ιστορια. Μάθετε να ενημερώνεστε και να μην βγάζετε ευκολα συμπεράσματα .
    Απλως αποδεχθείτε τη δίκαιη νίκη.
    (Δεν ψήφισα Ουκρανία αλλα Ουγγαρια πληροφοριακά)

    • Εγω πιστεύω οτι σαν τραγούδι και ερμηνεία η Ουκρανία άξιζε και με το παραπάνω την νίκη. Χάρηκα που δεν νίκησε η Ρωσία.. Επίσης η jamala έλεγε τόσο καιρό οτι το τραγούδι αναφέρεται στην οικογένεια της κτλπ…στο βίντεο που ανάρτησε ο Τεό πιο πάνω η jamala παραδέχεται οτι δεν ήταν αυτός ο σκοπός του τραγουδιού αλλά οτι στην ουσία το έγραψε απο αντίδραση για τα γεγονότα της Κριμαίας. Απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου! Πούλησε την δήθεν ιστορία της γιαγιάς της για να συγκινίσει ενω στην πραγματικότητα άλλο μύνημα ήθελε να περάσει. Τι να πω, εγω θα ντρεπόμουν στη θέσης της να βάζω στο στόμα μου την ιστορία της γιαγιάς μου για να κρύψω το πραγματικό μύνημα του τραγουδιού. Ντροπή και αίσχος στη jamala. Απο μουσικής άποψης τουλάχιστον αξίζει την νίκη, απο δω και στο εξής θα ακούω μόνο το καραόκε χωρίς τα λόγια.

  26. “Δίκαιη νίκη” αποκαλείς την τεκμηριωμένη και αποδεδειγμένη καταπάτηση των κανονισμών, με τους οποίους πρέπει να διαγωνίζονται ΟΛΕΣ οι χώρες;
    Ή κάνεις πλακίτσα ή φοράς παρωπίδες!
    Αν δεν κάνεις πλάκα ασχολήσου ΛΙΓΟ πριν γράψεις ότι σου κατέβει… Εκτίθεσαι χωρίς λόγο.
    Προφανώς ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει την άποψή του, αλλά να βασίζεται και κάπου ε;
    Όσο για τους χαρακτηρισμούς, τύπου: «αιλοιναρρας», μάλλον σου ανήκει δικαιωματικά!!!

  27. Πανάξια νίκη!Ο καλύτερος νικητής των τελευταίων πολλών χρόνων!Οι πονεμένοι ας παραδεχτούν ότι η EBU και οι κριτικές επιτροπές ΔΕΝ ευνόησαν την Ουκρανία που βγήκε δεύτερη με διαφορά 109 πόντων από την πρώτη Αυστραλία.Μια επιτροπή ειδικών στη μουσική θα έδινε πολύ μεγαλύτερη διαφορά υπέρ της Ουκρανίας σε σχέση με το μετριότατο τραγουδάκι της Ρωσίας.Μην ξεχνάμε ότι η Ρωσία κάθε χρόνο σχεδόν είναι τοπ-5 με το κοινό ότι και αν στείλουν.

    • Δε θεωρώ ότι ένα τραγούδι με πολιτικό μήνυμα θα σάρωνε σε επιτροπές. Πιο πολύ θα δίχαζε όπως και έγινε!

      • Οι κριτικές επιτροπές υποτίθεται ότι έχουν συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης και το αν υπάρχει κάποιο πολιτικό μήνυμα σε κάποια συμμετοχή δεν είναι ένα από αυτά εφόσον η EBU έχει αποφανθεί ότι το περιεχόμενο των στίχων κάνει αναφορά σε ιστορικά γεγονότα.

    • Αφού αναφέρεσαι σε ποιοτικά κριτήρια, αν το πάρουμε αντικειμενικά, οι στίχοι του 1944 είναι νηπιακά απλοϊκοί, επομένως και πάλι δε θεωρώ πως η Ουκρανία φέτος άξιζε να σαρώσει στο jury vote…όχι ότι το άξιζε η Αυστραλία βεβαίως…

      • Καταρχήν δεν θεωρώ τους στίχους νηπιακού επιπέδου.Είναι απλοί αλλά μερικοί έχουν μεγάλη νοηματική δύναμη.Οπότε τι έπρεπε να γίνει με την ψήφο των επιτροπών;Να κερδίσει κάποιος άλλος;Πάντως σίγουρα η διαφορά Ρωσίας-Ουκρανίας στην ψήφο των επιτροπών είναι μικρή.

  28. Παιδιά κάπου διάβασα πάντως ότι η Ελλάδα μπορεί να μην πάρει μέρος του χρόνου,βέβαια εντάξει μέχρι του χρόνου τίποτα δν είναι σίγουρο.πάντως αν πάμε να γίνει εθνικός τελικός κ να στείλουμε κάτι οργανωμένο κ δουλεμένο σωστά.

  29. Η Jamala απόψε στο Μπράβο Ρούλα στις 20:45 στο Ε και στο Sigma από Κύπρο.

  30. Υπάρχει σωρεία παρβάσεων. Το Ουκρανικό τραγούδι είχε παρουσιαστεί το Μαιο του 15 με Ουκρανικό στίχο αυστηρά και με άλλο τίτλο, δεν θυμάμαι τώρα τι διάβασα στο άρθρο, αλλά νομίζω το έλεγαν “Μy Crimaia”. Αρα άλλαξαν τώρα τον τίτλο για να μη βγάζει μάτι και δεν τους αφήσουν κάν να διαγωνιστούν. Λοιπόν, επανέρχομαι, το είχανε παρουσιάσει ΗΔΗ, ενώ οι κανόνες της EBU είναι πολύ αυστηροί με αυτό. Δεν μπορεί ν ακουστέι νωρίτερα απο την 1η Σεπτέμβρη του ίδιου έτους του διαγωνισμού. Η ΕΒU απάντησε και σε αυτό, με κάτι απίστευτες δικαιολογίες, μας υποτιμά τη νοημοσύνη κανονικά. Ειπε λοιόν ότι το κοινό στο οποίο παρουσιάστηκε ήταν τόο μικρό που επ’ ουδενί δεν συνεισέφερε στην προβολή και αναγνωρισιμότητα του τραγουδιού, οπότε δεν έγινε και τίποτα. Τι ψαχνουμε να βρούμε! Α, ειρήσθω εν παρόδω, έγινε το ίδιο ακριβώς και με την Emmelie De Forest. H EBU, αλλού ντ αλλού. Δυο μέτρα και δύο σταθμά. Αλλού εξαντλεί την αυστηρότητα της (βλέπε αποκλεισμό Ρουμανίας), αλλού απαντάει μια μπούρδα, ξεπετώντας το θέμα.

    • Το τραγούδι είχε τον τίτλο Bizim Qirim (Our Crimea) ενώ οι κανονισμοί για ένα τραγούδι αναφέρουν ότι μπορεί να συμμετέχει εφόσον έχει κυκλοφορήσει από την 1η Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους.

    • Αυτός ήταν ο τίτλος των συναυλιών στις οποίες συμμετείχαν πολλοί Ουκρανοί καλλιτέχνες και ΟΧΙ ο τίτλος του τραγουδιού.Οι δε κανόνες του διαγωνισμού είναι σαφείς και αναφέρονται ρήτα σε εμπορική κυκλοφορία του κομματιού μέσω i-tunes,άλμπουμ ή βίντεο του ίδιου του καλλιτέχνη και όχι σε ερασιτεχνική βιντεοσκόπηση που είχε 20 views όταν βγήκε στη δημοσιότητα.Και με το birds της Anouk το ίδιο είχε συμβεί και της επετράπη να διαγωνιστεί όπως και με το τραγούδι που βγήκε δεύτερο στον φετινό τελικό της Δανίας.

      • Επειδή η EBU δεν τηρεί τους κανονισμούς ή αν θέλεις δείχνει ανοχή σε παραβιάσεις κανονισμών, σημαίνει ότι είναι και το σωστό και το δίκαιο; Δεν πρέπει να τα σχολιάζουμε;
        Τι θα πει είχε μόνο 20 views; (που δεν είχε τόσα, αλλά να μη σου χαλάσω το χατίρι…) Που γράφει στους κανονισμούς ότι αν βγει στην δημοσιότητα ένα τραγούδι πριν από το χρονικό όριο που επιτρέπεται θα μετρήσει πόσοι θα το ακούσουν;
        Υπάρχει κάποιο όριο ακροατών και η EBU μας το κρατάει κρυφό; Προφανώς και στα παραδείγματα που ανέφερες υπήρχαν παραβιάσεις των κανονισμών και υπήρχαν αντιδράσεις, αλλά εδώ μιλάμε για το νικητήριο τραγούδι και είναι λογικό όλο αυτό το ξέσπασμα…
        Το τραγούδι αυτό είναι το δεύτερο πολιτικό τραγούδι (απ’ όσο θυμάμαι) που παίρνει μέρος στη eurovision. Την αρχή την είχαμε κάνει εμείς το 1976.
        Τότε (και τώρα) αν ισχυριζοταν κάποιος ότι το τραγούδι είναι ιστορικό και όχι πολιτικό στη καλύτερη περίπτωση θα γελούσε. Για σκέψου να έβγαινε η EBU και να λεγε ότι οι στίχοι δεν αναφέρουν τίποτα που να παραπέμπουν στη πολιτική της γειτονικής χώρας; Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας…
        Είναι ένα τραγούδι-διαμαρτυρία ενάντια στη σημερινή κυβέρνηση της Ρωσίας και την δράση της στην Κριμαία του “σήμερα”. Αυτά είναι τα λόγια της τραγουδίστριας (πριν τον διαγωνισμο) και όχι δικά μου.
        Μετά μπήκε στο “κόλπο” η προγιαγια…
        Για το μπάχαλο της ψηφοφορίας ορισμένων επιτροπών που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας νομίζω τα γνωρίζεις ή τα έχεις ακούσει…
        Σου φαίνεται περίεργο που υπάρχουν αντιδράσεις για ΟΛΑ αυτά;;;
        Σου άρεσε το τραγούδι και το υπστηρίζεις. O.K. Γιατί όμως δικαιολογείς τις αποδεδειγμένες παραβιάσεις των κανονισμών; Η απάντηση, επειδή είχε γίνει κάτι ανάλογο και στο παρελθόν πρέπει να το νομιμοποιήσουμε και να μην μιλήσουμε για το “σημερινό”, είναι τουλάχιστον άστοχη και παιδική….

      • Οι κανόνες υπάρχουν πριν να διεξαχθεί ο διαγωνισμός και λένε το εξής: The compositions (lyrics and music) must not have been commercially released before the 1st of September 2015.Ελπίζω να ξέρεις τι σημαίνει το commercially released.
        Όσο γι’αυτό που λες ότι επειδή πρόκειται για το νικητήριο τραγούδι έχει διαφορά απαντάω ότι δεν έχει καμία διαφορά είτε πρόκειται για το νικητή είτε γι’αυτον που πήρε την τελευταία θέση.Οι κανόνες δεν έχουν καμία σχέση με την κατάταξη.
        Οι δε στίχοι του τραγουδιού εξετάστηκαν από την EBU τον Μάρτιο και είχε βγάλει και ανακοίνωση που έλεγε ότι το τραγούδι μπορεί να διαγωνιστεί ως έχει. Εσύ που προφανώς δεν σου αρέσει που κέρδισε και όσοι διαμαρτύρεστε δεν γνωρίζατε τους στίχους από πριν και ότι υπήρχε πιθανότητα να κερδίσει;Αν έβγαινε δεύτερο ή τρίτο δεν θα σας ενδιέφεραν καθόλου ούτε οι στίχοι ούτε τίποτα και αυτό φανερώνει μεγάλη υποκρισία.
        Πολιτικά τραγούδια έχουν υπάρξει πολλά στον διαγωνισμό και όχι μόνο το τραγούδι της Ελλάδας το 1976.Τελευταίο παράδειγμα είναι η Αρμενία πέρσι που αναφέρονταν στην γενοκτονία του 1915.

      • Ο.Κ Είναι δικαίωμά σου να βλέπεις ότι όλα έγιναν νομότυπα. Είναι δικαίωμά σου να βασίζεσαι στα λεγόμενα της EBU και στη δική σου υποκειμενική άποψη.
        Καλό όμως θα ήταν όταν σχολιάζεις και χαρακτηρίζεις κάποιους ως υποκριτές να διαβάζεις πιο προσεκτικά τι έχουν γράψει.
        Είπα εγώ ότι αν έβγαινε δεύτερο ή τρίτο δεν θα με ενδιέφερε καθόλου; Που το είδες γραμμένο αυτό; Αυτό είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα… Εγώ είπα ότι είναι λογικό να υπάρχουν μεγαλύτερες αντιδράσεις επειδή είναι το νικητήριο τραγούδι.
        Γράφεις και ξαναγράφεις ότι η EBU εξέτασε τους στίχους και ανακοίνωσε ότι μπορεί να πάρει μέρος. Το ότι ή ίδια η τραγουδίστρια είχε δηλώσει ότι είναι τραγούδι-διαμαρτυρία για τις πολιτικές της Ρωσίας στη Κριμαία για σένα προφανώς δεν παίζει κανένα ρόλο… Δεν σε είδα να σε απασχολεί και να το σχολιάζεις!
        Για το αποδεδειγμένο μπάχαλο και την αδιαφάνεια ορισμένων επιτροπών, ούτε λόγος έτσι;
        Δεν πειράζει. Άσε εμάς τους “υποκριτές” να τα σχολιάζουμε αυτά. Εσύ επαναπαύσου στα λόγια της EBU.

  31. Αν είχε νικήσει η Ρωσία θα κάναμε λόγο για νίκη των εφέ και όχι του τραγουδιού… Αν η Αυστραλία κέρδιζε, τότε θα λέγαμε πως κέρδισε μια άσχετη χώρα σε βάρος κάποιας Ευρωπαϊκής… Αν η Γαλλία νικούσε θα λέγαμε ότι η EBU ήθελε μια τέτοια νίκη και προωθούσε έντονα τη συμμετοχή…. Ας συμβιβαστούμε λοιπόν με τη νίκη της Ουκρανίας όποιο μήνυμα κι αν περνάει… Ήταν καλύτερο συνθετικά, στιχουργικά και ερμηνευτικά από τα υπόλοιπα… Η Τζαμαλα μπόρεσε να κρύψει καλά το μήνυμα που ήθελε να περάσει πίσω από ιστορικούς στίχους… Βρίσκω άδικο όμως να την Ουκρανια κατηγορούμε τη στιγμή που η χώρα μας έστειλε στο παρελθόν συμμετοχές με πολιτικό στίχο, το 1976 και το 1995…

  32. Θα πρεπε να υπαρχει καποια καλυτερη απαντηση της ebu για το βιντεο με την παρουσιαση του νικητηριου τραγουδιου ενα χρονο πριν
    .τωρα να ακυρωθει κατι μου φαινεται δυσκολο..να καταργηθουν οι επιτροπες…ατομα αμβιβολης καλλιτεχνικης ποιοτητας που μαλλον καθοδηγουνται…ολος ο κοσμος απο οτι ειδα τις σιχαθηκε τις επιτροπες…η ερτ με τα φετινα μυαλα που κουβαλαει δεν ανελαβε καμια ευθυνη για το οτι πατωσαμε στο διαγωνισμο..αισχος…ηταν που τη θελαμε κι ανοιχτη…

  33. And the winner is κανιβαλισμός!!! Η γιορτή της Ευρώπης και ίσως η μόνη βδομάδα που η Ευρώπη φαντάζει ενωμένη τελιώνει και ξεκινάνε τα παρατράγουδα… Τι και αν ειπαν come together και building bridges και join us και we are one και ,… και…. η μουσική κερδίζει μόνο εκείνη την εβδομάδα…Μετά τελειώνει το πανηγυρι ας ξεφτυλιστούμε….ΕΛΕΟΣ!!!

  34. Πάντως,η Ουκρανια νικησε στο televoting του ημιτελικού της. Για να μη λέτε ότι δεν κέρδισε πουθενά.

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

STORIES

ΕΛΛΑΔΑ